Jump to content

Blue Note ”Tone Poet” vinyl reissue series


eliot

Recommended Posts

Kul att Blue Notes musikskatter hålls igång för nya generationer. Ökad tillgänglighet håller dessutom nere priserna för begagnad vinyl och lägger fokus på musiken vilket är bra. Denna gång klarar jag mig. Samtliga titlar finns redan i mina hyllor. :app:

 

Link to comment
Share on other sites

Javisst är det kul och bra, men jag är inte så säker på att begagnadpriserna går ner. I alla fall inte på original. Det är nästan snarare så att en skiva blir mer uppmärksammad då den nypressas och originalen blir än mer kultiga och dyra IMO.

Link to comment
Share on other sites

Så kanske det är men inte alltid. För den som i förstone är ute efter musiken ökar i vart fall utbudet. Diana Kralls "Girl In the Other Room" sjönk från ett par, tre tusen till kring tusenlappen när det kom en reissue som man kan få för ett par hundralappar. Men det kan säkert vara åt andra hållet också, framför allt på äldre inspelningar. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Putte said:

Jag köpte från Blue Note 

 

Jag hittade dem inte i deras UK-shop av någon anledning så det var därför jag frågade. Enklare att beställa från England för att slippa moms/tull och dessutom billigare frakt, men utbudet verkar skilja en (hel) del mellan dessa affärer.  

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Bebop said:

Finns även på JPC som är en utmärkt webbutik. Skivorna brukar komma på 5-6 dagar.

 

Jpc är duktiga på både sortiment och frakttiderna, det är min erfarenhet.

Undrar dock om Blue Note's nya serie är pressad i Europa eller USA, som säljs via Jpc ?

Den förra jubileumsserien från BN skilde sig ju i gram räknat ( EU-pressen var 180 och USA-varianten "normala" 140 gr).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...