Apexorca

Apexorca på HIGH END München 2019

Recommended Posts

3 hours ago, kenneth said:

Hade varit spännande att få lyssna på ett sånt system. Dock ingen hög WAF. Visade bilden för hustrun och det hon sa passar sig inte i skrift.....

Apex, jag håller med tack-kören. Jag har sagt det förr, jag begriper inte hur du hinner med men det uppskattas 👍

Kenneth

Tack Kenneth!

Att hinna fota när jag är där tar ingen tid. Mer tid tar det att sortera bilder och skriva. Det kan man ta mellan annat då och då.

hej apex, jag kan inte svara på din fråga, jag kan gissa att en del kan inte läsa eller de struntar i att läsa, en del tycker att det ska vara vackrare än korrekt.

vilken dag var du och lyssnade på tune audio?

ja, detta system menar jag. Det är lite annorlunda idag som jag vet. Tyvärr jag vet inte hur man laddar upp bilder på eufonia, skulle vara skoj att titta på kablarna och speciell anslutningar med krokodil klämmor. en & annan hajend kille skulle svimma av spektakel.

6 minutes ago, tipo901C said:

hej apex, jag kan inte svara på din fråga, jag kan gissa att en del kan inte läsa eller de struntar i att läsa, en del tycker att det ska vara vackrare än korrekt.

vilken dag var du och lyssnade på tune audio?

Torsdag var det och strax innan lunch har jag för mig.

12 hours ago, plind said:

Jag tror det var det här systemet du imponerades av Calm. Danska ArtSound demade på Hotell Opalen hösten 2011.

PL047Medium.jpg.ca3f9bf3953d68ab559afd6d8371b006.jpg

Bottleneck John spelade live i ett av rummen minns jag. 

Precis! En av de få gånger jag verkligen blivit imponerad av Avantgarde och dess förmåga att servera tyngdlöst ljud och då man med slutna ögon kan förlora sig in i musiken. Annars har "trattarna" en förmåga att suga in blicken till högtalarna och få dem att höras mer och inte underordna sig i ljudbilden. Detta gällde också superkonstellationen på mässan i Sthlm för två år sedan. Men då var nog lokalen inte fullt idealisk.

P1090960.jpg.0f77562db54c47ba983bf5a495db45e4.jpg

Calm

Edited by calm