Jump to content

Modern mastring?


AlfaGTV

Recommended Posts

Jag har lyssnat en del till Flunk den senaste tiden, gillar deras sköna navelskådande. (Om än det låter lite väl mycket som The xx)

Men, ta en lyssning på deras nyaste, Chemistry And Math. 

Jag undrar om de helt enkelt har mastrat den digitala utgåvan genom att spela in vinylpressningen?

Det låter inte som "fejk-vinyl", utan som en vinyl-rip!

Vad tycker ni?

 

EE979156-8564-4086-8936-5DBDEB2F61F4.png

Edited by AlfaGTV
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, YYZ said:

I det lite suggestiva uttrycket får jag lite vibbar deras norska bandkollegor Ulver.

Ja, jag kommer inte ihåg hur jag snubblade in på dessa men det var vid en upptäcktsfärd på Tidal/Qobuz/Bandcamp så Ulver kan definitivt varit inblandade. :)

 

Link to comment
Share on other sites

On 2019-01-15 at 08:37, YYZ said:

Är hon med på fler sr?

Jag vet inte hur mycket den damen samarbetar? Jag gillar iaf albumet så jag shoppade loss lite på Bandcamp (Vinyl+Download+Streaming) :)

Albumets info avslöjar inget om den Emiliana du nämner?

Quote
Seriously, how is it possible to spend two years and four months making a pop music album? It's obviously not because of a fetish with technical perfection. Not a single take on 'Chemistry and Math' has been recorded in a recording studio. It is all living room, bedroom or kitchen table work. Which is the way we have recorded all Flunk albums. Except the last, 'Lost Causes', which was mostly done in a studio. 

So really, how does it take 28 months to put together 10 tracks of alternative, lo-fi popular music? Well, life? Just life. We're busy with stuff like everybody else, ordinary stuff. And it's all in there, really. In the air in the recordings and in-between the lines of words. 

'Lost Causes' was probably about realizing defeat, identifying the disappointment of lost possibilities and basically accept it and get used to it. 'Chemistry and Math' might be about how you acknowledge the inevitability of the rules and patterns and natural laws, it's not so much mystery, it's math, and chemistry, and hormones, and a constant chaos of coincidence. 

Well, it’s in there, go check it out. In there are also a lot of popular music references, some obvious one, some slightly hidden. As usual. Writing the songs for a debut, 'For...  more

credits

released September 29, 2017 

Composed by Ulf Nygaard, Anja Øyen Vister, Jo Bakke, Erik Ruud and Ole Kristian Wetten 
Lyrics by Ulf Nygaard 

Ulf Nygaard: vocals, programming, keyboards 
Anja Øyen Vister: vocals 
Jo Bakke: guitar, keyboards 
Ole Kristian Wetten: bass 
Erik Ruud: drums

 

Edited by AlfaGTV
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
On 2019-01-13 at 22:50, AlfaGTV said:

Jag har lyssnat en del till Flunk den senaste tiden, gillar deras sköna navelskådande. (Om än det låter lite väl mycket som The xx)

Men, ta en lyssning på deras nyaste, Chemistry And Math. 

Jag undrar om de helt enkelt har mastrat den digitala utgåvan genom att spela in vinylpressningen?

Det låter inte som "fejk-vinyl", utan som en vinyl-rip!

Vad tycker ni?

 

EE979156-8564-4086-8936-5DBDEB2F61F4.png

 

Den här tipsade @AlfaGTV om i januari och jag tänkte bara säga att det förmodligen är den skiva jag lyssnat allra mest på av alla forum tips jag sprungit på genom åren och därför förtjänar den att lyftas fram än en gång. Angående digitala mastringen så är det inget jag tänkt på, bara att det låter riktigt bra och trevligt. Stort tack för tipset! Riktigt trevlig skiva. :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...