limpansson Posted December 29, 2018 Posted December 29, 2018 Jag var på besök hos mitt ex mamma idag, vilket var väldigt trevligt! Hon skickade med mig 2 st Paulaner Dunkel... Hon vet att jag har en hyfsad anläggning och vill gärna, vid tillfälle, komma och lyssna. Hon frågade om jag har något med Elvis, vilket tyvärr inte är fallet. Så vad gör man? Frågar på Euphonia så klart! Vad jag söker är en kvalitativ inspelning på CD med Elvis, helst inte med Julanknytning... Någon som kan tipsa om lämpligt album? Box funkar också men huvudsaken är kvaliteten på ljudet. SACD funkar också. Mvh Anders Quote
x2000 Posted December 29, 2018 Posted December 29, 2018 Måste jag välja en, så blir det: https://www.allmusic.com/album/from-elvis-in-memphis-mw0000262451 Quote
Bebop Posted December 29, 2018 Posted December 29, 2018 Jag är ingen stor fantast av Elvis men det finns ett album som jag tycker är så ok och vad jag förstår så sätter fantasterna rätt högt. ELVIS IS BACK Quote
limpansson Posted December 29, 2018 Author Posted December 29, 2018 Tack för input! Jag är kanske inte heller en stor fan av Elvis men att hans röst är fantastisk håller nog dom flesta med om. Suspicious mind är en av mina favoriter. Ikväll har jag lyssnat på Nightwish vilket är mer i min smak men nu var det ju min ex-svärmor som det handlade om... Mvh Anders Quote
calle_jr Posted December 29, 2018 Posted December 29, 2018 1 hour ago, limpansson said: Hon frågade om jag har något med Elvis Denna vill hon höra: Jag har den inte på cd, men RCA Japan gjorde en remaster i mono 2015 som säkert är bra. Quote
MatsT Posted December 30, 2018 Posted December 30, 2018 Jag har en kompis som kan det mesta om Elvis och har utsatt mig för en del av hans musik. Han tycker att Elvis var som bäst när han sjöng gospel och jag är benägen att hålla med. Kanske inte det som ex-svärmor är van vid men kanske kan gilla i alla fall? Quote
Lasse Posted December 30, 2018 Posted December 30, 2018 Det här är den skiva som oftast snurrar när det vankas Elvis hemma hos mig. Quote
Govinda Posted January 1, 2019 Posted January 1, 2019 Elvis Bästa Liveframträdande finns här! Konserterna i Las Vegas är hans bästa där finns fler världsartister i hans band trummis gitarristen bland annat https://www.discogs.com/Elvis-Presley-Thats-The-Way-It-Is-The-Complete-Works/release/8897036 Quote
calm Posted January 2, 2019 Posted January 2, 2019 Jag är heller inget fan av Elvis, men kan ha ett visst nöje av att lyssna på hans tidiga och klassiska låtar från rocktiden 1954-58. Riktiga Elvis-fans menar att han aldrig kom tillbaka som rockartist efter lumpen i Västtyskland, då han bytte inriktning. Men det är mer en smaksak. Innan en rebell och nydanare efter en mera anpassad smörsångare men naturligtvis med kvaliteter. Så min fundering är mera vilken Elvis hon gillar? Elvis i allmänhet eller någon av hans olika artistprofiler? Sedan kan man på Discogs få fram vilka inspelningar som gäller. Det finns så där 600 att välja på. Men om jag skulle välja på några så skulle jag välja någon bra remaster på det tidiga. Annars är säkert de som föreslagits tidigare bra val. Calm Quote
limpansson Posted January 2, 2019 Author Posted January 2, 2019 Tack för alla tankar och förslag! Damen är över 80 så kanske hon gillar det gamla bäst? Vad vet jag... Jag får kolla runt lite och försöka få ihop en blandning. Mvh Anders Quote
Recommended Posts