Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det finns en del alternativ i olika prisklasser. Men det finns än fler om man klarar sig med 6 uttag eller 4 uttag. Ev seriekoppla, så gör jag själv. En QB8 och sedan till en Nordost Thor med ytterligare 6 uttag.

- Nordost QRT QB8 är bra och kan byggas på med produkter som tar ljudet ytterligare framåt.

- Isotech EVO3 CORVUS har jag inte själv provat men har en med 6 uttag på jobbet och den är helt ok. Inte det bästa jag hört men den är i ett bra prisläge.

Posted (edited)
1 hour ago, figge said:

Behöver en nätlist med 8 uttag, några förslag

Eftersom jag själv äger Ansuz Mainz 8 C2 och tidigare haft Isotek kan jag rekommendera någon av Ansuz modeller som alla har 8 uttag och finns i fem olika prisnivåer. 

Jag bytade Isotek Aquarius Evo 3 mot den gamla Ansuz Mainz 8D modellen och det var ett lyft. De nya Ansuz modellerna är ytterligare ett snäpp upp.

Jag tror ju att många kommer rekommendera det de själv använder men vad jag vet finns det inte så många lister med så många som 8 uttag.

Edited by octavia rs
Posted

Jag har sett flera Qb8:or säljas ganska billigt på finn.no. Och så finns ju redan nämnda Ansuz, jag fick till exempel min egna 8d till fyndpris, något som låter sig göras nu när de bytt modell

Posted
6 hours ago, figge said:

Har en med 6 uttag från GigaWatt idag. Men behöver några till.

Lite OT, men vad hämde med Gigawatt? Kom in snabbt på svenska marknaden och försvann sen som en avlöning? Eller representeras de fortf.