Jump to content

Magico, Marten och lite annat


Hermes

Recommended Posts

Hej!

 

Är det någon som har erfarenheter av Magico-högtalare? De har en ny version A3 och S3 på marknaden nu. Tyckte det lät bra; men gjorde bara en kort lyssning.

Sedan vore det intressant om någon har jämfört dessa med Martens grejer (heritage serien tänker jag på mest). Jag gillar Accuton-elementen. Jag är lite ute efter något sådant snart tror jag; och håller på attt sondera terrängen s a s.. respons högtalare gillar jag också. Övriga förslag mottages gärna!

 

/Hermes

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Hermes said:

Hej!

 

Är det någon som har erfarenheter av Magico-högtalare? De har en ny version A3 och S3 på marknaden nu. Tyckte det lät bra; men gjorde bara en kort lyssning.

Sedan vore det intressant om någon har jämfört dessa med Martens grejer (heritage serien tänker jag på mest). Jag gillar Accuton-elementen. Jag är lite ute efter något sådant snart tror jag; och håller på attt sondera terrängen s a s.. respons högtalare gillar jag också. Övriga förslag mottages gärna!

 

/Hermes

 

Hej Hermes! Om man begränsar sig till Accuton specifikt så är antalet alternativ på den här nivån på våra breddgrader begränsade. Mårten har du nämnt. Vi representerar själva Tidal Audio ifrån Tyskland som använder specialversioner av element ifrån Accuton. Ibland övriga tillverkare som använder eller har använt Accuton så hittar du Avalon, Estelon och Kharma med flera.

 

Vad planerar du att använda för elektronik?

 

/ Marcus, Perfect sense

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...