Jump to content

Hemma hos Krelle


Hans-Tommy

Recommended Posts

Jag var hemma hos Krelle igår , han har ett level 10 rum eller något liknande. Han har totalt byggt om sitt vardagsrum med ljudpanel, vingar, bubbeltak, basfällor. Det ultimata ljudrummet?. Nu har det tillkommit två 8 tums relsubbar, ny cd drive, lite fötter,Harmonix .Ljudet är bättre än någonsin, riktigt bra, oerhört svårslaget tycker Tommy 

här är några bilder tagna med min iPhone 

 

F42452B4-209F-437A-9F79-4678B19FEF7F.jpeg

D879763D-25AC-42E9-B1D4-BD4AC9129CB4.jpeg

035FD16E-8B61-4313-B41B-109394BEC354.jpeg

B7EDB2F7-6879-40D7-B866-DADE22093D0D.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Kul och se detta rum som var ett bra tag sedan sist!

Det har onekligen hänt en del!:tongue:

Topparna på Verityhögtalarna har halkat ner mot golvet och vänds utåt? Står de på "snurrstativ"?

Var står basarna och då pratar jag de ordinarie, inte subbarna som jag antar står i bakre hörnen?

 

Calm

Edited by calm
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, calle_jr said:

:)

Det är basarna som står på golvet med portarna riktade utåt.

Topparna syns inte på bild (än?).

 

Jo så är det klart! :blush:Blev onekligen konfunderad om han hade satt diskant/mellanregister där, därav min fundering. Nu ökar spänningen onekligen hur D/M- lösningen ser ut! Misstänker någon form av innovation! :39::tongue: Man kan aldrig vara riktigt säker på att lösningarna följer konventionella mönster i detta rum! Tycker mig se två par h-t kablar som ringlar ut åt sidorna. Bubblor mellan benen och liggande S-Wingar i plog framför högtalarna, t.ex.:D:) Tror att ljudet är i toppklass!:tongue::77:

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, P-pan said:

Får lyssningsstolen plats fortfarande... ?  :unsure:

 

Man får känslan av att hela lyssningspositionen består av diffusion. Frågan är vad som är skönast att sitta på - bubblor, diamanter eller golden horn :D

 

Ser hur som helst ut att vara ett fantastiskt rum - misstänker att det låter underbart :Sing:

Link to comment
Share on other sites

Jag har inga bilder där diskant/melanregisterdelen finns med, de står på stativ nära sidoväggen. Det är basdelen  till verity som står i hörnen på frontväggen. De två andra subbarna står i varsitt hörn vid bakväggen . Driven är ”den bästa” åtminstone den snyggaste, P-pan du såg rätt CEC3

Krelle har Harmonix under skivspelare, driver , slutsteg lite osäker på försteget och diskanthögtalarna

enligt Matts så kan man dela på bas och diskantdelarna pga att man har vingar nära diskantdelen

//Tommy 

 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Hans-Tommy said:

Jag har inga bilder där diskant/melanregisterdelen finns med, de står på stativ nära sidoväggen. Det är basdelen  till verity som står i hörnen på frontväggen. De två andra subbarna står i varsitt hörn vid bakväggen . Driven är ”den bästa” åtminstone den snyggaste, P-pan du såg rätt CEC3

Krelle har Harmonix under skivspelare, driver , slutsteg lite osäker på försteget och diskanthögtalarna

enligt Matts så kan man dela på bas och diskantdelarna pga att man har vingar nära diskantdelen

//Tommy 

 

Ok då har nog diskanterna flyttats isär sedan sist, minns dock att de stod på egna stativ, men att basarna inte var riktade utåt som nu. Diffusorerna går väl knappast så djupt att de påverkar på samma sätt i basområdet där spridningen är mer jämn i rummet?

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

Det var några år sedan man satt på tronen;)

 

Det har hänt mycket sedan dess ser jag, så jag får nog ta och göra ett hemma-hos och bli uppdaterad, låter det bättre än då så måste det låta förbaskat bra nu:tongue:

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, byZan said:

Det var några år sedan man satt på tronen;)

 

Det har hänt mycket sedan dess ser jag, så jag får nog ta och göra ett hemma-hos och bli uppdaterad, låter det bättre än då så måste det låta förbaskat bra nu:tongue:

 

/byZan

Hej byZan

om det är flera år sedan du var där så är skillnaden enorm, bland det bättre jag hört någonsin?

Krelle har verkligen ”got all in”

//Tommy 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, calm said:

Aha! En liten rullbandare har smugit sig in ser jag. Den var inte med på översiktsbilden, vad är detta?:tongue:

 

Calm

Hej Calm

Krelle hade en rullbandspelare , den står numera i tv rummet

den störde ljudbilden så han tog bort den, livet är fullt av svåra val?

//Tommy 

Link to comment
Share on other sites

Perfekta bilder att visa frugan när hon tycker att det börjar bli "lite väl mycket hifi" här hemma hos oss. :thumbsup:

Det skulle vara magiskt att få lyssna i en sådan millimeter-kontrollerad miljö. 

 

Går det att få lite mer info om högtalarna. Varför de står som det står (separerade)? Eller är det något nytt påväg in?

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...