Putte Posted February 2, 2005 Posted February 2, 2005 Hej alla glada hemmamoddare. En stilla liten undran ? För en tid sedan diskuterades lödtenn, så jag undrar var får man tag på WBT´s silvertenn. det skall tydligen vara lättjobbat. Jag skall byta element och vill helst löda med silver. Quote
Linné Posted February 2, 2005 Posted February 2, 2005 Svalander har jag för mig säljer, både på "rulle" och lösmeter Quote
K-man Posted February 2, 2005 Posted February 2, 2005 Svalander verkar stämma bra! WBT Tillbehör och verktyg hos Svalander \\K-man Quote
eliot Posted February 2, 2005 Posted February 2, 2005 Jag använder WBT's 4% silverlödtenn (WBT 0840) som finns att köpa hos Svalander. Jorma använder också detta lödtenn till nätkablarna och dom billigare No.3 kablarna. För att citera Jorma: Till No.1 och No.2 serien använder jag Wondersold som innehåller 8% silver och lite andra metaller som tex. guld i små mängder (hur mycket vet jag inte, det uppger inte fabrikanten). Det är ett dyrt lod, men det är det bästa lodet på marknaden och används också av en del andra tillverkare som Audioquest och Nordost. Det är mycket lättlödat och flyter ut mycket bra. smälttemperaturen är lite högre än för standardlodMvh, Eliot Quote
EAR Posted February 3, 2005 Posted February 3, 2005 Hej Putte Som ett alternativ kan man köpa härifrån.De har alla möjliga sorter. Själv använder jag deras eget varumärke Odio. http://www.thlaudio.com/indexE.htm Nackdelen är att där inte är priser utan man får maila dit för pris. Annars fungerar leveranser jättebra MVH/Mats Quote
Recommended Posts