Jump to content

Bach i centrum


Hans-Tommy

Recommended Posts

Jag var nere på Audio concept igår. Jörgen Lundmark , journalist, Opus bla , höll ett föredrag runt familjen Bach:s musik ca 2h, mycket underhållande. Berättade historier runt musiken och spelade upp exempel runt det. Det var utsålt , jag räknade inte men 50 pers eller nåt. Det var fokus på musiken men exemplen som spelades upp var på MBL referens cd/drive, Apurna förstärkare och MBL 101 högtalare. Lät mycket bra, samma anläggning som det spelades på mässan i Göteborg tror jag.

Kul initiativ tycker Tommy 

DFBE761C-1063-4082-B168-A649333F8B88.jpeg

6B61A2FF-19DA-4B2B-B722-6BF32D49760B.jpeg

DF553A32-00A4-49C8-89A5-CCCD1630020F.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Sådant är kul. Det är kul med musikdemonstrationer med musiktema. Särskilt med verbal information om musiken. Jag försöker alltid göra lite av det när jag spelar musik för kompisar. Musiken blir ännu bättre i sitt sammanhang tex musikaliskt,  historiskt och ofta om man vet lite om kompositörens, musikerna och deras känslomässiga tillstånd och deras liv vid komponerandet/framförandet.

Musiken är en organsim som hänger ihop från forntid till nutid och ju mer jag ser kopplingar framåt och bakåt i musikens vindlingar desto roligare blir det.

 

Jag önskar mig mer av denna typ av demonstrationer. Dema HiFi är ju bara kul till viss del, men musiken är roligare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...