Jump to content

High End Mässan 2019 Stockholm 16-17 februari


JWE

Recommended Posts

Det blev sent igår och anledningen till det var nog att det var för trevligt tillsammans med all närvarande (17st).

Idel välkända ansikten för mig förutom @YYZ som nu utökat vänkretsen i denna hobby, kul att du kom och en trevlig bekantskap tycker jag. 

Mat och öl var gott men servicen denna gång var väl inte helt klockren tror de skulle behöva referensklocka så att det blev bättre ordning;) Men jag ska kanske inte klaga då jag tycker det fungerade ganska bra i stort.

Tack för denna gång och jag skulle visst kunna göra om detta nästa år också, no probs!

 

/byZan

 

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på oredan i servicen så missade de nog mycket i merförsäljning men det tog vi igen på nästa ställe lite senare.

Dagens aktiviteter inställda på grund av ointresse.

(Det var min tanke att ha en utomhus aktivitet idag, blir möjligen en fika i solen)

Edited by figge
Link to comment
Share on other sites

Maten var god och lite i ställets signum av belgisk mat och dryck. Moules deras specialitet.

 

P1120837.jpg.1bb963b8e37962d7ec6b3eef3d4206eb.jpg

 

Moules frites, lite av en tradition och naturligtvis nersköljd med lämpliga mängder belgisk öl. Stället kan leverera ca 400 olika sorter, så här fick nog den ölbitne sitt lystmäte tillgodosett.

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

Tack @calm för att du delar med dig av bilder! Jag hade själv med kamera till Stockholm, men valde att inte dra med den då jag också hade med mig en son och det kändes inte rätt att fokusera på fotografering i sammanhanget. För övrigt hans första HiFi-mässa - en på flera sätt "omskakande" upplevelse :cool:

 

Om man skulle få önska något vore det trevligt om någon förbarmande moderator (@calle_jr kanske?) kunde bryta ut just ditt mässreportage, lämpligen från @shifts intryck i inlägg #64 till en egen tråd i bildforumet. Det blir så mycket enklare att hitta om man framöver skulle vilja gå tillbaka och leta efter äldre mässreportage :Praying:

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Taxmannen said:

Tack @calm för att du delar med dig av bilder! Jag hade själv med kamera till Stockholm, men valde att inte dra med den då jag också hade med mig en son och det kändes inte rätt att fokusera på fotografering i sammanhanget. För övrigt hans första HiFi-mässa - en på flera sätt "omskakande" upplevelse :cool:

 

Om man skulle få önska något vore det trevligt om någon förbarmande moderator (@calle_jr kanske?) kunde bryta ut just ditt mässreportage, lämpligen från @shifts intryck i inlägg #64 till en egen tråd i bildforumet. Det blir så mycket enklare att hitta om man framöver skulle vilja gå tillbaka och leta efter äldre mässreportage :Praying:

Gärna för mig men det förutsätter att alla ok:ar.

Jag hade just den tanken innan jag startade men valde denna väg.

Jag har ca 200 bilder som jag gärna delar med intryck, men det får gå i min takt i sådant fall.

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, calle_jr said:

Inga problem om jag bara får reda på exakt vad ni vill göra.

Det är @JWEs tråd, så han får bestämma. Om han (eller någon annan) startar en ny bildtråd så kan jag flytta inläggen dit.

 

 

Inga problem för mig att det postas här. 

Link to comment
Share on other sites

Vill också tacka för en trevlig middag med trevligt och nytt sällskap. Tack också till ByZan som styrde upp detta och även för att du betalade min springnota:o:77:! Hifi o trevligt sällskap kan uppenbarligen snurra till det lite.....

 

Vad gäller mässan så upplevde jag att det var lite färre utställare i år och vad gäller lyssnings intryck så lyssnade jag för lite denna gång för att kunna göra en vettig bedömning.

 

/hrk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tack alla för trevlig sällskap innan mässan, under mässan samt efter mässan!

 

Mässan var trevlig, men när man inte är på jakt efter något nytt så är det mötena med inspirerande människorna som gör mässan intressant för mig.

Största HiFi-behållningen var hemma hos @byZan

Link to comment
Share on other sites

Lite sen på pucken här märker jag. 

Vill även jag passa på att tacka för umgänget under dagen, och inte MINST middagen på Belgobar. En eloge till byZan som lockade ihop 17 st. 

Hade många skratt och givande diskussioner under middagen med flera, inte minst då vi backade till HIFi från 70-90 talet, men även efteråt med bl.a. @chg , @eliot, och allas vår ”kabelprofessor” Torkel i baren på Jornalistklubben efter Belgobar. Vem vet, kanske någon ny ”konstruktion” ser dagens ljus inom kort ?

 

Var bara på mässan under Lördagen pga andra åtaganden under Söndagen. Lyssnade ovanligt lite i år och hade helt fel kläder på mig då det blev alldeles för varmt i många rum. (Mitt eget fel såklart)

 

Kul att läsa mässtråden med andras intryck, och hur olika vi trots allt uppfattar ljudbilder.

 

/Pärr

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, pärr said:

 

Kul att läsa mässtråden med andras intryck, och hur olika vi trots allt uppfattar ljudbilder.

 

/Pärr

 

 

 

 

 

Håller med. Det är många gånger lika intressant som själva produkterna. För egen del så har mässor och hembesök varit ett ypperligt sätt att få en bild av vilka "färger och nyanser" som finns på hela hifi-paletten. Inledningsvis tror jag att jag var öppnare i mitt lyssnande. " Ja, den diskanten får mina trumhinnor att krulla sig - vad spännande." Eller "Kul med en bas som får väggarna att skaka - häftigt".  Men där i, någonstans, började också jakten på ett eget ideal att sträva efter. Först med stora penseldrag där det pendlade friskt i sökandet. Men allt eftersom åren går blir penseln finare och så småningom börjar man känna att det numera handlar om att hitta "the final touch". 

 

Edited by bigblue
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...