Putte Posted December 6, 2018 Posted December 6, 2018 Hej och godkväll Jag håller på att lägga in min vinylsamling (2500-3000 st). Är det någon här på forumet som vet om man efter det att man lagt in kan ändra ordningen. Jag skulle vilja flytta om så att jag får i ordning efter utgivningsår. Jag menar att få 1975 att komma före 1976 osv. Provade att klicka och dra men det tycks inte fungera eller är det fråga om SBS Claes Quote
AlfaGTV Posted December 6, 2018 Posted December 6, 2018 Du behöver inte mecka alls, bara använd appen istället för bläddring sedan. Där väljer du Sort: Year Lasse 1 Quote
Taxmannen Posted December 6, 2018 Posted December 6, 2018 Och det går lika enkelt i webbgränssnittet. Klicka bara på Year så sorteras albumen efter utgivningsår. AlfaGTV and Lasse 2 Quote
Putte Posted December 7, 2018 Author Posted December 7, 2018 Hej Jag förstår, men ändå inte, jag vill ha som nu, dvs varje artist för sig. Med inom den gruppen vill jag sortera efter år. Om jag har till exempel 20 st Bob Dylan vill jag att de utgåvorna skall sorteras efter utgivningsår, inte alla i den totala samlingen - jag förklarade nog lite dåligt, hur jag ville ha det. Quote
lindome Posted December 7, 2018 Posted December 7, 2018 Konstigt... När jag söker i min samling på en artist så kommer de upp i den ordning du nämner. Alltså äldsta plattan först osv Quote
Taxmannen Posted December 7, 2018 Posted December 7, 2018 48 minutes ago, lindome said: Konstigt... När jag söker i min samling på en artist så kommer de upp i den ordning du nämner. Alltså äldsta plattan först osv Ja, verkligen skumt. Söker/sorterar jag på artist kommer albumen sorterade i den ordning jag registrerade dem. Quote
AlfaGTV Posted December 7, 2018 Posted December 7, 2018 Det är nåt skumt med Discogs just idag? Jag lyckas inte visa hela mitt bibliotek via Edge? Den verkar stanna vid: 19% Loaded 343/1843 items... Quote
David_33rpm Posted December 7, 2018 Posted December 7, 2018 2 hours ago, AlfaGTV said: Det är nåt skumt med Discogs just idag? Jag lyckas inte visa hela mitt bibliotek via Edge? Den verkar stanna vid: 19% Loaded 343/1843 items... Det är därför du ska använda en riktig webläsare och inte Microsoft hemska virusläsare! :-D Taxmannen 1 Quote
Bebop Posted December 7, 2018 Posted December 7, 2018 Trams... Edge fungerar alldeles utmärkt. Däremot har jag plockat bort Google eftersom den får konflikter med senaste Photoshop. Det är ingen skräpläsare för det. Det kommer ny uppdatering... Quote
AlfaGTV Posted December 7, 2018 Posted December 7, 2018 37 minutes ago, David_33rpm said: Det är därför du ska använda en riktig webläsare och inte Microsoft hemska virusläsare! :-D Troligen arbetsplatsens otroligt "nogsamma" antivir-lösning... Quote
Taxmannen Posted December 7, 2018 Posted December 7, 2018 Hehe, har inte använt en MS-läsare på många år. Kan inte direkt påstå att jag saknar "upplevelsen" Quote
David_33rpm Posted December 7, 2018 Posted December 7, 2018 2 hours ago, Bebop said: Trams... Edge fungerar alldeles utmärkt. Däremot har jag plockat bort Google eftersom den får konflikter med senaste Photoshop. Det är ingen skräpläsare för det. Det kommer ny uppdatering... Då måste Microsoft helt plötsligt lärt sig göra webläsare efter så många år i branschen. Det är bara att gratulera. Bebop 1 Quote
Recommended Posts