Sign in to follow this  
AlfaGTV

Qobuz HighRez Streaming

Recommended Posts

Tänkte tipsa om att det gick faktiskt utmärkt att registrera sig för Qobuz streaming-tjänst, trots att den larmar på första-sidan om att tjänsten inte är tillgänglig i ditt land. Jag provar just nu och jag gillar utbudet via deras app och hemsida. Har inte provat ladda ned via deras Sublime+-tjänst ännu då jag inte haft någon dator igång, men tänkte se vad som erbjuds senare.

De är snäppet dyrare än Tidal, men erbjuder å andra sidan 2månader gratis om man tecknar ett år, £199.99 för CD-kvalitet eller £249.99 för High rez, upp till 24/192Khz FLAC.

Slutligen erbjuds Sublime+, en dyrare tjänst där man får duktig rabatt på downloads också, kostar £299 för ett år.

Jag skall laborera vidare med detta och utforska litet, tycker att deras app erbjuder ett intressant utbud där man faktiskt erbjuds både jazz och klassiskt på första sidan, inte bara Jay-Z och Beyoncé..

Edited by AlfaGTV

44 minutes ago, thli72 said:

Funkar ROON med Quobuz?

Inte ännu, men det pågår arbete med att öppna upp för Qobuz inom Roons sfär. :)

Edit: Qobuz heter det, inget annat, ursäkta om jag vilseledde någon! :unsure:

Edited by AlfaGTV

Skulle vara bra med någon annan leverantör till ROON, känns lite lurigt hur det skall gå med Tidal ibland

Kollade några av mina "test artister" och det var tyvärr lite ont om album där i länken ovan

Edited by thli72

Jag skulle nog investera i en uppsättning Revaxör också, om "jag" hade lagt så mycket pengar på "bra cd ljud." Känner redan nu att hörseln inte är densamma längre. Vaknar varje morgon med lock för ena örat... Men en vacker dag, ska även jag lägga en hel drös med slantar på sånt här välljud... Det känns faktiskt lite som ett av mina kommande steps in life kan tänkas... The Mission... Den där Tom Cruise hade blivit avis alla gånger tror jag... Rätt åt honom... Nej.. så får man inte säga... Hur som helst... Väldigt najs med betal cd ljud... Det ska jag också tänka på framöver... Tack för tipset... !

Mvh Pelle-G

Sublime+ med reducerade priser för nedladdning verkar vara ett intressant koncept.

Viss skillnad på priset verkar det vara men jag har inte gjort någon jämförelse med andra leverantörer.

qobuz.JPG.e31b8d43719c4617567a15e9fb4f0c4b.JPG