Sign in to follow this  
CMB

Det ständiga sökandet

Recommended Posts

4 hours ago, Muffin said:

Har testat en Acoustic Revive LAN-Isolator i mitt system också, under några månader!

Den satt mellan switch och streamer.

Hörde heller ingen skillnad alls, så den såldes vidare.

Mätmässigt går det tydligen att visa på minskad brusnivå enligt företagets diagram.

Men det är inget som jag kan höra.

Kommer inte heller att köpa denna då jag inte upplever någon märkbar skillnad. Skall dock testa i en annan rigg i morgon för nyfikenhetens skull

Då paren i Ethernet per definition är galvaniskt avskiljd är jag lite nyfiken på exakt vad en där tingest gör? Avskiljer mera?

Det är väl bara i vissa sammanhang där skärmen kan hänga ihop som skillnader kan upplevas?

Posted (edited)

Nu vet jag inte exakt hur denna LAN-isolatorn är uppbyggd då det inte finns bilder eller ritningar på hur den är byggd men 99% av de som säljs för tex medicinsktbruk (Baaske, EMO) brukar se ut som ritningen under.

1853884950_EmoEN70HD.jpg.bfe9f02a218dd57

Här har man enbart en galvanisk avskiljning och överspänningsskydd men det finns ju andra typer av transformatorkopplingar där man kan filtrera ut störningar på annat vis.

2134327667_12-coreENtrans.jpg.eb04997dbf

Här shuntar man bort störningarna mot "shield" eller om tex switchen är jordad med skyddsjord. 

Jag tycker man ska nog ta en del av "säljsnacket" med en nypa salt och inse att de är inga mirakelprodukter och just ethernet är en rätt uppstyrd överföring vad gäller spec osv. men det är min personliga åsikt.

Edited by octavia rs

58 minutes ago, CMB said:

Tanten fryser så fick tända brasan. 

Maj månad och snöar ute

En sommar i norr m.a.o! :65: