Sign in to follow this  
Engelholm Audio

Engelholm Audio information åh youtube (Chronicals 1/1 -19)

Recommended Posts

Jag använder mer åh mer youtube och Facebook (visst e jag nyskapande)! Därför tänkte jag ha en tråd hör på Euphonia för att kunna delge länkar för er som inte är på Facebook eller YT. 

Kvällen till ära kommer ett nytt klipp. 

Edited by Engelholm Audio

Kul initiativ, alltid trevligt att få se byggen invändigt och inte bara den färdiga produkten. Väcker klart minnen ifrån tiden när man tävlade i SASCA (Swedish Auto Sound Challenge Association) och byggde lådor, dörrsidor mm. till bilar.

22 hours ago, Engelholm Audio said:

Därför tänkte jag ha en tråd hör på Euphonia för att kunna delge länkar för er som inte är på Facebook eller YT. 

Jättetrevligt att du tänker på oss! :D

Ska bli spännande att se slutresultatet men också intressant

att få lite inblick i tillverkningen. :thumbsup:

Mvh

Anders

12 hours ago, limpansson said:

Jättetrevligt att du tänker på oss! :D

Ska bli spännande att se slutresultatet men också intressant

att få lite inblick i tillverkningen. :thumbsup:

Mvh

Anders

Jag känner mig generös på det sättet... ;)

Tillverkningen och filmen är ju ganska rå, så att säga. Hoppas det kan vara ett värdefullt tillskott till de blanka, tillrättalagda filmerna/reklamen.

13 hours ago, octavia rs said:

Kul initiativ, alltid trevligt att få se byggen invändigt och inte bara den färdiga produkten. Väcker klart minnen ifrån tiden när man tävlade i SASCA (Swedish Auto Sound Challenge Association) och byggde lådor, dörrsidor mm. till bilar.

Ohh...jag har också meckat billjud. Gjorde mer ont än hemmahögtalare. Mins fortfarande hur sönderrivna mina armar var efter att ha dragit ström under bilmattor och liknande.

Återigen kul att få ta del av vad du sysslat/sysslar med @Engelholm Audio

Har du byggt några högtalare med AE element? Var med i ett gruppköp av element när jag höll på med hembio men hoppade av det då jag prioriterade om till enbart tvåkanal. 

1 hour ago, Engelholm Audio said:

Jag har själv ett projekt med AE 15 och AE 8. Det e en del kvar. Men basen låter otroligt bra. 

Det verkar intressant. Vad blir det för diskant? Man ser ju många byggen med Beyma TPL-150 när man kollar runt.

Det ska nog gå med traditionella diskanter också. Belisma är ju en dome diskant. 

Nya elipticor från Scan speak är också intressant. 

Många AE-konstruktioner använder ju större mellanregister än 8 tum och då börjar det bli utmanande att hitta diskant som klarar tillräckligt låg delning. Där e tpl150 och andra hornkonstruktioner av intresse. 

On 2019-01-02 at 19:26, Engelholm Audio said:

Många AE-konstruktioner använder ju större mellanregister än 8 tum och då börjar det bli utmanande att hitta diskant som klarar tillräckligt låg delning. Där e tpl150 och andra hornkonstruktioner av intresse. 

Man ser ju en hel del byggen med diskant direkt mot 15" bas ifrån AE även andra fabrikat på basar.