Jan Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Johnny - alias "Järven" - hadde fåt nya högtalere och dom skulla jeg absolut lysna till. Vienna Acoustics Mahler hadde overtygat Johnny om at skifte från DIY til "färdiga" högtalere. Et utänkbart fänomen for mitt vedkommende, men nu skulle jeg få se och höra. Husets totalt ufarliga hund "Sally" sitter på den bästa platsen i sofan - bakom henne ser man lite av kvällens musik på båda CD och SACD. Et lite bätre bild av den musikk vi fik lysna på - om det var tilfäldigt vet jeg inte, men det blev en sorts blues-kväll med mycket bra och avslappande musikk. Ochså Hans Theessink och Mark Knopfler kom i Johnnys Gondul - selvklart som SACD. Bra musikk och rödvin hör tilsammans - här en Australisk Syrah som passede fint til båda musikk och högtalere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Du vet väl att man inte skall dricka vin om man skall göra en seriös lyssning - vin påverkar hörseln negativt :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marbrink Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Står AR-stegen upp och ner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Järven Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 ........men humøret positivt (altså vinen) Ja, AR vender på hovedet, så Jan og jeg kunne skifte kabler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Go hund, härlig musik ur mumsig ljudförmedlare och goda drycker...kan det bli mycket bättre? ...antar att ni drack vinet ur den fina vinmuggen :cool: själv dricker jag ALLT ur sådan mugg! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted February 1, 2005 Author Share Posted February 1, 2005 Ja netop - en del av denna kväll var avsatt til at lysna på kabler. Derfor er AR stegen satt på huvedet. Enhver som har forsökt at placere dom korrekt, vet at det er helt umuligen med feta kabler. Et af kablerne var dette Crystal Connect – SKR 9.990,- for 1 meter. Normal er der Jorma No. 1 från Gondul til AR slutsteg - nätkabel er Nordost Shiva. Det feta kabel som kör på tvärs til venstre er et Jorma nätkabel til skivspelaren. Det sista kabel for denna kväl var et Cardas Neutral Reference - ca. SKR 4.500,- for 1 meter. http://www.cardas.com/images/products/neut...nterconnect.jpg Men innan vi kommer til kablerne och högtalarne en bild av racken med VPI Scout, Bladelius Gondul och AR slutsteg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted February 1, 2005 Author Share Posted February 1, 2005 Jeg hadde hört at der nu ochså var en VPI Scout som signalkilde hos Johnny. Naturligen medbrakte jeg flera LP'er, men det blev der ingen musikk av Utan MC/RIAA steg och utan analog innput på Gondulen er det helt umuligen at spela LP'er. Flott er den dog, och helt sikkert spelar den ochså bra - det får vi höra en annen gang. Här går vi tätt på JMW Memorial armen och Dynavector pick-up'en. Hvilken typ vet jeg dog inte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Mahler är slank och fin. Storleken måste passa bra i Johnnys rum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Här går vi tätt på JMW Memorial armen och Dynavector pick-up'en. Hvilken typ vet jeg dog inte? Det står på pickupen: Dynavector 20X Mvh, Eliot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bernt Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Vilka trevliga transformatorer som ligger på bordet bakom hunden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted February 2, 2005 Author Share Posted February 2, 2005 Vilka trevliga transformatorer som ligger på bordet bakom hunden! <{POST_SNAPBACK}> Ja, så du så dom Bernt Det er Lundahl 1:1 trafoer til bruk med AR slutstegen. Johnny skal pröva om de virkar hos honnom. Da jeg hadde AR förut anvennte jeg dem. Med min nya A60 har jeg ingen anvenning for dem längre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RENE Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Johnny - alias "Järven" - hadde fåt nya högtalere och dom skulla jeg absolut lysna till. Vienna Acoustics Mahler hadde overtygat Johnny om at skifte från DIY til "färdiga" högtalere. Et utänkbart fänomen for mitt vedkommende, men nu skulle jeg få se och höra. Husets totalt ufarliga hund "Sally" sitter på den bästa platsen i sofan - bakom henne ser man lite av kvällens musik på båda CD och SACD. hm er det ikke johnny Ser godt ud især den plov . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jorma Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Du vet väl att man inte skall dricka vin om man skall göra en seriös lyssning - vin påverkar hörseln negativt :cool: <{POST_SNAPBACK}> Dom kan vara seriösa också När Jan och Johnny gjorde hemmahosreportaget till High Fidelity här hos mig, så försökte jag att locka med både gott vin och öl. Men dom sa: "nej tack, vi ska lyssna ett par timmar först, nu är det endast vatten som gäller". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Euphonia har bevismaterialet... Lyssning. Efter lyssning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted February 2, 2005 Author Share Posted February 2, 2005 Om bara man inte dricker för mycket vin går det vel bra. Musikk kan man dog inte få nokk af Tilbaks til Mahler. Her tät på toppen. Scan Speak Revelator diskanten är en specielversion gjort til Vienna Acoustics. Bemärkk - ingen skruvor! Enhetem er limat med en mjuk dämplim. De to Eton basser på sidan af högtalaren er specificerat som 10", men reelt er det 8" - altså ca. 20 cm. De to tilsammans i det stora kabinett sikrar fullt niveau ned til 20 Hz. Det höras helt klart. Selv i Johnnys rimeligt stora rumm var det lige för det var for mycket. Om man pekar bassarne utefter bliver det enligt Johnny avvgjort for mycket bas. Så kom tidan for kablarne. Av med Jorma No. 1 och inn med Crystal. Helt sikkert en stor skilna. Typiska skilnan mellom kobbar och sölv. Der var tydeligen mera niveau i toppen med Crystal och tidsmässigt hang det hele lite längre som et let slör i toppen. Om man har et system der lukker net opefter sikkert en positiv egenskab, isär når man tänker på at kablet ellers har flotte detaljer nedefter. Totalt set dog en slank och mycket "up front" gjengivelse. Inn med Cardas Neutral Ref. En helt annen ljydfilosofi och mycket annorlunde. Der er en mjukhet og generel avslappning over Cardas. Det hele virkar mycket ubesvärat och lätt. Först tror man der mangler nonting i toppen, men nej det er der, men bare om det SKAL väre der. Cardas var mera lik Jorma No. 1 enn Crystal, men utan den overtygande bredde och dybde i ljydbildet som Jorma No. 1 makter. Jormas No. 1 har ocshå lite flera detaljer. Total set er Cardas et väldig bra kabel. Det stod helt klart at Mahler hadde lätt ved at visa skilnan mellem dom 3 kabler. Trotss en noget laid back klangkarakter var detaljerne i beholl. Personligen kunne jeg önske lite mere niveau i den övra mellomton, som var lite på avstann. Dette medverkar dog ochså til at skaba et stort fönster inn til musikken och giver avgjort denna känskla av mjukhet och kontroll. Bunnen var som nämt vollsom och gikk helt net. Det er dog et typisk basrefleks bas som tryckar i rummet. Har man först vännet sig til åppna baffler, tror jeg inte der er nogan veg tilbaks til högtalare i box Vi begynnte med hunden - her til slutt så husets katt "Piv". Den var selvklart ochså i "the sweet spot" - präcis der hvor jeg skulle väre for optimal ljud. Men det burde inte undra - kattar och hundar hör mycket bättre enn os människor . Det virkar som om dessa 2 ochså likar musikk. Takk til "Järvan" for en trevlig kväll med massar av bra musikk, fin fin kaffe, bra matt och en lite annonlonde men absolut velsmakende rödvin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Järven Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Lige lidt kommentarer. Jeg har ikke været hjemme selvom det ser ud til at jeg har været logget på hele aftenen. Timbre Du har ret med hensyn til rummet og højttalerne, det er et godt match, men man skal nok ikke under de 20 KVM, før Mahler er for voldsomme, der ville Beethoven nok være et bedre valg. Jorma Tak for at du dokumenterer vores seriøsitet Rene Jeg tager det som en kompliment, at du tager fejl af mig og vagthunden. Den er slank og smuk og har vundet en enkelt førstepræmie. Hvis du ikke brugte alle dine penge på det der surround pjat, kunne du også få råd til sådan en lækker pladespiller som min. Tak til Jan for reportage, besøg og hyggeligt samvær. Glæder mig til Accuphase/Gondul duellen. Lige nu har jeg en kraftig, midlertidig hørenedsættelse, så jeg ikke kan bruge mit anlæg. Hvorfor? Jo - for noget tid siden trak jeg min nabo med til opera. En svensk opførsel af Carmina Burana. I dag var hævnens time kommet. Sammen med et par danskere og et par tusinde svenskere tog han mig med til Status Quo koncert i København. Absolut en oplevelse, en stor fysisk oplevelse, så nu skal jeg lige komme mig og få min hørelse tilbage. MVH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RENE Posted February 3, 2005 Share Posted February 3, 2005 Lige lidt kommentarer. Jeg har ikke været hjemme selvom det ser ud til at jeg har været logget på hele aftenen. Timbre Du har ret med hensyn til rummet og højttalerne, det er et godt match, men man skal nok ikke under de 20 KVM, før Mahler er for voldsomme, der ville Beethoven nok være et bedre valg. Jorma Tak for at du dokumenterer vores seriøsitet Rene Jeg tager det som en kompliment, at du tager fejl af mig og vagthunden. Den er slank og smuk og har vundet en enkelt førstepræmie. Hvis du ikke brugte alle dine penge på det der surround pjat, kunne du også få råd til sådan en lækker pladespiller som min. Tak til Jan for reportage, besøg og hyggeligt samvær. Glæder mig til Accuphase/Gondul duellen. Lige nu har jeg en kraftig, midlertidig hørenedsættelse, så jeg ikke kan bruge mit anlæg. Hvorfor? Jo - for noget tid siden trak jeg min nabo med til opera. En svensk opførsel af Carmina Burana. I dag var hævnens time kommet. Sammen med et par danskere og et par tusinde svenskere tog han mig med til Status Quo koncert i København. Absolut en oplevelse, en stor fysisk oplevelse, så nu skal jeg lige komme mig og få min hørelse tilbage. MVH <{POST_SNAPBACK}> Oki vidste ikke du var så flot Ja 20kwm ja glem mahler , men der er nu en her i byen der køre med dem på 19kwm og ikke nok med det han køre med en 15" B&W sub også samt en del Echo Busters og Bass Busters og det køre . Men det er nu letter med en stor stue . Den Accuphase/Gondul duel vil jensen meget gerne være med til , og den AP A60 uha den ville jeg godt høre på mahler . Mit surround pjat det er sjovt når alt er på plads også plov (vpi the big one ) kan du kikke en tur over . Og idag kommer der bat Vk120/VK60 oppe fra Mikael karlsson som købte dem lige for næsen af mig sidste år så endnu en god hifi dag venter . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 Hej Johnny Dejligt setup og aldeles skønne husdyr, om der er ligheder med ejeren har jeg ingen mening om. Men det siges jo, at der ofte er sammentræf i "design og ydelse" på hund og ejer. Personligt har jeg Engelske Springer Spaniels, men er ikke helt sikker på, at jeg har deres jagtinstinkt - desværre !!!! Ser ud som om at Vienna også spiller godt hos dig - selvom de ikke er af egen avl !!!! Lagde mærke til, at du havde en ECO 3 stående, har du gode erfaringer med den eller hur ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Järven Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 Hej Johnny Dejligt setup og aldeles skønne husdyr, om der er ligheder med ejeren har jeg ingen mening om. Men det siges jo, at der ofte er sammentræf i "design og ydelse" på hund og ejer. Personligt har jeg Engelske Springer Spaniels, men er ikke helt sikker på, at jeg har deres jagtinstinkt - desværre !!!! Ser ud som om at Vienna også spiller godt hos dig - selvom de ikke er af egen avl !!!! Lagde mærke til, at du havde en ECO 3 stående, har du gode erfaringer med den eller hur ??? <{POST_SNAPBACK}> Hej Kim Både undetegnede og bullmastiffen Sally holder meget af at sove længe. Ligeledes har vi et behersket behov for motion, så noget er der om snakken. Tak i øvrigt for de pæne ord. Min selvbyggede højttalere ( http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...opic=198&st=45) som har været mere end 2 år undevejs, må stort set se sig slået af Mahler på alle områder, så der var ingen vej udenom. Hvis ikke jeg havde haft flere ganske pålidelige vidner (bl.a. ophavsmanden til denne tråd), var det ikke sikkert at jeg havde villet udtale mig om Eco 3. MEN det virker! Der er en hørbar forskel. Det drejer sig i al sin enkelhed om at fjerne statisk electricitet fra CD-afspiller og skiver. Der er virkningen størst hos mig. Men ellers hvor der er kunststoffer, der ophober statisk electricitet. MVH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 Tak, kunne være at man skulle prøve, indsatsen er jo da ihvertfald begrænset. Iøvrigt: Er det ikke muligt at få en analog indgang til Gondulen, så du kan få glæde af din pladespiller ? Ser at du er til blues, har du prøvet Theesink, Nalle og Møller´s Goin´down slow ? en dejlig CD (jo, Nalle kan faktisk synge) ovenikøbet med fin, fin lyd selvom den bla. er optaget på Brøns Kro (Et meget ydmygt sted i sydvest jylland). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted February 9, 2005 Author Share Posted February 9, 2005 Hej Kim Jeg har hørt Theessink, Møller og Nalle live! Det slår enhver CD. Eminent guitarspil - kort sagt verdensklasse. OBS! De kommer igen - om jeg husker ret er det i morgen i Portalen i Hundige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Järven Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Jeg har Møller og Nalle tilgode.... Jeg har bestilt et analog indgangngsmodul til min Gondul, som jeg venter spændt på. Leder stadigvæk efter en passende RIAA og step-up. MVH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
datar Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Vienna Acoustics gör verkligen läckra högtalare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim Posted February 10, 2005 Share Posted February 10, 2005 Ja Theessink live er en stor og meget uforudsigelig oplevelse både med og uden band. Knud Møller har jeg oplevet live med Peter Belli (elektrisk) og Johnny Madsen (elektrisk og akustisk). Og især sidstnævnte konstellation (akustisk) nærmer sig, i den grad, musikalsk nirvarna for mig når Møller ruller sig ud. Hør f.eks. den akustiske version af "One man band" på DVDén "En aften med Johnny Madsen" fantastisk, det kan ikke gøres meget bedre Det lyder faktisk rigtigt godt, selv på ikke hjemmekonstruerede højtt. Jeg har desværre endnu ikke haft fornøjelsen af Theessink, Nalle og Møller live , men det er godt at have noget til gode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts