vovven Posted November 3, 2018 Posted November 3, 2018 Kan det verkligen vara så illa att hörluren som vi känner den är en obsolet teknologi? Framtidens hörlurar Quote
calle_jr Posted November 8, 2018 Posted November 8, 2018 Jätteintressant. Behövs inte lurarna ändå (fast utan lurar) så att enheten vet var öronen befinner sig? Quote
Hifi_Perrra Posted November 10, 2018 Posted November 10, 2018 Hörlurens död. Vad är det för påhitt. Skulle nog snarare säga att fler o fler använder nån typ av hörlur om det så är in-ear eller on-ear eller over-ear då dom flesta går runt med mobilen ändå, om det så är hemma lyssnande eller ute på stan. Mobilens framfart har väl inte varit större än nu. Alla ska ju ha en padda eller telefon och telefonen är ju ingen telefon längre utan en fickdator som det dessutom går att ringa med. Nu har jag inte läst artikeln då det dök upp nåt där som gjorde att jag avbröt, men om man går efter rubriken så är det väl mer inne nu och har aldrig varit något liknande tidigare historiskt sett, iaf om man tänker då på hur många telefoner och surfplattor som säljs. Sen är jag numera en hörlurs nörd själv så jag kommer att fortsätta att handla ett par ungefär en gång i månaden eller varannan månad tills jag inte får plats längre med dom i min bostad. Så här är det inte slutet bara för att "nån" säger att det är slutet Nää, det ska bli en redig samling hehe Mvh Quote
YYZ Posted November 10, 2018 Posted November 10, 2018 6 hours ago, Hifi_Perrra said: Vad är det för påhitt. JWE 1 Quote
Hifi_Perrra Posted November 10, 2018 Posted November 10, 2018 Vem är detta? Kan inte minnas att jag ens har hört talas om denna "snubbe".. Säga vad man vill... Men det är ju bara o titta på vad dom flesta köper och det är främst Iphones... Sen har jag personligen aldrig gillat Apple då dom tog med sig hela mitt musikbibliotek ner i graven när jag avinstallerade Itunes en gång i tiden, och då kan den där Steve Jobs eller vad han hette... ja, lista ut själva... tyvärr lever han ju inte längre... annars hade jag nog skickat ett brev till honom personligen och frågat vad dom sysslade med. Nu är det ju för sent med det men ledningen på sätt o vis sitter väl kvar... så why not... Men med tanke på dagens alla cockies o hejtjosan när man inte ens behöver kontakta kundservice längre eller att anmäla en driftstörning om internet inte fungerar... ja, spion program i varenda telefon... inte ens Samsung osv vet man var man har. Som min bror sa en gång. "Samsung samlar in information hela tiden om användarna... så mycket att dom inte ens vet var dom ska göra av informationen.. Apple däremot... Dom vet jag inte vad dom håller på med..." Tjaa, det finns väl anledningar till allt och jag håller med att Iphone inte är nån favorit.. Samsung är lika bra som Iphone fast bara en bråkdel som vet om det eller visste för ett tag sedan.. Typ alla tror att Iphone är bäst... Var är bakåt knappen då... "Nää... en sån har inte jag.." Och var är IR-porten då som tex Samsung Galaxy S6 har? "Nää... en sån har inte jag heller!" Kanske dax o handla en föråldrad nästan fyra generationer gammal Samsung Galaxy... Säg nu att Iphone 5 har en bakåt knapp... Så blir jag glad hehe :P Angående ljud i telefoner så är det nära på skräp många gånger även om den tekniken nästan har kommit ikapp där med som en del annat på det stora hela.. . vet inte ens om jag vill tänka i såna banor.. iaf på det lilla planet.. så en telefon och dess utvecklingsavdelningar... Det är rätt många hjärnor bakom... Inte en Einstein... utan kanske tusen.. eller nära på...på sin del.. inte vem som helst som får sitta o knåpa ihop dessa prylar.. ifs.. min telefon duger till samtals lyssning utan hörlurar.. Nu ska jag väl inte sätta min telefon i fokus men ljudet duger även till en gammal hifi-räv som mig... Är inte alls så tokigt faktiskt på en skala 1-10 efter lite inställning :) Iphone däremot... det skulle jag bara skaffa om det var nån hörlur som enbart var kompatibel med IPhones... Annars skulle jag kasta den i havet om jag fick chansen på nån semester... Congrats Apple... tack för det med musikbiblioteket... det kommer jag aldrig att glömma... Mmm... jag fick skylla mig själv helt enkelt för att jag gillade att lyssna på musik... danke danke Quote
Recommended Posts