Akeg Posted November 3, 2018 Posted November 3, 2018 (edited) Hej, har sökt på "omklockning" av CD-spelare utan resultat. Ämnet finns förmodligen dolt i någon tråd jag inte hittar. Jag har en Pioneer BDP-LX88 Blurayspelare som jag varit nöjd med. Har nu dock uppgraderat till en högupplöst förstärkare och känner behov av en ännu renare signalkälla. Spelar fortfarande mycket CD då jag har en dålig internetanslutning. Så frågan är, skulle en omklockning A) vara möjlig till rimligt pris?, B) ge en så pass förbättring att det är värt mödan och pengarna?C) Om ja på båda, vem kan göra det? Bästa hälsningar Åke G Edited November 3, 2018 by Akeg Fel forum Quote
bigblue Posted November 3, 2018 Posted November 3, 2018 Skulle det kunna vara ett alternativ att använda din LX88 som renodlad transport? Du plockar då ut signalen vida SPDIF och skickar den vidare till en separat DAC. Det är den lösning jag har med min Oppo 105. Skillnaden mellan den DAC som är inbyggd i Oppon (en maskin som hyllats också för sin kapacitet som cd-spelare) och min Gryphon är stor. Quote
Recommended Posts