Hsivp Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Har i ett par år haft flera intressanta (tycker jag iaf) ider om skivspelare och för ett litet tag sedan så tog jag tag i det. Så här långt har jag och min medhjälpare kommit i design arbetet. Han är otroligt duktigt på att bygga prylar =) Om någon har tips på roliga pickuper så vore det tacksammt. har kollat på dynavector XX-2 och Benz micro LP och H2... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Dom bilder er MYCKET stora! Svärt at se dom och helt sikker nästen umuligen at loade om man har en langsam uppkobling. Hur spelar den utan motor och pick-up? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Bäste Hsivp... Oerhört läckert hantverk men bildstorleken måste du ta ner. Max 740 pixlars bredd. Hälsningar Timbre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hsivp Posted February 1, 2005 Author Share Posted February 1, 2005 Jan> Den är på gång =) (motorn)... kanske klar om ett par dagar om jag har tur. Har du några förslag på pickup? Timbre> tack. ps. fixat storleken.Ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Ahhh...nu ser ja vad det är Läckert! Avancerad enkelhet! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Väldig snyggt design - jeg likar den vita tallerken med det mörka träet. Kontrasterne passer fint tilsammans. Er det en Scheu tallerken? Jeg kan rekommandera en Scheu DC-motor - som jeg selv har. Den kommer med en tynn mylar tråd. Personligen drömmar jeg om at upgradera från min Benz Ruby til den nye Benz LP. Har hört den et par gange, och den er helt fantastisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hsivp Posted February 2, 2005 Author Share Posted February 2, 2005 Ser ni att allt det som är svart på skivspelaren är kolfiber... även imellan trälagren. =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Vi har ju Shelter pickuperna hos oss, du kan kolla närmare på dom hos Mårten Design eller Hifi Consult, om du inte vill komma upp till Stockholm dvs. Vi har i alla fall fått väldigt bra resultat med dessa och våra AVID spelare... /Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
datar Posted February 6, 2005 Share Posted February 6, 2005 Vilken vinylspelare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill50x Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Sumikos Blue Point Special för ca 300 dollar är en mycket bra pickup. Rent, precist och utan åthävor. Väldigt mycket "stampa-takten" utan att nå Linn Arkivs höjder, men spårar mycket bättre än Arkiv´an. / B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Häftigt, annorlunda, skojigt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregge Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 helskön vinylsvar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 Läcker spelare med kolfiber och allt! Vad är syftet med att lägga kolfiber mellan träbitarna? //Hans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitram Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Eliminera resonanser kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vogue Posted February 16, 2005 Share Posted February 16, 2005 Kan man få et billedet uden skivtallerken ... så man kan se hur lejet er integreret i plinten? Vogue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts