gregge Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Så här ser det ut idag, nystädat och vackert Börjar med lite översiktsbilder, ska lägga upp lite annat sedan oxå. Plasma: Philips 42" 9964 Förstärkare: Pioneer VSX-D2011 DVD: Pioneer DV-757i Högtalare: Sonance SilverScreen 50 LaserDisc: Pioneer CLD-2850 Hörlurar: Sennheiser HDR 65 TV-spel: X-BOX Fjärr: Pronto 940 Hur det låter?? Ja musik låter platt och saknar djup...högtalarna är 8 cm djupa och sitter direkt på väggen, det förklarar väl det mesta.. Men för film låter det underbart! Otroligt klangmatchat och ett bred panaramaljud. SKa kompletera med en subb snarast....nu saknas tyngden i anläggningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johan Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Jäkligt snyggt !! Jag har alltid varit svag för slimmade system , det är en fröjd för ögat. Pistilino lampan(stavas det så) är ju hur läcker som helst. Ha det bäst Johan Glömde ju en sak Välkommen till Euphonia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregge Posted January 29, 2005 Author Share Posted January 29, 2005 Tackar! Gillar oxå när det inte tar upp så mycket golv yta..det är klart begränsat med takhöjden. Så det fick bli en kompromiss, det funkade inte att ställa ut ett par stora golvare. Lampan kan köpas hos: Köp här!Ligger i Malmö. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Snygga bilder på ett "rent" och snyggt system men lutande tak brukar kunna ställa till problem. :cool: Det är nog ett sådant system vi drömmer om när vi har fått nog med "tweakande", "kompressorer på balkongen" mm Välkommen till Euphonia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Trevligt debutinlägg... :cool: Välkommen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johan Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Gregge Tur att man bor i Trelleborg , men länken fungerar inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Pröva denna: http://www.nirvanafurniture.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
datar Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Mycket snyggt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregge Posted January 30, 2005 Author Share Posted January 30, 2005 Tack Eliot. (har uppdaterat min länk så den funkar.) Taket ställer till en del problem, fram för allt slår polarna huvudet i det... (inget problem för mig, typ 1.60 och skulle kunna spela Hob i Sagan om Ringen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Ovanligt prydligt och nätt, inga kabelhärvor här inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregge Posted January 30, 2005 Author Share Posted January 30, 2005 kollar man in bakom bänken finns det en hel del sladdar....men har jobbat hårt för att få dom att synas så lite som möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johan Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Jag ser att du har det "mattlöst" ställer det inte till med problem med reflexer ?? En sub gör under i alla 5.1 system , spring iväg o handla nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregge Posted January 30, 2005 Author Share Posted January 30, 2005 jo...det blir en del elaka reflexer..både från golvet och från snedtaket. Dessutom är rummet lika stort åt andra hållet, med en spiraltrapp i mitten och två tak-kupor. Sår rent ljudmässigt är det ett ganska dåligt rum. En matta på golvet skulle nog göra underverk. Men som vanligt allt är en kompriss, vill man bo mitt i stan...anläggningen används mycket och det låter unde romständigheterna bra. Även om man drömmer om en vindsvåning med eget bio-rum. Lyssnade runt på bas igår. Står lite mellan JmLab Corus / Cobalt eller REL Stampede.. Man vill ju ha fjärr, vägrar krypa på golvet! :angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
datar Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Det här med fjärrkontroll till sub är ganska så nytt? Eller har det funnits länge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikael Posted February 1, 2005 Share Posted February 1, 2005 Får instämma i kören. Väldigt snyggt och stilrent!!! Det är nog inte många som kör sitt X-box i en sådan här konfiguration /Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregge Posted February 6, 2005 Author Share Posted February 6, 2005 datar -> inte vad jag vet iaf. verkar vara relativt nytt med fjärr till basen. Var precis på mässan och kollade in REL:basarna. VILL HA! Men tror 9.000 - 10.000 är lite för mycket deg, vet inte heller om man märker någon skillnad på tex en Corus och en Stampede i mitt rum?! Ska försöka låna hem en Corus och testa. ...nästa projekt blir nog annars att byta nätbrunn på DVD-spelaren. Orginal glappar, verkar inte vara särskilt bra kvalité på den...tyvärr... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts