Jump to content

Presenterar mig med lite bilder

gregge

Recommended Posts

Så här ser det ut idag, nystädat och vackert :)

Börjar med lite översiktsbilder, ska lägga upp lite annat sedan oxå.

Plasma: Philips 42" 9964

Förstärkare: Pioneer VSX-D2011

DVD: Pioneer DV-757i

Högtalare: Sonance SilverScreen 50

LaserDisc: Pioneer CLD-2850

Hörlurar: Sennheiser HDR 65

TV-spel: X-BOX

Fjärr: Pronto 940

overview_1.jpg

frontview_1.jpg

sofa_1.jpg

speaker_1.jpg

pistilino_1.jpg

Hur det låter??

Ja musik låter platt och saknar djup...högtalarna är 8 cm djupa och sitter direkt på väggen, det förklarar väl det mesta..

Men för film låter det underbart! Otroligt klangmatchat och ett bred panaramaljud. SKa kompletera med en subb snarast....nu saknas tyngden i anläggningen.

:)

Jäkligt snyggt !!

Jag har alltid varit svag för slimmade system , det är en fröjd för ögat.

Pistilino lampan(stavas det så) är ju hur läcker som helst.

Ha det bäst

Johan

Glömde ju en sak

Välkommen till Euphonia :)

Snygga bilder på ett "rent" och snyggt system men lutande tak brukar kunna ställa till problem. :cool:

Det är nog ett sådant system vi drömmer om när vi har fått nog med "tweakande", "kompressorer på balkongen" mm :D

Välkommen till Euphonia :)

jo...det blir en del elaka reflexer..både från golvet och från snedtaket. Dessutom är rummet lika stort åt andra hållet, med en spiraltrapp i mitten och två tak-kupor. Sår rent ljudmässigt är det ett ganska dåligt rum. En matta på golvet skulle nog göra underverk.

Men som vanligt allt är en kompriss, vill man bo mitt i stan...anläggningen används mycket och det låter unde romständigheterna bra. Även om man drömmer om en vindsvåning med eget bio-rum.

Lyssnade runt på bas igår. Står lite mellan JmLab Corus / Cobalt eller REL Stampede..

Man vill ju ha fjärr, vägrar krypa på golvet! :angry:

datar -> inte vad jag vet iaf. verkar vara relativt nytt med fjärr till basen. Var precis på mässan och kollade in REL:basarna. VILL HA!

Men tror 9.000 - 10.000 är lite för mycket deg, vet inte heller om man märker någon skillnad på tex en Corus och en Stampede i mitt rum?!

Ska försöka låna hem en Corus och testa.

...nästa projekt blir nog annars att byta nätbrunn på DVD-spelaren. Orginal glappar, verkar inte vara särskilt bra kvalité på den...tyvärr...