byZan

byZan - Nytt i stugan #7

Recommended Posts

I går kväll så lyssnade jag förmodligen för sista gången på min anläggning hemma, idag åker Krell/ARC långt söder ut om pengarna kommer in på kontot idag. Det är med lite sorg i hjärtat och med en oviss framtid vad som kommer att ersätta, men det är en annan fråga. Lite konstigt är det då jag inte redan nu vet vad jag ska ersätta med, detta är första gången det sker men någon gång ska ju vara den första oxå. Så nu blir det musik via telefon och ett par in-ear tills jag finner en ”bra” ersättare.

Tur att jag har stugan och dess musikförmedlare, tror att jag kommer att åka oftare än oftast bara för att få lite välljud en tid framöver.

Tackar elektroniken för allt välljud och alla stunder tillsammans samt passar på att gratulera den nya ägaren.

/byZan

On 2020-03-22 at 16:50, byZan said:

Men tro nu inte att detta är hela sanningen för jag ska avslöja att jag i o m beslutet om att att sälja av lite prylar trodde att jag skulle kunna förmå mig att hitta tillbaka till att bara lyssna på musik. Går inget bra kan jag avslöja, jag är en borttappad själ i allt det tekniska och är förmodligen redan förstörd, nästan helt förstörd iaf.

Vi är alla lite förtappade. På ett mycket bra sätt tycker jag. Passion, galenskap och nörderi är ett fantastiskt sätt att spendera sin tid på. Du kommer helt klart att landa på fötterna, med ett stort leende på dina läppar. 

Idag är det den stora packar och slit/släpar dagen, puh! Men jag har en öl på kylning som jag ska ta i kväll när allt är färdigt:) och njuta av tystnaden:NailBiting:Allt ska hämtas i veckan som kommer för vidare transport vilket känns helt okej trot allt. Men fan vad med kablar jag har, det blir kanske en försäljning av dessa så småningom?

Nåja, beslutet är taget och framtiden oviss men med siktet är inställt på att nå ljuset i tunneln innan året är slut. Tur att jag har stugan som en räddningsplanka för att kunna få lyssna på lite välljud, hemma-hos är ju inte att tänka på i dessa tider.

Vad gör jag nu när jag inte kan lyssna på musik hemma? Jag vet faktiskt inte vad jag ska hitta på, har lite små projekt som inte är hifi relaterat men som måste göras. Det värsta är väl att pensionen är framflyttad på obestämd tid, jävla Corona!

Är ingen person och har aldrig varit en person som lagt ner energi på motgångar eller händelser som jag inte kan eller har kunnat påverka själv, nä upp med skjortärmarna och låt hjärnan snurra på, så har jag klarat av att fortsätta må bra. I de flesta fall har det kommit och blivit något bra i slutändan och t o m bättre många gånger, i vissa fall annorlunda men lika bra och t o m bättre många gånger, så jag kör vidare på min inslagna väg även om den nu är framskjuten på obestämd tid. Det blir telefon och in-ear ettag nu när jag måste jobba vidare.

Allt gott och hoppas snart att få göra lite hemma-hos igen.

PS Målbilden är mindre antal burkar och att ljudet gärna är i närheten av det jag tidigare har haft, om det är lite annorlunda gör inget för jag är i princip bara intresserad av musik som framförs i ett system som jag kan leva med DS

Trevlig helg!

/byZan

Det finns nog inget som ser mer tråkigt ut en en tom stereobänk:dead:

Hoppas du får till det snart med en lite mindre rigg men ändå väljudande. 

Jag vet att det går har gjort den resan nyligen här hemma låter bättre än någonsin :)

Undrar om jag inte ska passa på och sälja iväg de mindre av de tre racken, hmm? Dumt eftersom jag inte vet vad det kommer att bli som ska in, får nog avvakta ettag med det, kablar så det räcker och blir över finns det oxå, ska kanske lägga allt i en hög och fota, för det är ju trots allt en bildtråd.

/byZan

oj oj, vilket projekt....

om man tar bort de svarta prylarna från det länkade inlägget nedan så får man ändå lite perspektiv på vad du gått igenom idag.

spännande som sagt att se vart det tar vägen så småningom. jag tror definitivt man kan bli minst lika nöjd med mindre grejer.

Fy fan vad tunga grejer även om man är två som hjälps åt och jag som installerade allt själv, snacka om att åldern tar ut sin rätt. "Ont de gör ont”!

Trådtiteln är liksom inte aktuell längre, det är ju färdig digitaliserat i stugan och vips så är det hemmavid som det sker saker, förvirrande men en titel som är mer aktuell ska det bli.

Härmed avslutas Nytt i stugan och trådens nya titel blir…..?

/byZan