Jump to content

byZan - en tänkt pensionärsresa fr # 1275 och sedan blev det en blogg


byZan

Recommended Posts

On 2018-09-28 at 19:15, byZan said:

Inget foto från mig då jag precis lyckats gömma den bakom en skiva och är glad för att jag fick den på plats;) Entreqs hemsidan kanske har något matnyttigt?

 

Vet inte om PO eller någon annan läser detta och skulle kunna hjälpa till och förklara konstruktionen för jag vet inget om den alls, sorry!

Och nä det är inget metallhölje (det är väl Entreqs filosofi att ta bort metaller och galvanisk påverkan om jag inte är ute och cyklar nu) utan ser ut som en vanlig ethernetkontakt.

 

/byZan

Det var ju kul att det föll på läppen Anders. Hoppas att det blir ännu lite bättre över tid när grejerna satt sig. Min mening är att man med streaming kan få bättre ljud kvalité än vad CD ger.

Och du har rätt. I vår filosofi undviker vi metaller och plast så långt vi kan.

Jag har sett att det då och då skrivs om galvanisk avskiljning här på forumet. Enligt min mening är det en nödvändighet om det ska bli riktigt bra, men det finns många fallgropar med den tekniken också, särskilt i ett nätverk.

Vad vi kommit fram till är att man måste se till att en ände av kabeln är ansluten till en väl fungerande jordpunkt, så att energin/störningarna i skärmen kan ledas bort. Annars kan det samlas upp ”väldigt” mycket energi i skärmen som inte har någon stans att ta vägen och bara ligger kvar och bråkar. I ett nätverks bygge med Router och Switchar som oftast bara har ”väggbulor” till strömförsörjning är det lätt hänt att förbindelsen till bra jordpunkt bryts. Om man använder en galvanisk avskiljare mellan en vanlig nätverks kabel  o t.ex. streamer  måste man se till att det är bra fungerande jordanslutning för skärmen i andra anslutningspunkten. Annars har man hoppat ur askan i elden. Men även med fungerande jordanslutning kan man få problem. Högfrekvent skräp och vaggabonderande strömmar i skyddsjorden kan ta sig in och ställa till det.

Att få till ett nätverk med Router, switchar och kablar som fungerar bra ljudmässigt är inte helt lätt, men lyckas man så blir det väldigt bra.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Entreq said:

Vad vi kommit fram till är att man måste se till att en ände av kabeln är ansluten till en väl fungerande jordpunkt, så att energin/störningarna i skärmen kan ledas bort. Annars kan det samlas upp ”väldigt” mycket energi i skärmen som inte har någon stans att ta vägen och bara ligger kvar och bråkar. I ett nätverks bygge med Router och Switchar som oftast bara har ”väggbulor” till strömförsörjning är det lätt hänt att förbindelsen till bra jordpunkt bryts. Om man använder en galvanisk avskiljare mellan en vanlig nätverks kabel  o t.ex. streamer  måste man se till att det är bra fungerande jordanslutning för skärmen i andra anslutningspunkten. Annars har man hoppat ur askan i elden. Men även med fungerande jordanslutning kan man få problem. Högfrekvent skräp och vaggabonderande strömmar i skyddsjorden kan ta sig in och ställa till det.

Att få till ett nätverk med Router, switchar och kablar som fungerar bra ljudmässigt är inte helt lätt, men lyckas man så blir det väldigt bra.

 

Hur resonerar ni runt oskärmade nätverkskablar? 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Entreq said:

Jag personligen föredrar en vanlig Cat 6 UTP om vi håller oss till vanliga standard kablar. 

 

Samma här - jag kör alltid Cat oskärmat (UTP) rakt igenom - både för den fasta installationen och eventuella patch-/anslutningskablar, därav min fråga eftersom jag tolkade att texten jag citerade tidigare i första hand gällde skärmade kablar/installationer (STP). Jag kanske missförstod, gällde skrivningen kablar i allmänhet och inte specifikt nätverksinstallationer?

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Taxmannen said:

 

Samma här - jag kör alltid Cat oskärmat (UTP) rakt igenom - både för den fasta installationen och eventuella patch-/anslutningskablar, därav min fråga eftersom jag tolkade att texten jag citerade tidigare i första hand gällde skärmade kablar/installationer (STP). Jag kanske missförstod, gällde skrivningen kablar i allmänhet och inte specifikt nätverksinstallationer?

Det gäller väl i allmänhet även om jag tänkte på nätverk när jag skrev. Men som sagt, kablarna är bara en del. Router och Switchar påverkar jättemycket. Fick själv en AHA upplevelse när jag blev tvungen att byta router. Den gamle fungerade felfritt, men vi behövde bättre wifi täckning. Med den nya Routern blev det ett stort lyft ljudmässigt. Det finns mycket att jobba på i ett nätverk.

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Entreq said:

Det finns mycket att jobba på i ett nätverk.

 

Usch då! Då har ni (teknikgurus) att göra och jag sitter lugnt i båten och väntar på om det kommer något revolutionerande som gör att jag måste testa det. 

En dum fråga, varför finns det inte en apparat som man sätter direkt i anslutning till inkommande fiber som städar upp och levererar bitperfekt, jitterfritt eller vad f*n det nu heter? Jag menar då "städa" över hela nätverket man har, från router, switchar e t c?

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, byZan said:

 

Usch då! Då har ni (teknikgurus) att göra och jag sitter lugnt i båten och väntar på om det kommer något revolutionerande som gör att jag måste testa det. 

En dum fråga, varför finns det inte en apparat som man sätter direkt i anslutning till inkommande fiber som städar upp och levererar bitperfekt, jitterfritt eller vad f*n det nu heter? Jag menar då "städa" över hela nätverket man har, från router, switchar e t c?

 

/byZan

 

Jag tror att det krävs end-to-end kontroll över hela länken och jag tror inte Tidal skulle gilla att alla kunder vill ställa en Minimus i deras serverhall! Kan tänka mig att @Entreq skulle kunna tänka sig det iofs! :D

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, byZan said:

 

Usch då! Då har ni (teknikgurus) att göra och jag sitter lugnt i båten och väntar på om det kommer något revolutionerande som gör att jag måste testa det. 

En dum fråga, varför finns det inte en apparat som man sätter direkt i anslutning till inkommande fiber som städar upp och levererar bitperfekt, jitterfritt eller vad f*n det nu heter? Jag menar då "städa" över hela nätverket man har, från router, switchar e t c?

 

/byZan

Det hade blivit alldeles för enkelt och trist för dig. Nä, anta utmaningen. Här får du ett tips för kommande uppgradering. En switch som blir din för cirka 40 loppor.

https://jcat.eu/featured/m12-switch-gold/

Vi har faktiskt fått en hyfsat stor order på RG 45 kablar med m12 kontakter i en sida, så det tycks finnas en del som använder den.

Link to comment
Share on other sites

Om du är intresserad @byZan så kommer Amerikanska Uptone släppa en helt egen utvecklad switch.

 

Den har en speciell port som kopplas mot streamern, 4st LAN portar plus SFP (fiber). Jag kommer köra fiber ifrån min router till denna switch och i switchen koppla min NUC med Roon ROCK och sen vidare via den isolerade utgången till streamern. 

 

Priset är sagt det ska hamna runt 500 dollar och sen behövs det en nätdel till den. 

 

https://www.computeraudiophile.com/forums/topic/38968-etherregen-early-general-details-please-dont-ask-too-many-questions-yet/

 

Hurvida man nu behöver detta i sitt nätverk eller inte de ska jag låta vara osagt. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, octavia rs said:

Hurvida man nu behöver detta i sitt nätverk eller inte de ska jag låta vara osagt. 

 

Ja det är just det;)

 

1 hour ago, Entreq said:

Det hade blivit alldeles för enkelt och trist för dig. Nä, anta utmaningen. Här får du ett tips för kommande uppgradering. En switch som blir din för cirka 40 loppor.

 

Ja enkelhet är ett begrepp jag gillar;)

 

Sedan sitter jag nöjd som det är - jag vet ju inte bättre:63:

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu har dCS släppt en fullt kompatibel mjukvaru uppdatering https://community.roonlabs.com/t/dcs-vivaldi-mqa-release-announcement/51315 att MQA ska fungera i Vivaldi och jag ska uppdatera min Vivaldi DAC under nästa vecka (tidsbrist just nu), upsamplern uppgraderade jag ju tidigare i år så det slipper jag nu.

 

I samband med detta så ska jag även installera en XXX och det vet jag kommer att bli ”lite" bättre än tidigare!

 

Så det utlovade testet med klockan Mutec Ref 10 (inlånad) kan snart bli av och jag ska försöka hitta en tid för ett litet samkväm också, återkommer….!

 

/byZan

 

 

Edited by byZan
Länk tillagd
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om allt går som det ska så blir fredagen en dag med uppdatering av mjukvara i Vivaldi’n samt installation av XXX. Om jag även hinner med att testa Mutec’n ska jag låta vara osagt, men jag gör mitt bästa för att lyckas även med det?!

 

Så ett prel. datum för det "lilla samkvämet" som tidigare utlovats bör bli någon av dagarna 15-18 nov.

PM:a mig för när ni kan så tar jag det datum som majoriteten väljer.

 

/byZan

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu installerat en PS Audio P20 hemma och den fungerar precis som P10:an fast jag tror att P20 har påverkat ljudet lite oxå, måste lyssna lite mer innan jag kan uttala mig hur och vad som låter annorlunda/bättre. Kan det vara så att jag nu även har slutstegen inkopplade i den och att det gör skillnaden eller om den bara har förbättrats elektroniskt i något avseende? Mätarna visar bl. a. att THD minskat och är säkert en positiv sak för att det låter lite bättre? Nu när jag sitter och skriver detta så anar jag oxå att djup och bredd är lite större men det kan vara inbillning, måste lyssna mer och till mer kända referensskivor för att eventuellt kunna styrka det…..?!

 

Här är en taskig mobilbild på förvärvet...

 

IMG_1382.thumb.jpg.92a44f5c58bbf4e640430331d99bcb90.jpg

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Vilken härlig pjäs!:tongue: Antar att den väger sina modiga kilo och därför kräver rejäla handtag.

 

Har du kopplat in dina slutsteg på den också? Om du inte hade dem i P10:an tidigare lär du säkert få en tydlig effekt, eftersom både THD och impedansen lär sjunka, jämfört med nätströmmen direkt. Många valde att inte koppla strömtörstiga slutsteg till P10:an, fast den säkert skulle klara det galant.

 

Är mätarna "endast visuella" i en datadisplay eller faktiska mekaniska instrument? Lite svårt att avgöra på bilden.

 

Häftigt! Ser fram emot en provlyssning.

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

@AlfaGTV, jo det är en regenerator.

 

@calm, 43kg väger den in på och visst är slutstegen inkopplade numera. Lyssnat för lite för att bedöma helheten av vad den gör för ljudet men visst hör jag en positiv skillnad redan nu mot tidigare. Öste på ganska bra igår (trots att frugan hade huvudvärk) för att se hur mätarna reagerade och de visade allt överskådligt, redovisade siffror är dock från den digitala displayen, Kursiv stil är taget från manualen från PS Audios hemsida:

 

Mätare 1 visade 20ggr: The Improvement Factor is an average of the Voltage Output and the THD output. It gives you a factor of how much the AC power is improved by the P20

Mätare 2 visade 0,1%: The Distortion Out is a measure of the THD (Total Harmonic Distortion) present in your AC Output voltage.

Mätare 3 visade 1,95%: The Distortion In is a measure of the THD (Total Harmonic Distortion) present in your AC input voltage.

Mätare 4 visade på 1100W: The Power Meter shows the total wattage output from the P20.

 

*Note*

Overloading the P20 will result in shutdown. More that an 80% continuous load reduces the overhead for potential peaks in the power requirements from your audio system. The P20 can operate continuously at full power but you simply won't have any extra room for potential spikes in power draw.

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Det skulle vara kul att veta impedansen ut ifrån den när peak ampere är 35A. När jag mäter i min list med min Fluke installationstestare får jag nästan 800A och runt 0.3ohm impedans vid kortslutning mellan fas-nolla.

 

Europe P20

  • Built in Boulder
  • 2000 VA output
  • 35 amp peak delivery
  • Passively cooled
  • 40% more power
  • 3X lower impedance

 

 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, byZan said:

@AlfaGTV, jo det är en regenerator.

 

@calm, 43kg väger den in på och visst är slutstegen inkopplade numera. Lyssnat för lite för att bedöma helheten av vad den gör för ljudet men visst hör jag en positiv skillnad redan nu mot tidigare. Öste på ganska bra igår (trots att frugan hade huvudvärk) för att se hur mätarna reagerade och de visade allt överskådligt, redovisade siffror är dock från den digitala displayen, Kursiv stil är taget från manualen från PS Audios hemsida:

 

Mätare 1 visade 20ggr: The Improvement Factor is an average of the Voltage Output and the THD output. It gives you a factor of how much the AC power is improved by the P20

Mätare 2 visade 0,1%: The Distortion Out is a measure of the THD (Total Harmonic Distortion) present in your AC Output voltage.

Mätare 3 visade 1,95%: The Distortion In is a measure of the THD (Total Harmonic Distortion) present in your AC input voltage.

Mätare 4 visade på 1100W: The Power Meter shows the total wattage output from the P20.

 

*Note*

Overloading the P20 will result in shutdown. More that an 80% continuous load reduces the overhead for potential peaks in the power requirements from your audio system. The P20 can operate continuously at full power but you simply won't have any extra room for potential spikes in power draw.

 

/byZan

Kul! I vart fall verkar THD sjunkit rejält. När det gäller den andra faktorn som har betydelse utimpedansen så finns ingen uppgift mer än att den är 3 ggr lägre än t.ex P10 som har <0.015 ohm. Hur det ser ut i ditt nät innan P20:an kan vi bara gissa, men att den också sjunker rejält. Effektmässigt ca 50% av "normaleffekt" som angivits till 2000 VA och peak vid 35 A. Så det räcker och blir över!

 

 

Grattis!

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

Vilken best - grattis till den! Det låter som att den skulle kunna göra underverk :thumbsup:

 

Man blir väldig nyfiken på om den är "immun" mot (allt) skräp som kommer in på primärsidan och att i så fall andra åtgärder som man kan vidta för att förbättra ström och jordning blir överflödiga/meningslösa om man petar in en P20 i sitt system.

 

Hur har du kopplat den? Är alla apparater kopplade direkt till den eller har du några andra prylar på vägen såsom nätlister eller annat?  

Link to comment
Share on other sites

@byZan hur ser det ut ifrån centralen där du matar ström? Är det något du gjort något med eller är det första bästa vägguttag i rummet som matar anläggningen? 

 

Jag skulle tycka det var kul om Marcus @Perfect sense som säljer både PS Audio och Ansuz tex hur du säljer in de väldigt olika koncepten (Börresen är vad jag förstår väldigt skeptiskt till allt som som har en induktans att det hamnar iväg för strömmen). Jag har själv en ny Ansuz Mainz 8C men är intresserad av hur dessa regenerator fungerar förutom att sänka THD väsentligt och hur dåligt nät ska man ha för att välja bort passiva lösningar?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, octavia rs said:

Det skulle vara kul att veta impedansen ut ifrån den när peak ampere är 35A. När jag mäter i min list med min Fluke installationstestare får jag nästan 800A och runt 0.3ohm impedans vid kortslutning mellan fas-nolla.

 

Kom hit och mät, jag kan inte själv;)

 

1 hour ago, calm said:

Kul! I vart fall verkar THD sjunkit rejält. När det gäller den andra faktorn som har betydelse utimpedansen så finns ingen uppgift mer än att den är 3 ggr lägre än t.ex P10 som har <0.015 ohm. Hur det ser ut i ditt nät innan P20:an kan vi bara gissa, men att den också sjunker rejält. Effektmässigt ca 50% av "normaleffekt" som angivits till 2000 VA och peak vid 35 A. Så det räcker och blir över!

 

 

Grattis!

 

Tack:)

Jo det verkar räcka och bli över:63:

 

45 minutes ago, Taxmannen said:

Vilken best - grattis till den! Det låter som att den skulle kunna göra underverk :thumbsup:

 

Man blir väldig nyfiken på om den är "immun" mot (allt) skräp som kommer in på primärsidan och att i så fall andra åtgärder som man kan vidta för att förbättra ström och jordning blir överflödiga/meningslösa om man petar in en P20 i sitt system.

 

Hur har du kopplat den? Är alla apparater kopplade direkt till den eller har du några andra prylar på vägen såsom nätlister eller annat? 

 

Tack:)

Immuniteten har jag ingen koll på rent tekniskt - jag bara lyssnar och tycker att det blir bättre med en regenerator än med andra lösningar hos mig. Har iofs inte testat allt av förståeliga skäl men ändå ganska mycket, en del testande finns nog i någon tråd någonstans?? Tycker m a o om just PS Audios filosofi och den passar mig också. Om man får det BÄST genom att skippa andra åtgärder ska jag låta vara osagt men för mig är detta fullt tillräckligt för att få det så bra mina öron kan uppfatta.

Jag har inte hunnit kopplat in allt ännu:blush: Men så här långt har jag kopplat in slutstegen i High Current-uttagen (2 av 4st totalt), det digitala och analoga har jag separerat i uttagen (6 av 9st totalt), ska försöka få till vinylriggen  och kanske TV och box senare, dessa är inkopplade i en nätlist idag

 

24 minutes ago, octavia rs said:

@byZan hur ser det ut ifrån centralen där du matar ström? Är det något du gjort något med eller är det första bästa vägguttag i rummet som matar anläggningen? 

 

Jag skulle tycka det var kul om Marcus @Perfect sense som säljer både PS Audio och Ansuz tex hur du säljer in de väldigt olika koncepten (Börresen är vad jag förstår väldigt skeptiskt till allt som som har en induktans att det hamnar iväg för strömmen). Jag har själv en ny Ansuz Mainz 8C men är intresserad av hur dessa regenerator fungerar förutom att sänka THD väsentligt och hur dåligt nät ska man ha för att välja bort passiva lösningar?

 

Jag har en dedikerad lina från proppskåpet på en egen fas till uttag på väggen bakom apparaterna och därifrån en Furutech strömkabel till P20, sedan är det ytterligare Furutech som står för matningen i de flesta fall.

 

Det andra du skriver/frågar får andra svara på, för själv har jag inte en aning:unsure:

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, octavia rs said:

@byZan hur ser det ut ifrån centralen där du matar ström? Är det något du gjort något med eller är det första bästa vägguttag i rummet som matar anläggningen? 

 

Jag skulle tycka det var kul om Marcus @Perfect sense som säljer både PS Audio och Ansuz tex hur du säljer in de väldigt olika koncepten (Börresen är vad jag förstår väldigt skeptiskt till allt som som har en induktans att det hamnar iväg för strömmen). Jag har själv en ny Ansuz Mainz 8C men är intresserad av hur dessa regenerator fungerar förutom att sänka THD väsentligt och hur dåligt nät ska man ha för att välja bort passiva lösningar?

 

En högst relevant fråga. 

 

Vi har Ansuz, PS Audio och Audience här på strömsidan primärt. Alla erbjuder olika lösningar baserat på skilda filosofier kort och gott, där resultatet också ofta skiljer sig åt en hel del. Därav så har alla också en naturlig plats i vårt utbud.

 

Ansuz menar att alla former av filtrering eller regenerering är dynamik-hämmande - mer eller mindre. Därav så är deras strömfördelare helt passiva. Det som är speciellt med Ansuz är att man förenar en kombination av lösningar i en och samma enhet på ett väldigt effektivt sätt. Vissa lösningar är mer generiska (isolering av de individuella uttagen t.ex.). Man erbjuder också stjärnjord i samtliga modeller. (precis som Nordost). Vidare så är chassit tillverkat i MDF (och inte aluminium) för att motverka resonanser. Enheterna har även Darkz-fötter integrerat för ytterligare minimering av oönskade resonanser (vilka kan byggas ut i olika nivåer). Slutligen så har man implementerat sin "Sparkz" (Tesla coil) teknologi i samtliga modeller i olika hög grad. Hur denna fungerar är inte enkelt att förklara, men man har själva gjort ett försök här: https://ansuz-acoustics.com/products/sparkz-harmonizer

 

Michael Börresen (konstruktör) förklarar:

 

 

 

PS Audio erbjuder som bekant regenerering av strömmen. Paul McGowan förklarar det bäst själv:

 

 

Audience erbjuder i sin tur klassisk, passiv filtrering med sin AdeptResponse serie med högkvalitativa komponenter.

 

Vad är då skillnaderna?

 

Min erfarenhet säger mig att...

 

Ansuz har minst påverkan så till vida att de aldrig stryper dynamiken eller förändrar tonaliteten i systemet. Om man har begränsade problem med fluktationer och störningar i sitt hem så är Ansuz ofta den bästa lösningen om målet är att maximera dynamik, transparens och upplösning. När man går "all in" med Ansuz så får man ett system som blir väldigt öppet och energiskt, dock utan att bli aggressivt eller påfrestande (vilket är avgörande som jag ser det).

 

PS Audio å andra sidan har en mer balanserande och lugnande effekt i de flesta sammanhang. Om man har aggressiva tendenser i sitt system så är PS Audio ofta det bättre valet. Med Ansuz i kedjan så sträcker man sig omedvetet i stolen med sinnena på spänn, där PS Audio snarare får dig att vilja luta dig tillbaka och sluta ögonen. Kanske något överdrivet, men förhoppningsvis lite talande trots allt. För att använda en sliten analogi så ger Ansuz sportbilsprestanda där man känner varje sten på vägbanan och där bilen reagerar blixtsnabbt, där PS Audio är är mer som en tur på landet i en Mercedes med vinden i håret och solen i ansiktet. Ungefär så :cool:.

 

Audience (vilket diskussionen inte handlar om primärt) är klassikern i sammanhanget för de som vill ha en enkel lösning utan krusiduller.

 

Som vanligt så gäller det att prova hemma i det egna systemet. Effekten av dessa lösningar kan variera och skilja sig åt en hel del beroende på de specifika förutsättningar som finns där hemma kort och gott. Det är därför ofta svårt att förutse vad som fungerar bäst i en specifik miljö tillsammans med specifika komponenter.

 

/ Marcus

 

 

 

 

 

 

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

 

5 minutes ago, Perfect sense said:

Som vanligt så gäller det att prova hemma i det egna systemet. Effekten av dessa lösningar kan variera och skilja sig åt en hel del beroende på de specifika förutsättningar som finns där hemma kort och gott.

 

/ Marcus

 

 

Tack för svar ska kolla filmerna ikväll.

 

Hoppas de inte gjorde nått att vi sväva ut lite i din tråd @byZan

 

 

Link to comment
Share on other sites

För mig framstår denna regenererande Powerplant som en mycket bra lösning på ett problem som kanske inte är lika alarmerande som i USA eller Japan där luftledningar är allmänt förekommande. Å andra sidan sitter vanligen transformatorn ganska nära fastigheten, men luftledningen är både exponerad för nät- och luftstörningar.

Jag var i Japan i våras och såg dessa virrvarr av kablar kopplade till en stolpe.DSC04584.jpg.31a8fe0d3f31a0e55389e5ad1827da9f.jpg

 

Eftersom jag lånade hem en P10 i våras så har jag läst och testat en del av vad dessa åstadkommer. Tror inte att det är någon skillnad i grunden mellan P10 och P20, mer än effekten som ökat så att alla slutsteg kan kopplas till. Input är den "nedsmutsade strömmen" AC som likriktas till ren likström DC för att sedan igen omvandlas till en "perfekt" sinuskurva i 50Hz AC. I operationen försvinner alla defekter i den ursprungliga nätströmmen. Impedansen sänks och TDH likaså.  Till de uttag som finns ligger en separering mellan highpower uttag och mellan övriga. Det innebär också att "systemgenererat" skräp som transformatorbrum, digitalgenererade  störningar från t.ex. dacar inte tillåts att spridas vidare. PSAudio rekommenderar inga ytterligare filter eller andra strömrenare efter Powerplanten.

Ursäkta mitt inhopp i tråden ByZan, men jag är verkligen sugen på att uppleva förändringen i ditt system!

 

Calm 

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, byZan said:

Jag har nu installerat en PS Audio P20 hemma och den fungerar precis som P10:an fast jag tror att P20 har påverkat ljudet lite oxå, måste lyssna lite mer innan jag kan uttala mig hur och vad som låter annorlunda/bättre. Kan det vara så att jag nu även har slutstegen inkopplade i den och att det gör skillnaden eller om den bara har förbättrats elektroniskt i något avseende? Mätarna visar bl. a. att THD minskat och är säkert en positiv sak för att det låter lite bättre? Nu när jag sitter och skriver detta så anar jag oxå att djup och bredd är lite större men det kan vara inbillning, måste lyssna mer och till mer kända referensskivor för att eventuellt kunna styrka det…..?!

 

Här är en taskig mobilbild på förvärvet...

 

IMG_1382.thumb.jpg.92a44f5c58bbf4e640430331d99bcb90.jpg

 

/byZan

Oj, vilken maffig klump! :tongue: Grattis och hoppas att den är till stor belåtenhet!

Själv kör jag Isotek Aquarius + Synchro. En liiite lägre division... :D

 

Mvh Anders

 

Link to comment
Share on other sites

On ‎2018‎-‎10‎-‎30 at 20:37, byZan said:

Jag har nu installerat en PS Audio P20 hemma och den fungerar precis som P10:an fast jag tror att P20 har påverkat ljudet lite oxå, måste lyssna lite mer innan jag kan uttala mig hur och vad som låter annorlunda/bättre. Kan det vara så att jag nu även har slutstegen inkopplade i den och att det gör skillnaden eller om den bara har förbättrats elektroniskt i något avseende? Mätarna visar bl. a. att THD minskat och är säkert en positiv sak för att det låter lite bättre? Nu när jag sitter och skriver detta så anar jag oxå att djup och bredd är lite större men det kan vara inbillning, måste lyssna mer och till mer kända referensskivor för att eventuellt kunna styrka det…..?!

 

Här är en taskig mobilbild på förvärvet...

 

IMG_1382.thumb.jpg.92a44f5c58bbf4e640430331d99bcb90.jpg

 

/byZan

 

Riktigt coolt intryck får jag säga. Grattis!

 

Jag vet att Isotek också har detta i tex EVO3 Genesis men bara 600 Watt dedikerat för front end. Det räcker ju till front end men inte till slutsteg.

Men denna klarar 3600Watt i peak power. Imponerande maskin. 

 

Edited by Apexorca
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...