Jump to content

Glad Midsommar!


JWE

Recommended Posts

Hm... ser ju lite ut som att förra årets julgran blev föremål för återvinning... :39:

En myggfri midsommar var inte så svår att finna här hemma.

Antar att t.o.m myggen satt i lugn och ro vid en värmande brasa, det var nämligen väldigt nära att braskaminen drogs igång här hemma... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Glad midsommar i efterskott och glad sommar! :) Här var det regnigt och dystert men nu är det desto bättre. Jag vet folk som precis, när dom skulle sätta sig ute och fira, så dök värsta skurarna upp och det ville inte ge sig, andra hade det bättre hörde jag. Men bra ändå att det var lite ostadigt med tanke på det torra i markerna... Fast kanske inte just den dagen. Men nu idag ser det fint ut i alla fall där jag befinner mig :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Nu är det midsommar och jag önskar er alla en trevlig sådan!

 

Vi verkar få bra väder för en gångs skull här i Stockholmsområdet, eller kommer jag bara ihåg de dåliga åren med regn och kyla? Hursomhelst så kan man fira ändå.

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Glad Midsommar på er alla! 

 

Sitter just nu och tittar ut över fjärden från verandan, lite gråmulet men varmt. Tror inte att vi kommer att drabbas av regn och åskskurarna som drar norrut genom Östra Svealand, men osvuret är bäst. 

Skulle passa med lite svenskt klassiskt som bakgrundsmusik t.ex Hugo Alfvéns Midsommarvaka.  

 

 

 

Eller Bobby Ericsons Utskärgård.

 

 

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

Tragiskt resultat av den tidiga morgonens åskoväder som inte skulle drabba oss. Ett fritidshus nedbrunnit till grunden, gudskelov utan någon personskada. 60 personer jobbade fruktlöst för att rädda byggnaden. Inom området finns en frivilligstyrka med en bensindriven motorpump med brandslangsdimension, men det räckte tyvärr inte till. Borgarbrandkåren nere från ön kunde bara konstatera att deras insats kom försent. Tragiskt för de drabbade men en riktig tankeställare för oss andra. Saknar idag åskledare men måste överväga om en sådan skall installeras. Förefaller som klimatomställning gör åskvädren mer intensiva och farliga. Tråkigt slut på midsommarfirande.

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt det sista och jag som sitter på en Bladelius Thor... :39:

 

Hur som helst.. Tråkigt att höra.. Själv struntade jag i festen och gick en promenad istället eller två genom naturen.. Sen gick jag ut en sväng o dribblade lite boll med min Match boll från typ Allsvenskan eller vad det f_sen är.. Vetetjyven vilken serie hemmalaget ligger i.. Sånt bryr jag mig inte om.. Huvudsaken är väl att dom inte faller ur serien eller vad man nu säger.. Jag gillar bara å lira boll.. Sen hur lagen ligger till.. Det har jag mindre koll på. Om inte brorsan spelar i nåt Elit-lag.. Vilket han gjorde.. Numera ett avslutat kapitel... Hur som helst! Ska nog satsa på att bli rik igen haha för snart trillar väl de gamle av pinnen... Generationen innan mig så då vete tusan hur backupen ser ut pengamässigt.. För jag vill inte köpa käk efter prislappen.. Så min hifi får nog bestå som den har sett ut hittills.. 

 

Som min farmor sa det sista om alla spektakel vilket var lite roligt men samtidigt jobbigt o lyssna på.. Jo, det löd alltid: "Glad Påsk!" Sen säger väl jag då: "Glad Midsommar!" Vilket borde vara mer korrekt hehe :D 

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...