Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Posted
23 hours ago, figge said:

Nu har vi tillsatt en ny utredning enligt svensk modell om kablar en gång för alla. Nu när vi äntligen finns på rätt ort

IMG_6552.jpeg

Det är väl värt att poängtera att man kan hitta gamla och uttjänta sanningar om man följer skylten i bakgrunden! 🤭

De kan även vara föremål för återbruk!

Posted
2 hours ago, AlfaGTV said:

Det är väl värt att poängtera att man kan hitta gamla och uttjänta sanningar om man följer skylten i bakgrunden! 🤭

De kan även vara föremål för återbruk!

Du menar här?

IMG_6553.jpeg

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted
15 hours ago, figge said:

Preliminärbokat lyssning på fredag.

Tyvärr så fick jag lov att tacka nej då jag är upptagen med annat, men det lär gå fler tåg.

/byZan 

Posted
On 2024-07-24 at 14:15, figge said:

Preliminärbokat lyssning på fredag.

Snart på väg till fabeln.

POWER OF THE LION WITH THE GRACE OF THE EAGLE

• 3 weeks later...
Posted

Imorgon bär det av till Sveriges framstjärt, avresa kl 06.18 från Centralen.🚄

Restid 3.05 inte ens värt att fundera på att ta bilen.

Äntligen lite uppehåll från vattningsuppdraget av alla trädgårdsväxterna.😅

Diverse kulturevenemang står på programmet inklusive ett lite bättre restaurangbesök rekommenderat av några lokals.🍽️

Posted
1 hour ago, figge said:

Imorgon bär det av till Sveriges framstjärt

Jag tycker inte du förtjänat ngn resa, oavsett destination, för du har inte rapporterat om det senaste besöket ännu... 😘

Posted
1 hour ago, AlfaGTV said:

Jag tycker inte du förtjänat ngn resa, oavsett destination, för du har inte rapporterat om det senaste besöket ännu... 😘

Om du bara visste hur många liter vatten jag burit i sommar.😉😤

Posted

Dagens började med frukost och läsa tidningen i pappersformat.
Hundpromenad på golfbanan med 8000 steg och två 💩, för hunden alltså.😉
Nu andra frukost med lite vinyl.
Sen kommer dagens ”måsten” klippning av husse och sen det minst attraktiva, tandhygienisten.
Imorgon sotaren på landet.
Sen är det nog slut på ett tag med ”måsten”.

Posted
15 minutes ago, figge said:

Sen är det nog slut på ett tag med ”måsten”.

Tror du verkligen det? Jag tror t ex att du måste laga mat, göra som hunden men ej på golfbanan då, sen finns det alltid andra måsten…….. tråkigt men sant:winking:

Själv har jag inga ”måsten” för stunden men det finns att göra men inte nu! Klippa gräset, fixa i källaren, köra skräp till ÅVC m m, men inte Idag, nope!

Skönt att vara pensionär:sunglasses:

/byZan

Posted
4 minutes ago, byZan said:

Tror du verkligen det? Jag tror t ex att du måste laga mat, göra som hunden men ej på golfbanan då, sen finns det alltid andra måsten…….. tråkigt men sant:winking:

Själv har jag inga ”måsten” för stunden men det finns att göra men inte nu! Klippa gräset, fixa i källaren, köra skräp till ÅVC m m, men inte Idag, nope!

Skönt att vara pensionär:sunglasses:

/byZan

Klippa gräset är lite som att behöva borsta tänderna eller gå på toa, mer regelbundet än frisören och hygienisten.

Posted
4 minutes ago, Lasse said:

Varför inte en blomsteräng istället? 🌼

Det finns också, men ändå tillräckligt med gräs att klippa. Plus odlingsmark med grönsaker i parti och minut. Snart överflöd av tomater och paprika.

• 3 weeks later...
Posted

Morgondagens aktivitet.

Premiär för Vertere Calon

Vertere Calon är en ny utmanare i kategorin världens bästa riaa. Det första man slås av är hur engagerande Calon spelar. Precis som alla Verteres produkter står musiken i första rummet och det är den. musikaliska scenen som får ta plats. Det är både fysiskt och realistiskt. Calon presterar en ljudbild med tydliga lager i djupet och den ger musikerna både plats och tid, vilket ökar lugnet i presentationen utan att ta udden av varje energi eller den musikaliska nerven. 

I helgen får du träffa den karismatiske konstruktören Touraj Moghaddam. Vi hoppas du kan komma förbi!

IMG_6936.jpeg

• 2 weeks later...
Posted
50 minutes ago, calm said:

Finns bara ett sätt att bota den typen av ångest!🥵 Köp, köp och låt barnen ta hand om seniorlånet😁🙂😉
Eller gå i terapi😛

Frågan är nog egentligen vad som blir billigast?

Ett SMS-lån eller som byZan skaffa hörapparat och upptäckta ännu fler brister i anläggningen.😂

Posted

Blev Nostalgipalatset sen en Turinger hos Gunter vidare till House of Oldies och Andra Jazz.

Vet inte om det är fel på mig eller något annat fenomen, lite panik när det står skivor överallt och svårt att hålla focus.😅