P-pan Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 3 hours ago, figge said: Blev två röda beställda idag. Fungerar Inget bra... Quote
Daniel Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 41 minutes ago, P-pan said: Fungerar Inget bra... 2 röda och en grön är standardbeställningen. calle_jr, AlfaGTV and Shamrock 3 Quote
P-pan Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 Kapsylen på gröningen är ju åtminstone standard. Hur är det med kontakten på Figges ström-röding ? Quote
figge Posted May 28, 2024 Author Posted May 28, 2024 48 minutes ago, P-pan said: Kapsylen på gröningen är ju åtminstone standard. Hur är det med kontakten på Figges ström-röding ? Helt i fas.🔌 P-pan and AlfaGTV 1 1 Quote
P-pan Posted May 28, 2024 Posted May 28, 2024 1 minute ago, figge said: Helt i fas.🔌 Visst... med två Tuborg och båda fötterna på jorden ja. Quote
figge Posted May 29, 2024 Author Posted May 29, 2024 23 hours ago, P-pan said: Fungerar Inget bra... Finns med ”riktiga” kontakter också.😉 P-pan 1 Quote
AlfaGTV Posted June 2, 2024 Posted June 2, 2024 Ett stort tack återigen för din stora gästfrihet och det trevliga umgänget! Inget vinylsnurrande idag, men det gick bra ändå! Daniel, figge and P-pan 2 1 Quote
figge Posted June 15, 2024 Author Posted June 15, 2024 Nu har vi tillsatt en ny utredning enligt svensk modell om kablar en gång för alla. Nu när vi äntligen finns på rätt ort Richard, byZan, calm and 1 other 1 3 Quote
AlfaGTV Posted June 16, 2024 Posted June 16, 2024 23 hours ago, figge said: Nu har vi tillsatt en ny utredning enligt svensk modell om kablar en gång för alla. Nu när vi äntligen finns på rätt ort Det är väl värt att poängtera att man kan hitta gamla och uttjänta sanningar om man följer skylten i bakgrunden! 🤭 De kan även vara föremål för återbruk! Quote
figge Posted June 16, 2024 Author Posted June 16, 2024 2 hours ago, AlfaGTV said: Det är väl värt att poängtera att man kan hitta gamla och uttjänta sanningar om man följer skylten i bakgrunden! 🤭 De kan även vara föremål för återbruk! Du menar här? AlfaGTV 1 Quote
figge Posted June 26, 2024 Author Posted June 26, 2024 SOUND BY VINYL, Terminator, Daniel and 8 others 6 5 Quote
figge Posted July 12, 2024 Author Posted July 12, 2024 Drömhögtalaren på 70-talet. Dq-10 Daniel 1 Quote
byZan Posted July 25, 2024 Posted July 25, 2024 15 hours ago, figge said: Preliminärbokat lyssning på fredag. Tyvärr så fick jag lov att tacka nej då jag är upptagen med annat, men det lär gå fler tåg. /byZan Quote
figge Posted July 26, 2024 Author Posted July 26, 2024 On 2024-07-24 at 14:15, figge said: Preliminärbokat lyssning på fredag. Snart på väg till fabeln. POWER OF THE LION WITH THE GRACE OF THE EAGLE byZan 1 Quote
figge Posted August 11, 2024 Author Posted August 11, 2024 Imorgon bär det av till Sveriges framstjärt, avresa kl 06.18 från Centralen.🚄 Restid 3.05 inte ens värt att fundera på att ta bilen. Äntligen lite uppehåll från vattningsuppdraget av alla trädgårdsväxterna.😅 Diverse kulturevenemang står på programmet inklusive ett lite bättre restaurangbesök rekommenderat av några lokals.🍽️ plind, byZan and lindome 3 Quote
AlfaGTV Posted August 11, 2024 Posted August 11, 2024 1 hour ago, figge said: Imorgon bär det av till Sveriges framstjärt Jag tycker inte du förtjänat ngn resa, oavsett destination, för du har inte rapporterat om det senaste besöket ännu... 😘 Quote
figge Posted August 11, 2024 Author Posted August 11, 2024 1 hour ago, AlfaGTV said: Jag tycker inte du förtjänat ngn resa, oavsett destination, för du har inte rapporterat om det senaste besöket ännu... 😘 Om du bara visste hur många liter vatten jag burit i sommar.😉😤 AlfaGTV 1 Quote
figge Posted August 11, 2024 Author Posted August 11, 2024 2 hours ago, figge said: Om du bara visste hur många liter vatten jag burit i sommar.😉😤 Hinner nog med på tågresan imorgon. AlfaGTV 1 Quote
figge Posted August 19, 2024 Author Posted August 19, 2024 Dagens började med frukost och läsa tidningen i pappersformat. Hundpromenad på golfbanan med 8000 steg och två , för hunden alltså. Nu andra frukost med lite vinyl. Sen kommer dagens ”måsten” klippning av husse och sen det minst attraktiva, tandhygienisten. Imorgon sotaren på landet. Sen är det nog slut på ett tag med ”måsten”. Quote
byZan Posted August 19, 2024 Posted August 19, 2024 15 minutes ago, figge said: Sen är det nog slut på ett tag med ”måsten”. Tror du verkligen det? Jag tror t ex att du måste laga mat, göra som hunden men ej på golfbanan då, sen finns det alltid andra måsten…….. tråkigt men sant Själv har jag inga ”måsten” för stunden men det finns att göra men inte nu! Klippa gräset, fixa i källaren, köra skräp till ÅVC m m, men inte Idag, nope! Skönt att vara pensionär /byZan figge and Berka 2 Quote
figge Posted August 19, 2024 Author Posted August 19, 2024 4 minutes ago, byZan said: Tror du verkligen det? Jag tror t ex att du måste laga mat, göra som hunden men ej på golfbanan då, sen finns det alltid andra måsten…….. tråkigt men sant Själv har jag inga ”måsten” för stunden men det finns att göra men inte nu! Klippa gräset, fixa i källaren, köra skräp till ÅVC m m, men inte Idag, nope! Skönt att vara pensionär /byZan Klippa gräset är lite som att behöva borsta tänderna eller gå på toa, mer regelbundet än frisören och hygienisten. Quote
Lasse Posted August 19, 2024 Posted August 19, 2024 27 minutes ago, figge said: Klippa gräset Varför inte en blomsteräng istället? 🌼 Quote
figge Posted August 19, 2024 Author Posted August 19, 2024 4 minutes ago, Lasse said: Varför inte en blomsteräng istället? 🌼 Det finns också, men ändå tillräckligt med gräs att klippa. Plus odlingsmark med grönsaker i parti och minut. Snart överflöd av tomater och paprika. Quote
figge Posted September 6, 2024 Author Posted September 6, 2024 Morgondagens aktivitet. Premiär för Vertere Calon Vertere Calon är en ny utmanare i kategorin världens bästa riaa. Det första man slås av är hur engagerande Calon spelar. Precis som alla Verteres produkter står musiken i första rummet och det är den. musikaliska scenen som får ta plats. Det är både fysiskt och realistiskt. Calon presterar en ljudbild med tydliga lager i djupet och den ger musikerna både plats och tid, vilket ökar lugnet i presentationen utan att ta udden av varje energi eller den musikaliska nerven. I helgen får du träffa den karismatiske konstruktören Touraj Moghaddam. Vi hoppas du kan komma förbi! Quote
figge Posted September 20, 2024 Author Posted September 20, 2024 Har inte spelat vinyl sedan de 7/9 efter demon av Vertere Calon, fortfarande ångest. calm and Daniel 2 Quote
calm Posted September 21, 2024 Posted September 21, 2024 Finns bara ett sätt att bota den typen av ångest!🥵 Köp, köp och låt barnen ta hand om seniorlånet😁🙂😉 Eller gå i terapi😛 figge 1 Quote
figge Posted September 21, 2024 Author Posted September 21, 2024 50 minutes ago, calm said: Finns bara ett sätt att bota den typen av ångest!🥵 Köp, köp och låt barnen ta hand om seniorlånet😁🙂😉 Eller gå i terapi😛 Frågan är nog egentligen vad som blir billigast? Ett SMS-lån eller som byZan skaffa hörapparat och upptäckta ännu fler brister i anläggningen.😂 byZan and calm 2 Quote
figge Posted September 21, 2024 Author Posted September 21, 2024 Får bli en skivletarrunda, blir billigare än att uppgradera vinylriggen.😜 Quote
figge Posted September 21, 2024 Author Posted September 21, 2024 Blev Nostalgipalatset sen en Turinger hos Gunter vidare till House of Oldies och Andra Jazz. Vet inte om det är fel på mig eller något annat fenomen, lite panik när det står skivor överallt och svårt att hålla focus.😅 AlfaGTV 1 Quote
Recommended Posts