AlfaGTV Posted August 28, 2018 Posted August 28, 2018 Om man får lite hjälp med koordinater och så så kan man hitta ett väldigt trevligt och välskött villaområde strax nordväst om Stockholm. Där står dörren öppen och musikentusiaster välkomnas in! Förmodligen spelas det redan musik, och ljudet produceras av de mycket välljudande Verity Audio Rienzi: Tror de står på Stillpoints eller nåt liknande? Nåväl, Rienzi ska ju få kraftfull, ren och svängig signal nånstans ifrån också, och då gör dessa kiwisar ett strålande jobb! Pure Audio heter iaf märket men om modellen heter nåt mer än Mono vet jag ej... Men vid det här laget så har ju värden redan värmt upp grillen! Och dra mig baklänges vilket kött herrn kommit över? Det smakade absolut toppklass! Sådär då, maten avklarad! Då kan vi återgå till musiken igen! Det kan ju vara skönt att kunna reglera volymen ibland, även om vi bitvis faktiskt spelade så högt att Music First Audio inte hade mer volym att bjuda på! CD-spelaren i bakgrunden gästspelade litet kan man säga? Kommer snart i en annan tråd nära dig! Värden har nyligen erövrat en riktigt, riktigt trevlig vinylsnurra som fick dra det tunga lasset när mörkret sänkte sig: Nottingham Analogue Spacedeck med en tonarm som jag inte minns namnet på? Space Anna? Spetsen på svärdet utgörs i alla fall av en Soundsmith Aida som vi för övrigt besiktade med USB-mikroskopet också. Tycker det är fantastiskt att man gör nålarmar av rubin, förstår inte hur! Den andra källan som också gjorde ett kanonjobb var denna pjäs. Meridian G08, med en fjärrkontroll som fotografen faktiskt trodde var ett litet tangentbord först! Här spelade CD med underbart klipp och jag skulle lätt kunna sitta nöjd med vad jag hörde, riktigt bra! Slutligen en överblick där lite andra trotjänare också syns, t.ex. RIAA-steget Trilogy 907(?) samt en härlig gammal Luxman tuner. Just det, även en Musical Fidelity hörlursstärkare som bjuder välljud i Hifiman HE-400i, iaf än så länge... Åter, ett gigantiskt tack för att vi fick besöka dig @figge! Nu vet jag inte riktigt hur jag ska kunna återgälda.. JWE, YYZ, Rydberg and 6 others 9 Quote
byZan Posted August 28, 2018 Posted August 28, 2018 Ser riktigt trevligt ut, lät bra också fick jag höra dagen efter, @figge trevliga de däringa ”masjävlarna” /byZan figge 1 Quote
figge Posted August 28, 2018 Author Posted August 28, 2018 (edited) Det är redan återgäldat med tanke på att jag fick ändan ur med att skaffa en ny vinylspelare efter 40 år och med tips om ny musik. Sen har vi den digitala biten kvar. Tur att den inte blev en bild på alla silverskivorna. Gästfiheten har jag redan upplevt både hos dig och din medresenärer. Edited August 28, 2018 by figge Quote
byZan Posted August 28, 2018 Posted August 28, 2018 21 minutes ago, figge said: Sen har vi den digitala biten kvar Du har kunnighet på närmare håll /byZan Quote
Apexorca Posted August 28, 2018 Posted August 28, 2018 Trevligt med detta reportage. Tack! AlfaGTV 1 Quote
Richard Posted August 28, 2018 Posted August 28, 2018 Tack för detta trevliga reportage hos figge, alfaGTV! Ni ser ut att haft en riktiktigt trevlig stund med både god mat och välljudande musik! Var nära att köpa en likadan spelare när jag gav mig på vinylen. Är säker på att jag varit nöjd även med en sådan. AlfaGTV 1 Quote
YYZ Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Ser mycket trevligt ut. Inser att jag har alldeles för lite av denna form av samvaro Quote
figge Posted August 29, 2018 Author Posted August 29, 2018 Ja social samvaro skall inte underskattas det berikar även hifiutvecklingen. Quote
figge Posted August 29, 2018 Author Posted August 29, 2018 10 hours ago, byZan said: Du har kunnighet på närmare håll /byZan När kommer du och installerar? Quote
figge Posted August 30, 2018 Author Posted August 30, 2018 (edited) Här är facit till sista bilden. Meridian G08, NAS Spacedeck, Space arm och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, GigaWatt PF 1e och LC 2 MK III.Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12. Edited August 30, 2018 by figge Quote
sprudel Posted August 30, 2018 Posted August 30, 2018 (edited) Härligt reportage som visar en av de stora finesserna med ett trevligt forum att dryfta tankar kring en gemensam hobby, man hittar likasinnade och börjar snart umgås med andra trevliga goa nördar. Fint! Edited August 30, 2018 by sprudel AlfaGTV and plind 2 Quote
AlfaGTV Posted August 30, 2018 Posted August 30, 2018 37 minutes ago, figge said: Thorens 160 Super med SME III Nä... Quote
figge Posted August 30, 2018 Author Posted August 30, 2018 4 hours ago, AlfaGTV said: Nä... Rättat, ett hököga. Quote
AlfaGTV Posted September 8, 2018 Posted September 8, 2018 Trevligt område i Italia, i närheten av Citta di Alba? Men, varför har man en livboj på räcket? Risken för översvämning där lär väl vara försumbar! Quote
sprudel Posted September 8, 2018 Posted September 8, 2018 50 minutes ago, AlfaGTV said: Trevligt område i Italia, i närheten av Citta di Alba? Men, varför har man en livboj på räcket? Risken för översvämning där lär väl vara försumbar! Anar du inte poolen? AlfaGTV 1 Quote
figge Posted September 9, 2018 Author Posted September 9, 2018 Sämre söndag kan man ha. lindome, plind, JWE and 1 other 4 Quote
figge Posted September 9, 2018 Author Posted September 9, 2018 Ett inlägg i kabeldebatten. Daniel and calle_jr 2 Quote
Apexorca Posted September 11, 2018 Posted September 11, 2018 Oklanderligt. Tvinnade kablar. Kabellyftare som säkert är i porslin. MatsT, Daniel and figge 3 Quote
figge Posted September 12, 2018 Author Posted September 12, 2018 Även en onsdag i Alba är inte fel. Quote
Daniel Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 17 hours ago, Apexorca said: Oklanderligt. Tvinnade kablar. Kabellyftare som säkert är i porslin. Precis! Tvinnade, bomullsisolerade samt porslin. Man undrar om det är en liten silkes monofilament under strumpan? Quote
AlfaGTV Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 20 hours ago, Apexorca said: Oklanderligt. Tvinnade kablar. Kabellyftare som säkert är i porslin. Jag funderade en stund om det var vår @Adagiosom gjort installationen? 3 hours ago, figge said: Även en onsdag i Alba är inte fel. Ost ser gott ut, men med havregrynsgröt vet jag inte... Quote
figge Posted September 12, 2018 Author Posted September 12, 2018 Vy från sovrummet. Lasse, calm, calle_jr and 3 others 6 Quote
figge Posted September 15, 2018 Author Posted September 15, 2018 Leaving La Morra bigblue and calm 2 Quote
bigblue Posted September 15, 2018 Posted September 15, 2018 Trevligt! La Morra bjuder som synes på underbara vyer. Var ni möjligtvis inne på Cantina Comunale och botaniserade bland områdets viner? figge 1 Quote
AlfaGTV Posted September 15, 2018 Posted September 15, 2018 (edited) 2 hours ago, figge said: Leaving La Morra Vilken underbar vy! Hoppas ni har haft det lika bra, med god mat och dryck. Om du rappar på lite, hinner du till mässan i Gbg? Edited September 15, 2018 by AlfaGTV figge 1 Quote
figge Posted September 15, 2018 Author Posted September 15, 2018 (edited) 1 hour ago, bigblue said: Trevligt! La Morra bjuder som synes på underbara vyer. Var ni möjligtvis inne på Cantina Comunale och botaniserade bland områdets viner? Jo och på Renato Ratti men det bästa var Enzo Boglietti. Gångavstånd från huset. Edited September 15, 2018 by figge bigblue 1 Quote
figge Posted September 15, 2018 Author Posted September 15, 2018 (edited) 8 hours ago, AlfaGTV said: Vilken underbar vy! Hoppas ni har haft det lika bra, med god mat och dryck. Om du rappar på lite, hinner du till mässan i Gbg? Helt fantastiskt bättre än vad vi trodde, fint hus och trevlig by med lagom avstånd till många andra byar. Var på matvandring i Alba. Edited September 15, 2018 by figge Quote
Recommended Posts