Jump to content

Figges ljudlåda

figge
 Share

Recommended Posts

Delos var generation 5 i Lyras historia, med en rad ganska stora innovationer. Så det var inte en ersättning för någon annan utan en start för de som komma skulle. Prismässigt ersatte den både Dorian och Argo. 

1 hour ago, Linkan said:

Bättre än din Soundsmith eller vilken du har monterad? Delos är väl uppföljaren till Dorian som Alfa köpte av mig antar jag.

Soundsmith var länge sedan, nu är det Roksan Shiraz modifierad av MrT.

On 2022-05-15 at 09:27, figge said:

Det blev en Lyra Delos

Grattis!

Instämmer med Alfa.

Jag tror det var Kleos som var utgångsläget för det steg av förbättringar som kom med denna generation pickuper.

Det var verkligen ett kliv för Lyra när de kom.

2 hours ago, calle_jr said:

Grattis!

Instämmer med Alfa.

Jag tror det var Kleos som var utgångsläget för det steg av förbättringar som kom med denna generation pickuper.

Det var verkligen ett kliv för Lyra när de kom.

Jag kan givetvis vara väldigt förvirrad, men jag är rätt säker på att Delos var först ut med "the new angle" Sen kom Kleos. Jag blir osäker eftersom jag har stor respekt för din förmåga att minnas och presentera fakta. :-)  Jag har nämligen ett svagt minne av att ha pratat om just detta med Jonathan Carr i Vegas, men det var ju ett tag sedan. :-) 

57 minutes ago, Daniel said:

Jag kan givetvis vara väldigt förvirrad, men jag är rätt säker på att Delos var först ut med "the new angle" Sen kom Kleos. Jag blir osäker eftersom jag har stor respekt för din förmåga att minnas och presentera fakta. :-)  Jag har nämligen ett svagt minne av att ha pratat om just detta med Jonathan Carr i Vegas, men det var ju ett tag sedan. :-) 

Du kan ha helt rätt.

Jag kände till Kleos och hörde den vid flera tillfällen i Europa utan att ens känna till Delos, men det bevisar ju inget :smile:

Jag minns att jag var intresserad av vad som skulle bli ersättare till Skala, men precis som du säger blev det inga "uppföljare" utan så småningom en ny serie.

20 minutes ago, calle_jr said:

Du kan ha helt rätt.

Jag kände till Kleos och hörde den vid flera tillfällen i Europa utan att ens känna till Delos, men det bevisar ju inget :smile:

Jag minns att jag var intresserad av vad som skulle bli ersättare till Skala, men precis som du säger blev det inga "uppföljare" utan så småningom en ny serie.

Ja, Delos var nog först, sen kom Kleos och "ersatte" Helikon. Men....det ryktas fortfarande om en ersättare till Skala. :-) Det hade varit kul tycker jag.

• 2 weeks later...