figge Posted February 20, 2022 Author Share Posted February 20, 2022 30 minutes ago, byZan said: Skaffa mobiltelefon /byZan Supporten har fixat.👍 byZan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted February 21, 2022 Author Share Posted February 21, 2022 Var ute och ”storshoppade” på morgonen samt en tur till biblioteket, lånet av Slaktarkarins (Karin Slaughter)bok hade gått ut. Så nu ska det dämpas både här och hos grannen. Måste nog ta en bullfika i det fina vädret först, snö och kallgrader kl.6 nu regnar det och skall frysa på till kvällen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted February 21, 2022 Author Share Posted February 21, 2022 ”Uppdaterat” samtliga köksluckor och huven, då blev det inga över till grannen.😂😎 AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted February 25, 2022 Author Share Posted February 25, 2022 En liten reflektion efter ha skickat tillbaka Farad 3 som jag lånade och kopplade till min Nuc, saknar den inte så jättemycket. Större skillnad med riktigt ström på Pajen. LPL and AlfaGTV 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 Det är förväntat i din setup vill jag påstå. Eftersom du kör pajen via WLAN så har du en bra separation av server-sidan ändå. Hade du matat en DAC direkt från ngn av USB-utgångarna hade du saknat den mer, hävdar jag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted February 25, 2022 Author Share Posted February 25, 2022 Städade inför fruns hemkomst imorgon, upptäckte till min förfäran att den nya huven till skivspelaren är som en magnet för dammet. Något som råder bot på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 1 hour ago, figge said: Något som råder bot på det? Claes Olsson 150:- Passerati and Hifi_Perrra 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted February 25, 2022 Author Share Posted February 25, 2022 17 minutes ago, Bebop said: Claes Olsson 150:- Självviftande?🤔😎😂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 Kanske detta antistatmedel vore värt att testa? https://www.soffadirekt.se/sv/artiklar/antistatspray-300ml.html?gclid=EAIaIQobChMInOe_opOb9gIV6ACiAx1ypQLMEAQYAiABEgKw1fD_BwE Calm figge 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 4 minutes ago, calm said: Kanske detta antistatmedel vore värt att testa? https://www.soffadirekt.se/sv/artiklar/antistatspray-300ml.html?gclid=EAIaIQobChMInOe_opOb9gIV6ACiAx1ypQLMEAQYAiABEgKw1fD_BwE Calm Tänkte också på antistatmedel. Eller lägga på en Keramisk coating som man har för bilar, funkar även som repskydd med lite tur. :-) new order 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 Som Wilson ägare rekommenderar jag Plexus plastic cleaner. Något som Wilson rekommenderade på lacken, men även funkar utmärkt på plexiglas. Jag tror det kan hjälpa till med en viss antistat funktion förutom att det är utmärkt polish också. Daniel and figge 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 Har inte alla vinylägare an Antistatpistol? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted February 25, 2022 Author Share Posted February 25, 2022 5 minutes ago, Vox said: Har inte alla vinylägare an Antistatpistol? Hjäper det mot damm på plexiglas?🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted February 25, 2022 Author Share Posted February 25, 2022 31 minutes ago, new order said: Som Wilson ägare rekommenderar jag Plexus plastic cleaner. Något som Wilson rekommenderade på lacken, men även funkar utmärkt på plexiglas. Jag tror det kan hjälpa till med en viss antistat funktion förutom att det är utmärkt polish också. Fick den här rekommenderad av Julian på Verity. 3m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 11 minutes ago, figge said: Fick den här rekommenderad av Julian på Verity. 3m Hmm. En rubbing? Jag har ett polishkit som jag vann på en Facebook tävling av Wilson. Bestående av 3M produkter. I olika steg. Det är bra grejer. Men rubbing anser jag inte att det behövs om man inte har ett produkter med matta ytor som behövs poleras upp innan man lägger på en slutfinish. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted February 25, 2022 Author Share Posted February 25, 2022 1 minute ago, new order said: Hmm. En rubbing? Jag har ett polishkit som jag vann på en Facebook tävling av Wilson. Bestående av 3M produkter. I olika steg. Det är bra grejer. Men rubbing anser jag inte att det behövs om man inte har ett produkter med matta ytor som behövs poleras upp innan man lägger på en slutfinish. Det var väl så att jag tyckte att jag såg ”rosor” i lacken, därav frågan till Verity. Å andra sidan finns det dem som tror att microfiberdukar repar.🤔 I det här fallet är det nog mer ett statistiskt problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 53 minutes ago, Vox said: Har inte alla vinylägare an Antistatpistol? ...eller antistatisk skivborste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted February 25, 2022 Share Posted February 25, 2022 19 minutes ago, figge said: Det var väl så att jag tyckte att jag såg ”rosor” i lacken, därav frågan till Verity. Å andra sidan finns det dem som tror att microfiberdukar repar.🤔 I det här fallet är det nog mer ett statistiskt problem. Att gå på en rubbing är nog att skjuta myggor med en bazooka, tycker jag. En mild polish om du vill bli av med polerrosor, tycker jag. Börja hellre milt innan du tar till stora kanonen. När jag dammtorkat mina Wilsons är det aldrig med en torr microfiberduk. Jag fuktar den alltid. Alltid. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted February 26, 2022 Share Posted February 26, 2022 20 hours ago, figge said: Hjäper det mot damm på plexiglas?🤔 Plexiglaset kommer inte att dra åt sig damm efter några ”skott”, men det hindrar inte damm från att lägga sig på huven. Du får skaffa en huv som du sätter över huven för att skydda den från damm osv. Många huvar blir det. Ivery, Ampalang and AlfaGTV 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted March 24, 2022 Author Share Posted March 24, 2022 Svårt att inte vara nöjd nu.😎 VoicesInMyHead, Terminator, Daniel and 5 others 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linkan Posted March 25, 2022 Share Posted March 25, 2022 ja du ser otroligt stressad ut, lyssnar mest på alp-joddling nu eller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted March 25, 2022 Share Posted March 25, 2022 det finns ju ändå rätt mycket att fundera över i sådana här situationer tänker jag.... om man kanske ska prova någon annan kabel, en bättre PSU eller kanske byta phono steg det första man gör när man kommer hem osv... P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted March 25, 2022 Share Posted March 25, 2022 Jag tror du är dopad Figge! På god mat, frisk luft, alpmiljö och möjligen lite jäger-the! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted March 25, 2022 Author Share Posted March 25, 2022 Har mer eller mindre varit förkyld hela tiden. Men i onsdags slog det till ordentligt med halsont och mormorshosta, så iväg till gröna korset, fick några tabletter med C-vitamin och febernedsättande och en flaska desinfektion och lika stark som ginen. Så på bättringsvägen. P-pan and AlfaGTV 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted March 26, 2022 Author Share Posted March 26, 2022 Äntligen på topp. Gran Motte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted April 4, 2022 Author Share Posted April 4, 2022 Hemma efter resan från Bingen igår med start söndag 09.00 och hemma 03.00 i natt.😴 Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted April 4, 2022 Share Posted April 4, 2022 18 minutes ago, figge said: Hemma efter resan från Bingen igår med start söndag 09.00 och hemma 03.00 i natt.😴 Körde ni ett pass? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted April 4, 2022 Author Share Posted April 4, 2022 1 hour ago, Daniel said: Körde ni ett pass? 1 hour ago, Daniel said: Körde ni ett pass? Ja, på tre personer. Inget att rekommendera. Har laddat tvättmaskinen nu och värmt upp slutsteget, första ”riktiga” musiklyssningen på en månad. AlfaGTV, P-pan and Daniel 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted April 20, 2022 Author Share Posted April 20, 2022 På väg till en spännande möte. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted April 29, 2022 Author Share Posted April 29, 2022 Problem, kan inte lägga in bilder. Såg sen att min ”kvot” är uppnådd. Hur gör jag för att råda bot på detta? De bilderna som jag tar bort, försvinner de för evigt från Euphonia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts