Jump to content

Recommended Posts

• Replies 498
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Om man får lite hjälp med koordinater och så så kan man hitta ett väldigt trevligt och välskött villaområde strax nordväst om Stockholm.  Där står dörren öppen och musikentusiaster välkomnas

Vy från sovrummet.

Försök till att beskriva förändringen. Som ni vet har jag väntat nu i två år på att installera en separat lina för ström, det skedde nu i fredags tack vare JWE här på forumet. Började entusi

Posted Images

Ålade mig ner bakom högtalalaren nu på morgonen innan jag börjar intaga julens läckerheter för sen kanske jag inte kommer ner dit.

Vag jag kan de så är det en Tyr 2 från vägguttaget in till QB8 och sen Frey 2 till slutstegen, det var det första som installerades tillsammans med befintliga högtalarkablar och jumpers.

23 hours ago, byZan said:

Vadå! Är det skillnad på ormbo eller ormbo menar du? Tacka vetja @octavia rs kabeldragningar:tongue::winking:

Eller är det bara det ljudliga som du eventuellt vill ha bättre?:winking:

Ska bli roligt att få höra intrycken efter de nya pryttlarna.

/byZan

Vadå? ;) Det här var bara för att kunna prova olika kablar i lugn och ro. Sen blir det dragning i räta linjer och en galen ordning! :grinsmilingeyes:

22 hours ago, figge said:

Det bästa är nog att Daniel berättar vad han gjorde i söndags, så att det blir rätt från början.

Lite upptagen av paté bakande just nu.

Först strömkablar, det är en TYR2 från väggen till en QB8, därefter 2 stycken Frey2 till slutstegen. 

Signalkablar, Frey2 RCA mellan försteg och slutsteg, Heimdall2 från DAC till försteg.

Högtalarkablar, Frey2, med Nordost Jumpers mellan bas och topp.

Sen finns det en Tyr2 RCA att leka med och några strömkablar till i påsen, har jag för mig.

3 hours ago, Daniel said:

Först strömkablar, det är en TYR2 från väggen till en QB8, därefter 2 stycken Frey2 till slutstegen. 

Signalkablar, Frey2 RCA mellan försteg och slutsteg, Heimdall2 från DAC till försteg.

Högtalarkablar, Frey2, med Nordost Jumpers mellan bas och topp.

Sen finns det en Tyr2 RCA att leka med och några strömkablar till i påsen, har jag för mig.

Finns lite mer att laborera med.

Skifta signal och strömkabel från RIAA, får bli morgondagen övning.

31 minutes ago, P-pan said:

Koppla och koppla...

"skifta" ut lite kommentarer om hur det låter istället :tongue:

Det är ju bara 10 dagar sedan jag SKIFTADE kablar, lovade att hålla mig tills efter nyår.

Kommer att skifta tillbaka i omgångar för att kunna skilja ut hur det påverkar och var jag tycker att det gör mest nytta.

• 1 month later...
  • 3 weeks later...