VoicesInMyHead Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 8 minutes ago, figge said: Mer sugen på Time Out som 45 varvare. Nog för att 45" kan låta bättre, absolut, men är det inte ett hiskeligt hoppa upp ur soffan och byta sida precis när man satt sig? Jag börjar bli rätt trött på alla 2xLP ny-utgåvor.... är det värt det liksom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted October 10, 2020 Author Share Posted October 10, 2020 1 minute ago, VoicesInMyHead said: Nog för att 45" kan låta bättre, absolut, men är det inte ett hiskeligt hoppa upp ur soffan och byta sida precis när man satt sig? Jag börjar bli rätt trött på alla 2xLP ny-utgåvor.... är det värt det liksom? Det är det som är risken med Roon att bli sittande stilla. Group RTD är 45 varvare. Time Out var mer tänkt som en utvärdering av mina RIAA och få mig att bestämma vilket som skall vara kvar i bänken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 1 minute ago, figge said: Det är det som är risken med Roon att bli sittande stilla. Det är sant, man kanske inte ska underskatta den lilla motion man kan få, inte minst då jag sitter i soffan o jobbar hela dagarna numera... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted October 10, 2020 Author Share Posted October 10, 2020 Just now, VoicesInMyHead said: Det är sant, man kanske inte ska underskatta den lilla motion man kan få, inte minst då jag sitter i soffan o jobbar hela dagarna numera... Måste ju iallafall gå upp och ändra volymen ibland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 1 minute ago, figge said: Måste ju iallafall gå upp och ändra volymen ibland. Just det ja, jag blev bekväm och valde en fjärrkontroll när jag uppgraderade mitt Music First försteg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 3 hours ago, figge said: Mer sugen på Time Out som 45 varvare. Kan ta med den söderut om du är nyfiken? (Analogue Productions) figge 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted October 10, 2020 Author Share Posted October 10, 2020 1 hour ago, AlfaGTV said: Kan ta med den söderut om du är nyfiken? (Analogue Productions) Har visserligen hört den när jag hade Filips Roksan Xerxes på besök, men varför inte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 On 2020-10-09 at 14:24, figge said: Gjorde en rokad mellan mina två RIAA idag, för att fortsätta min utvärdering mellan de två och för att förhoppningsvis få bort brummet när jag kopplade i Trilogy. Men det märkliga som hände var att först var det kvar sen efter jag spelat två skivor så är det borta.🤔 Märkligt.🧐 Ja, sånt kan vara lite magiskt och obegripligt. Som att ha en vattenläcka man inte kan hitta. Man ser bara effekten men inte orsaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted October 11, 2020 Author Share Posted October 11, 2020 On 2020-10-09 at 18:32, figge said: Fixat med försteget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted October 11, 2020 Author Share Posted October 11, 2020 On 2020-10-09 at 18:32, figge said: Fixat med försteget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted October 11, 2020 Share Posted October 11, 2020 Nu börjar du bli tjatig /byZan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted October 11, 2020 Share Posted October 11, 2020 On 2020-10-09 at 18:32, figge said: Fixat med försteget. Prefix? Ampalang 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted November 21, 2020 Author Share Posted November 21, 2020 En höstbild. Lite förklaring till Pure Audio Klass A. Pure Klass A calm, parsifal and sprudel 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted December 12, 2020 Author Share Posted December 12, 2020 Kommer att få besök i julhelgen av vänner från nord.🧭 Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted December 20, 2020 Author Share Posted December 20, 2020 En bild före besöket. Lite blandad kabelkompott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted December 20, 2020 Share Posted December 20, 2020 Koppla försiktigt nu, den röda brukar vara + ... har jag för mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted December 20, 2020 Share Posted December 20, 2020 @figge Risken med alltför många tunna och smala och en del platta julgäster är att det kan bli rejält dyrbart och svårt att bli av med hur trevligt det än har varit. Dags att dela ut mantalsskrivningsblanketterna? Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted December 20, 2020 Share Posted December 20, 2020 @calm ... tror du han har snott in sig ? calm, AlfaGTV and JWE 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted December 20, 2020 Author Share Posted December 20, 2020 Godiskassen. calm, VoicesInMyHead, P-pan and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted December 20, 2020 Share Posted December 20, 2020 Har Classe börjat sälja Nordost ? AlfaGTV, triomio, VoicesInMyHead and 2 others 1 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted December 20, 2020 Author Share Posted December 20, 2020 5 minutes ago, P-pan said: Har Classe börjat sälja Nordost ? Lågpriskablar.😉 P-pan, triomio, VoicesInMyHead and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted December 21, 2020 Author Share Posted December 21, 2020 Först av allt vill jag tacka Björn på Nordost, Daniel, Karl och Otto på Stylus för att jag fått möjligheten till att genomföra detta. Här hemma i välbekant ljudmiljö under jul och nyår. Så det kommer att bli en utdragen historia. Skall försöka lista upp under dagen vad som var innehållet i "godispåsen" från NO. Lyssningsintrycken redovisas senare, har lite annat att ta igen efter en helg med skidåkning och tillhörande andra aktiviteter i Sälen. calm and Daniel 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 2 hours ago, figge said: ta igen efter en helg med skidåkning och tillhörande andra aktiviteter i Sälen. Kämpigt att vara "fritidsforskare" hör jag? Lite mer seriöst, så ska det bli väldigt intressant att höra vad du upplever med enhetlig "kabel-härva"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 4 hours ago, figge said: Så det kommer att bli en utdragen historia. Inte nu igen! /byZan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted December 21, 2020 Author Share Posted December 21, 2020 16 minutes ago, byZan said: Inte nu igen! /byZan Har inte kommit ända ner i påsen ännu, finns mer att upptäcka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted December 21, 2020 Author Share Posted December 21, 2020 Hittade två korta och en lång i botten. calm 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 20 hours ago, figge said: Godiskassen. Gott och Blandat Julspecial för hifi-nördar? Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted December 22, 2020 Author Share Posted December 22, 2020 Efter att Daniel varit här. calm, bigblue, VoicesInMyHead and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted December 22, 2020 Share Posted December 22, 2020 16 minutes ago, figge said: Efter att Daniel varit här. Ser bra ut, blev det en Vertere kabel över till mig nu då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted December 22, 2020 Share Posted December 22, 2020 48 minutes ago, figge said: Efter att Daniel varit här. Vadå! Är det skillnad på ormbo eller ormbo menar du? Tacka vetja @octavia rs kabeldragningar Eller är det bara det ljudliga som du eventuellt vill ha bättre? Ska bli roligt att få höra intrycken efter de nya pryttlarna. /byZan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts