Jump to content

Figges ljudlåda


figge

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
1 minute ago, figge said:

Då är jag snart jordad.

 

Vadå? kom ”trikarn” först nu eller ? Lite svårt med så korta inlägg och du skrev ju själv så jag antog att det inte var 3 alnar ner;)

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, byZan said:

 

Vadå? kom ”trikarn” först nu eller ? Lite svårt med så korta inlägg och du skrev ju själv så jag antog att det inte var 3 alnar ner;)

 

/byZan

Trikarn har inte varit här ännu.:icon_khoc:

Tillskottet är mer som en låda.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2018-07-12 at 20:41, Bebop said:

Jag har ägt två Spacedeck och jag tycker fortfarande att det är mycket välljudande spelare, framför allt med deras egen arm. Framför allt är den mycket prisvärd. Jag hade även en SME-arm monterad men föredrog ACE-spacearmen (baserat på pickuperna Benz Ruby, Ortofon Kontrapunkt H, Lyra Dorian och Lyra Kleos. Med deras separata nätdel blev det ännu bättre.

 

Jag hade också ett uppgraderinfskit mrd extra tjock tallrik. Den tycker jag man kan undvara.Spacedeck.jpg

 

Bra köp...

 

Håller med Bebop i alla åsikter. :-) Grattis till en härlig spelare!

Link to comment
Share on other sites

Ahh, Nej inte min gamla, men jag har hjälpt Leon att hotta den med bättre kablar! Min Spacedeck var konfigurerad på samma sätt dock. Den du köpt är nyare. Men precis som Bebop hade jag en SME arm ett tag. Ace Spacearm är bättre på Spacedeck.

20 hours ago, figge said:

Kanske din gamla Daniel? Med Tyr och Shivakabel.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Se där ja, vilken fin CD-spelare det står där! ;) 

 

Det var ju inte bara i @byZans stuga masarna blev väl mottagna, så även hemma hos Figge! Stort tack för gästfriheten!

Och maten med tillhörande "måltidsdryck" var fantastisk, utan att förringa någon annan del så var köttet magiskt! :41:

 

Riktigt bra lät det även här med ett fylligt och inbjudande ljud! Sköna tongångar som inbjöd till spelning även på lite högre ljudnivåer, och ett sjujäkla klipp i brösttonerna! Dynamik och pondus med finess får bli de beskrivande orden tror jag... :thumbsup:

Kommer gärna förbi fler gånger!

 

Jag har som sagt inte "framkallat" filmen än, men det kommer, senare i veckan!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Trevligt att höra att både skaffning och välljud föll i smaken.

Inte bara efter mina egna preferenser.

Tyvärr som alltid vid såna här möten blir tiden för knapp även om vi höll ut i 9 timmar, grannarna var säkert glada att det inte hann bli ljust igen på himlen.

Medförde även lite nytt på inköpslistan.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, figge said:

Trevligt att höra att både skaffning och välljud föll i smaken.

Inte bara efter mina egna preferenser.

Tyvärr som alltid vid såna här möten blir tiden för knapp även om vi höll ut i 9 timmar, grannarna var säkert glada att det inte hann bli ljust igen på himlen.

Medförde även lite nytt på inköpslistan.

 

Kul att allt föll väl ut och att tiden rinner iväg när man har trevligt håller jag med om.

Det farliga med att träffa likasinnade är att någon i sällskapet skickar ut en fråga som kan bli till en fundering för att senare efter noggrant övervägande blir ett köp.

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...