Jump to content

Figges ljudlåda


figge

Recommended Posts

2 minutes ago, calm said:

Då pratar vi ett nytt RIAA av något slag. I vart fall inget som känns igen så där omedelbart på de små ledtrådarna i bilderna.:D

 

Calm

Inte ens på skruvskallarna?

 

Link to comment
Share on other sites

Grattis!:thumbsup::tongue:

Det hade jag aldrig plockat utan hjälp. Sist jag lyssnade på deras produkter var hos Kent på Hifi Art med Vertere och Touray vid spakarna. Men det var några år sedan.

Men en riktigt bra kombo!

 

Bilder!!!!

 

Calm

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det är ett Roksan DX-2 modifierat av MrT med internkablage från Vertere i deras R-serie.

Nu från Skåne tidigare har den tillhört tidigare ägaren av min Shiraz, också modifierad.

Bilden hamnade rätt direkt.🤗

CDF8E22F-1B9A-46E1-A3C3-EABD784D0FF3.jpeg

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, calle_jr said:

Han har ju lagt in bilder.

De ser förjävliga ut bara.

 

@figge, du får skärpa till dig lite med bildkvaliten. Vi vill ha mer som typ zood eller Apex.

 

Grattis förresten :)

 

Han eller någon annan fotograf här på Forumet får väl komma förbi. Gästfrihet har vi gott om här.

Har mest varit intresserad av hur den låter, jämfört med min nuvarande Trilogy 907.

Edited by figge
Link to comment
Share on other sites

Måste ”städa” lite i bänken, blev tvungen att få RIAA’t lite mer centralt med tanke på kabeln till försteget. 
Var först på väg att köpa en ny signalkabel till hallonpajen, men så dök Roksan upp istället. Fick nog mycket mer för ungefär samma pengar.

Link to comment
Share on other sites

Huvudsaken att man ser vad det föreställer!:D Det är skillnad på reportagefoto och fotokonst, har jag alltid hävdat. Så länge man överträffar Stereophiles mässbilder har man kommit över gränsen för skämsklassen tycker jag. 

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, figge said:

Fotografen redan disig, det är ju fredag och efter kl.12.😉

Ser det på bilden, dunkarna med hembränt är ju knappt halvfulla. Det verkar arta sig till en riktig kopparslagare i morgon. Inget bra lyssningsläge!:D;)

 

Calm 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...