Jump to content

minoman presenterar sig


minoman

Recommended Posts

Har man nu blivit upptagen i Euphonia gemenskapen bör man väl presentera sig så här kommer några korta rader om personen bakom ”minoman” J

 

Bäst före datumet har väl sakta passerat och jag närmar mig 65-strecket. Och så jag längtar! Jobbar som projektledare på ett STORT internationellt IT företag. Reser mycket i tjänsten och tillbringar på tok för många timmar på ensamma hotellrum. Därmed har musiken blivit viktig. Som sällskap under resorna och som avkoppling hemma.

 

Är allätare vad gäller musik: Folk, jazz, blues, pop/rock. Även klassiskt fast där har jag mycket att ta igen. Ju mer jag lyssnar på desto mer hittar jag som jag gillar. Tar opp influenser från mina föräldrars generation av musik samt från mina barn.

 

För tillfället ser det ut så här hos mig:

156feb66-bfa9-427d-a669-f902e2e6bf2e_zps

 

Opus3 Continou/AT1120/AT09

Fidelity Research FRT3 (step-up)

Lejonklou Slipsik 6.0 (MM RIAA)

Lejonklou Kikkin 2.0 (försteg/volym)

Nuprime STA-9 (2st bryggkopplade)

Opus3 Chaconne

 

Opus3 grejerna har jag levt med sedan tidigt 80-tal!?

 

Förutom ovan finns en Sonos set-up som möjliggör streamad musik (Roon) i alla rum. Även lekt med Raspberry PI’s. All CD rippad till AIFF. I övrigt massor av vinyl. Ginza och Postnord har jämt att göra med att leverera.

 

Ibland tar livet en annan vändning än som man tänkt sig. Inte nödvändigtvis till det sämre utan rätt och slätt annorlunda ….. därför säger jag som min hus gud Bob Dylan skaldade - The Times They Are a-Changin’ …. projekt pågår men mer om detta vid ett annat tillfälle.

 

mvh/minoman

Edited by minoman
Link to comment
Share on other sites

@jaxho : Lockande .... Crescendo som frontar och Chaconne som souround i en bio set-up :) Capella eller Corus som center och visst fanns det en passiv bas i sortimentet? Synd man inte har plats :Cry: .... och ingen TV :dry:

 

@vita : För att göra listan "kort" .... Keith Jarret, Ketil Björnstad, e.s.t, Weather Report och Return to Forever (och annan fusion), Portico Quartet, GoGo Penguin. Mycket av det som ges ut på ACT, gillar framförallt deras samlings CD serie "In the Spirit of Jazz". Även ECM ger ut mycket spännande. Men oxå "gammal" jazz som Miles Davis, Kenny Burrell, John Coltrane m.fl. Och Frank Sinatra .... och Herb Alpert .... men är det jazz? Listan blev visst inte så kort .... svårt :39:

 

Mitt "projekt" har startat med god hjälp av @LasseJ här på forumet som bjöd på en alltigenom trevlig affär. "Smooth" som Klarna säger. Lite tekniska utmaningar att brottas med men sådana brukar vara utvecklande.

 

 ... och btw Trevlig Midsommar

mvh/minoman

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Nä, hallå där! ;) med en så liiiiten bild får du minsann beskriva i text vad som hänt?

Jag ser ett par Kef Ls50(W?) och en SL-1200 på Isonoe-fötter, tror jag?

 

Läser nu din förra post och konstaterar att vi båda är väldigt förtjusta i ACTs In The Spirit Of Jazz!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...