thosod Posted May 25, 2018 Posted May 25, 2018 vad säger ni, ska man acceptera att det efter 3 månader, sen man anmälde ett fel på ett högtalare-element med 2 års garanti, och inget händer, vad gör man................................... Quote
calle_jr Posted May 25, 2018 Posted May 25, 2018 Vad är det som är fel, vem har du kommunicerat med och vad har de svarat? Quote
thosod Posted May 25, 2018 Author Posted May 25, 2018 vill inte hänga ut någon handlare.... men............... Quote
thosod Posted May 25, 2018 Author Posted May 25, 2018 tråkigt när man köper en dyr högtalare, och mellan registret på den ena högtalaren börjar dista och låta illa, har påtalat för handlaren SÅ många gånger men inget händer................................ Quote
UffeZ Posted May 25, 2018 Posted May 25, 2018 Mitt absoluta bästa stalltips är att kontakta tillverkaren och berätta för dem vilket problem du har med garantihanteringen från återförsäljaren och ta det utifrån det. Är rätt säker på att ingen på Euphonia kan hjälpa dig med ditt missnöje mot en onämnd svensk leverantör av en för läsarnas okänd produkt. Quote
thosod Posted May 25, 2018 Author Posted May 25, 2018 UffeZ tack för svar, kommer inte hänga ut handlare eller märke på högtalaren................... Quote
thosod Posted May 25, 2018 Author Posted May 25, 2018 vill bara veta hur man ska hantera ett garantiärende, när återförsäljare inte är så intresserad att åtaga sina måsten............... Quote
calle_jr Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 Ledsen för detta Thosod. Trist. Jag menade inte att du skulle skriva ut namn. Nu vet vi att du kommunicerat med butiken och att det är ett mellanregister som distar och som du vill att butiken ska byta. Om jag förstår rätt så har du inte fått något som helst svar från butiken, vilket tyder på att du kommunicerat via mejl. Hur vet du att butiken har fått dina mejl? Om det inte finns en distributör så skulle jag också kontakta tillverkaren som UffeZ säger. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.