Mattias Posted January 28, 2005 Posted January 28, 2005 Rykande färsk verkar den vara... Peder af Ugglas - Autumn Shuffle SACD hybrid i multikanal från Opus3 http://www.opus3records.com Vad jag förstått och läst skall det röra sig något i följande stil. Peder spelar "slide" gitarr. Skivan verkar vara något i rofyllt och känslig stil, en blandning av rock, jazz och världsmusik med underton av blues. Låter spännande För mer info läs på Opus3 hemsida. Skivan http://www.opus3records.com/blues.html#22042 Om Peder af Ugglas http://www.opus3records.com/artists/blues/sacd22042.htm Hoppas den finns på plats nästa helg på mässan Jan-Erik kommer vara där. /Mattias Quote
Guest Zalve Posted January 28, 2005 Posted January 28, 2005 Känns mycket som Stochfish vid beskrivningen... Antar att den finns för lyssning på HighEnd05 Quote
datar Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 Opus3 brukar göra många härliga kvalitets skivor... Har blandannat själv en skiva med Eric Bibb. "Just like love" Peder Af Ugglas skivan verkar intressant Quote
Guest Audio Concept Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 Mattias, Zalve, den skivan är grym och går varm i butiken. Säg även att den fick "full pott" i Svenskans recension nyligen. Skivan kommer helt klart att bli Opus 3's nya storsäljare, och den kommer att finnas att köpa under mässan nästa helg. mvh, Audio Concept, Robert Quote
K-man Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 Provlyssnade just på Opus3:s hemsida...verkar trevlig...får väl gå in i samlingen.. \\K-man Quote
Neon Park Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 Ja den kommer jag att lyssna till på mässan och förhoppningsvis också köpa. Mvh Quote
Mattias Posted February 4, 2005 Author Posted February 4, 2005 Robban, låter bra Bravo, läste lite om Peder på Opus3 sidan, citerar: "Starting at an early age Peder taught himself boogie-woogie on piano later turning to classical music. However the call of rock and jazz became predominant with the music of Louis Armstrong, Jan Johansson and the Rolling Stones among the main sources of his inspiration." http://www.opus3records.com Skivan verkar vara något i blandväg typ: en blandning av rock, jazz och världsmusik med underton av blues. Efter mässan får vi skriva lite om skivan. /Mattias Quote
Mattias Posted February 16, 2005 Author Posted February 16, 2005 Får gratulera alla som fick tag på skivan på mässan. Själv har jag inte hunnit igenom hela än, men det jag hört tilltalar mig helt klart! Har ni några kommentarer om skivan? själv skall jag lyssna mer /Mattias Quote
Guest Zalve Posted February 17, 2005 Posted February 17, 2005 Har ni några kommentarer om skivan? själv skall jag lyssna mer kan väl säga som så att efter en lyssning på nätet och 2 spår på mässan, så är jag helt övertygad om att jag INTE skall den. (Det var jag iofs nästan efter att lyssnat på den på OPUS site) Det tårkiga tycker jag är att Jan-Erik tydligen i fortsättningen skall inrikta sig mer på denna musikstil vid inspelningar (om jag fattade det hela rätt) Quote
Ranefjord Posted February 17, 2005 Posted February 17, 2005 Jag tycker att detta är bland det bästa Opus3 har släppt nånsin. Hoppas därför på fler skivor i samma stil! :cool: Spår 4 säger Ranefjord! Quote
K-man Posted February 18, 2005 Posted February 18, 2005 Den har nu snurrat ett antal varv, och den passar mig bra, men det kanske inte säger så mycket då ganska mycket musik passar mig bra Denna är t.ex. perfekt att sätta på då man kommer hem i högt tempo och vill varva ned, lägga sig i soffan, eller varför inte laga mat, funkade utmärkt till torsdagens pannkaksstekning...börjar så lugnt med några nervarvande spår, för att sedan sätta igång gungningen med spår nr 4, och visst svänger det Ranefjord! ....efter matdags passar den dessutom fint att sätta sig och enbart lyssna till... ...och som en extra bonus är detta en av få skivor på den senaste tiden där inte min lilla dotter kommer rusandes efter några sekunder och ropar "lyssna Lena, lyssna Lena!!!" (hon har fastnat LITE för Lena Ph ) \\K-man Quote
Recommended Posts