new order Posted April 28, 2018 Posted April 28, 2018 In no particular order - 10 all-time favourite albums that really made an impact and are still on your rotation list. Post the cover, no explanation. Nominate a new person each day to do the same. Day 1/10 I nominate: @calle_jr Apexorca, calle_jr and Taxmannen 3 Quote
new order Posted April 28, 2018 Author Posted April 28, 2018 Tanken med denna tråd är att eftersom den expanderar så får vi lite ny musik att vara nyfikna över och utforska. calle_jr 1 Quote
AlfaGTV Posted April 28, 2018 Posted April 28, 2018 En slags favorit-stafett alltså? Kul! Ser fram emot Calle_jr’s kontring! calle_jr and new order 2 Quote
calle_jr Posted April 28, 2018 Posted April 28, 2018 McDonald & Giles - S/T Jag nominerar @AlfaGTV AlfaGTV and Taxmannen 2 Quote
Apexorca Posted April 29, 2018 Posted April 29, 2018 (edited) On 2018-04-28 at 13:36, new order said: In no particular order - 10 all-time favourite albums that really made an impact and are still on your rotation list. Post the cover, no explanation. Nominate a new person each day to do the same. Day 1/10 I nominate: @calle_jr Jag kanske är dålig på engelska men skall man inte posta 10 album per person? Här kommer ett cover då. Nominerar @bigblue Edited April 29, 2018 by Apexorca calle_jr 1 Quote
new order Posted April 29, 2018 Author Posted April 29, 2018 37 minutes ago, Apexorca said: Jag kanske är dålig på engelska men skall man inte posta 10 album per person? Här kommer ett cover då. Nominerar @bigblue Nix. Din engelska är alldeles utmärkt! ?? Apexorca 1 Quote
Apexorca Posted April 29, 2018 Posted April 29, 2018 1 minute ago, new order said: Nix. Din engelska är alldeles utmärkt! ?? Då får vi nog börja om... Quote
new order Posted April 29, 2018 Author Posted April 29, 2018 25 minutes ago, Apexorca said: Då får vi nog börja om... Det sprider sig som ringar på vattnet. Kanske 10 stycken är för mycket på forumet? Kanske nominera 5? Quote
AlfaGTV Posted April 29, 2018 Posted April 29, 2018 Jag tolkade det som ett album per dygn, men inser att man avsåg 10st. Varför inte låta det fortsätta som det nu börjat? Det behöver ju inte vare sig ta slut vid 10 album eller vara någon brådis. Jag har ligger ju redan tre album efter.... Quote
new order Posted April 30, 2018 Author Posted April 30, 2018 2 hours ago, AlfaGTV said: Jag tolkade det som ett album per dygn, men inser att man avsåg 10st. Varför inte låta det fortsätta som det nu börjat? Det behöver ju inte vare sig ta slut vid 10 album eller vara någon brådis. Jag har ligger ju redan tre album efter.... Sant. Vi låter det flöda på bara. Quote
calle_jr Posted May 1, 2018 Posted May 1, 2018 On 2018-04-30 at 02:03, new order said: Vi låter det flöda på bara. Är det fire at will nu då? Kommer ständigt tillbaka till Sleep, som i den konstellationen är bäst live. Quote
AlfaGTV Posted May 1, 2018 Posted May 1, 2018 Schysst att peta in ett mellanspel! Jag tyckte det var lite torrt att bara posta ett omslag dessutom, för mig fpr ni gärna skriva något om albumet och varför ni upplever det som att albumet förändrat er musikuppfattning. Gillade förresten ditt McDonald & Giles-album tidigare. Bitvis riktigt bra för mina gamla proggöron! @bigblue nominerade för övrigt @JoL tidigare så det är väl hans tur antar jag? calle_jr 1 Quote
calle_jr Posted May 1, 2018 Posted May 1, 2018 3 hours ago, AlfaGTV said: för mig fpr ni gärna skriva något om albumet och varför ni upplever det som att albumet förändrat er musikuppfattning. Ja, men... On 2018-04-28 at 13:36, new order said: Post the cover, no explanation Tror också det är JoL, eller så väntar vi på att n.o. ska posta 9 album till och sedan jag 8 till, och sedan... Quote
new order Posted May 1, 2018 Author Posted May 1, 2018 3 hours ago, calle_jr said: Ja, men... Tror också det är JoL, eller så väntar vi på att n.o. ska posta 9 album till och sedan jag 8 till, och sedan... Haha. Nä. Låt anarkin ta över och så postar vi. Men kanske max 10 rekommendationer per pers? Och utnämn nya personer när ni postar er. Quote
Apexorca Posted May 1, 2018 Posted May 1, 2018 4 hours ago, new order said: Haha. Nä. Låt anarkin ta över och så postar vi. Men kanske max 10 rekommendationer per pers? Och utnämn nya personer när ni postar er. Tycker max 10 per pers. Quote
new order Posted May 1, 2018 Author Posted May 1, 2018 Utan bestämd ordning - 10 genom tidernas favorit album som verkligen gjort ett intryck, och fortfarande finns på din spellista. Posta omslaget, utan förklaring. Nominera en ny person varje dag att göra detsamma. Dag 2/10 I nominat: @P-pan Quote
calle_jr Posted May 6, 2018 Posted May 6, 2018 Ständigt återkommande med Londonorkestern; Isaac Albéniz - Suite Española Decca - SXL 6355 3/10 för mig nu, och jag nominerar @eliot Quote
eliot Posted May 6, 2018 Posted May 6, 2018 Jag tar då en skiva som finns både på vinyl och CD Jag nominerar @Bebop Quote
Bebop Posted May 9, 2018 Posted May 9, 2018 Puh... det finns ju så många och inom olika genrer. Men en platta som återkommer rätt ofta ändå är Frank Zappas storbandsplatta som kom 1972, alltså för 46 år sedan och som jag fortfarande tycker är sprudlande färskvara. Den innehåller en skvätt influenser från flera håll som Zappa gör till sin alldeles egna stil. Hör här https://youtu.be/SCULP6neQhE Jag nominerar @MatsT Apexorca 1 Quote
Apexorca Posted May 9, 2018 Posted May 9, 2018 1 hour ago, Bebop said: Puh... det finns ju så många och inom olika genrer. Men en platta som återkommer rätt ofta ändå är Frank Zappas storbandsplatta som kom 1972, alltså för 46 år sedan och som jag fortfarande tycker är sprudlande färskvara. Den innehåller en skvätt influenser från flera håll som Zappa gör till sin alldeles egna stil. Hör här https://youtu.be/SCULP6neQhE Jag nominerar @MatsT Den har jag och den är grymt bra. Quote
Apexorca Posted May 9, 2018 Posted May 9, 2018 Med detta album gick jag från att tycka mycket om bandet till att bli fast. Det gjorde att det blev min tonårs viktigaste samtida musik vid sidan av ffa en del äldre musik, Detta är nog det album jag återkommer mest till av de tidiga Depeche Mode. Det är mörkare, tyngre och inte så gulligt som några tidigare är som är riktigt bra och unikt också men detta är en nivå till upp tycker jag Har kört detta album en del det sista nu. 3/10 Quote
MatsT Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Emerson, Lake & Palmer - 'Pictures at an Expedition' landar fortfarande då och då på skivspelaren och är en fin representant för musik i gränslandet till klassisk musik. Det är ju faktiskt rent av klassisk musik men i lite rockigare format. Jag såg den här konserten på SVT (1971?) och kort därefter inhandlades skivan. Numera spelar jag även de rent klassiska uppsättningarna av Mussorgsky's 'Tavlor på en utställning' en hel del. Jag nominerar @plundin™ Quote
Recommended Posts