Jump to content

Vad lyssnar du på just nu?


vita

Recommended Posts

Unknown-5.jpeg.0beaeb60f9025a335a803d7665c714cb.jpeg

 

Onsdagens frukostmusik blir Shostakovich piano concerto no:2. Det är ovanligt glada och spralliga partier för att var Shostakovich, ffa första och tredje satsen. Man får lite andrum i den mycket vackra romantiska andra satsen.

Uppiggande och rolig att lyssna på. Det är bitvis ett jäkla drag och det är inte lätt att sitta still. Jag gillar denna pianokonsert mycket. 

 

Link to comment
Share on other sites

1554707637.jpg

 

 

Arild Andersen's trio emphasises the writing and playing of Greek pianist Vassilis Tsabropoulos, whose melodic improvising and sense of form are influenced by his background as a classical musician. Tsabropoulos's tunes, and his arrangement of Ravel here, cast the jazz ‘piano trio’ genre in another light – as do his contributions to Andersen’s pieces and the collective improvisation “European Triangle'. Arild Andersen's driving bass and John Marshall's inventive drums give the music its sense of propulsion. Recorded 2003.

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Vad jag lyssnar på just nu... Datorns tangentbord och surret från flygplanen som startar och landar på Jönköping-Airport.. :rocket: Det är ingen direkt musik.. men för vissa nördar är det väl det.. Snart ska jag lyssna på gurglet från min MoccaMaster också.. Sen blir det väl lite god sprit o sen godnatt för min del.. :871175146_tumblerglass:

 

Musik blir det ev innan läggdags i mina lurar med Vivaldi eller något sådant...

 

Det var väl allt...

 

Natti natti.. :santagrin:

Link to comment
Share on other sites

l2TaKtD.png

Fast jag lyssnar till vinylen, och det hör är "bra skit" som ungdomarna säger. Rejält distad bas och ett aggressivt ackompanjemang från trummisen.

Ligger inte långt ifrån mina favvosar White Stripes, Dead Weather och kanske en portion Black Keys, men är det bra så är det bra!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...