conan Posted Saturday at 20:26 Posted Saturday at 20:26 Christy Moore Magic Nights On The Road. Bra ljud. P-pan 1 Quote
calm Posted Sunday at 03:47 Posted Sunday at 03:47 En av mina 99 -krköp. Creedence lyssnade jag mycket till på 70-talet när mitt jazzintresse ännu var i sin linda. Här en inspelning från 14 april 1970 i Royal Albert Hall. Musiken väcker minnen och känns igen. Sedan får man en medioker inspelning med på köpet. Men ändå njutbar. byZan and Håkan64 2 Quote
AlfaGTV Posted Sunday at 08:36 Posted Sunday at 08:36 15 hours ago, Josaa said: Oftast Chet till middag… "Chet happens..." sägs det ju?! 🤣 Hoppas det smakade! Richard and Josaa 2 Quote
YYZ Posted Sunday at 10:25 Posted Sunday at 10:25 Till minne av. Ytterligare en bandepok avslutad. Skön replokalkänsla 🌞 conan, VoicesInMyHead, P-pan and 2 others 5 Quote
lindome Posted Sunday at 11:42 Posted Sunday at 11:42 Johnny was Fantastiskt ljud på denna tape - man vill vrida upp volymen hela tiden.... Josaa, Håkan64, P-pan and 1 other 4 Quote
AlfaGTV Posted Sunday at 13:25 Posted Sunday at 13:25 Söndagsmusik från Norge! Skön ambient lounge trippy folktronica Lasse, lindvall, Håkan64 and 1 other 4 Quote
P-pan Posted Sunday at 17:00 Posted Sunday at 17:00 Sedan tillskottet med subwoofern så är det naturligtvis lite x-tra roligt att spela musik innehållandes lite mer bas än annars. Lab's Cloud vet hur man skruvar upp bastrycket. Håkan64 and lindvall 2 Quote
AlfaGTV Posted Sunday at 17:01 Posted Sunday at 17:01 Köptes på (dubbel-)kassettband i Öregrund, samma dag som jag tog 51'-fotaren Rabalder (Beneteau First 51) söderut på väg mot Las Palmas för 33 år sedan! Numera spelar jag den på vinyl! Håkan64 1 Quote
P-pan Posted Sunday at 17:41 Posted Sunday at 17:41 Pineapple Thief - It Leads To This Håkan64 and YYZ 2 Quote
P-pan Posted Sunday at 19:45 Posted Sunday at 19:45 Dominic Miller - Ad Hoc lindvall, figge, Håkan64 and 1 other 4 Quote
Håkan64 Posted Sunday at 20:09 Posted Sunday at 20:09 Kåntry sönday. En platta som hängt med mig ett tag. Jag backade upp en norsk countrysångerska och fick lyssna in mig på groovet. Banka country är inte så lätt som man tror. Krävs ett speciellt häng. Pretty Little Adriana… är enligt mig plattans höjdare. Vince Gill - High Lonesome Sound lindvall 1 Quote
Bebop Posted Monday at 05:12 Posted Monday at 05:12 11 hours ago, P-pan said: Pineapple Thief Sicket fint musikrum du fått till, @P-pan. Det är annat än den lilla skrubb du föste in mig i för många år sedan. En blir ”litta” sugen på att lyssna… P-pan 1 Quote
byZan Posted Monday at 06:32 Posted Monday at 06:32 Ja det var faktiskt en ”skrubb”😉 Rummet idag är absolut värd en lyssning och en fröjd för ögat😎 /byZan P-pan 1 Quote
P-pan Posted Monday at 06:57 Posted Monday at 06:57 1 hour ago, Bebop said: Sicket fint musikrum du fått till, @P-pan. Det är annat än den lilla skrubb du föste in mig i för många år sedan. En blir ”litta” sugen på att lyssna… Tack ska du ha. Jag trivs bra 🙂 Har du vägarna förbi är det bara att du hör av dig 👍 Bebop 1 Quote
P-pan Posted Monday at 18:33 Posted Monday at 18:33 Det här är absolut ett av mina bästa jazz-album... Kenny Burell - Midnight Blue Håkan64, YYZ, lindome and 2 others 5 Quote
P-pan Posted Monday at 19:19 Posted Monday at 19:19 Jazz-bacillerna består men har övergått till lite modernare slag. Mathias Landæus, Palle Danielsson och Jon Fält förenades och tillsammans fick de fram albumet Opening M.A Recordings, 45 rpm 180 gr 2Lp och mastringen stod Bernie Grundman för. Inspelad på Sveriges Radio i studio 2, Stockholm April 2009. Josaa, calle_jr, calm and 1 other 4 Quote
YYZ Posted Tuesday at 10:33 Posted Tuesday at 10:33 Skön platta. Jag upplever den som att vara en mycket bra pressning. BMG – 4050538711486 P-pan, Josaa, lindvall and 2 others 5 Quote
P-pan Posted Tuesday at 17:24 Posted Tuesday at 17:24 En inte helt okänd tratt-tämjare vid namn Miles Davis får inleda kvällen lyssnings-sejour... Man brukar ju säga... "Hur många pressningar behöver man egentligen" ? Tror jag har 4-5 olika Kind of Blue. Just denna 200 grammare låter riktigt bra. Blir det allt för mycket regn någon dag under semestern kanske jag försöker lyssna fram bästa pressning av de jag har. Fast å andra sidan, skulle jag byta rör eller kablar måste jag väl göra om'ett... Låter det konstigt så råder jag er att ta en titt i spegeln för att utröna om ni eventuellt är annorlunda. AlfaGTV, Richard, Josaa and 1 other 4 Quote
Richard Posted Tuesday at 19:49 Posted Tuesday at 19:49 Åkte genom hela Skåne inatt efter en semestertripp på Rugen. På radion spelades "She" med Elvis Costello och jag insåg att det var mycket länge sedan jag lyssnade på honom. Oftare på hans fru. Men bättring i afton Shamrock 1 Quote
Richard Posted Tuesday at 19:57 Posted Tuesday at 19:57 2 hours ago, P-pan said: En inte helt okänd tratt-tämjare vid namn Miles Davis får inleda kvällen lyssnings-sejour... Av mina håller jag denna högst: lindvall and P-pan 2 Quote
conan Posted Tuesday at 20:23 Posted Tuesday at 20:23 Guy Clark med Somedays The Song Writes You. 2009 Richard 1 Quote
Kilgore Posted Wednesday at 08:19 Posted Wednesday at 08:19 On 2025-07-07 at 21:19, P-pan said: Jazz-bacillerna består men har övergått till lite modernare slag. Mathias Landæus, Palle Danielsson och Jon Fält förenades och tillsammans fick de fram albumet Opening M.A Recordings, 45 rpm 180 gr 2Lp och mastringen stod Bernie Grundman för. Inspelad på Sveriges Radio i studio 2, Stockholm April 2009. Fantastiskt album o inspelning, har det både på SACD o vinyl. Tyvärr är det på tok för mkt spårljud o crackle and pops på mitt exemplar, så lyssnar alltid på SACDn istället. Var tyvärr så även på den andra vinylen jag köpte från MA Recordings. Därfick jag o min kompis ett nytt ex, som var bättre. Men tyvärr verkar de ha lite ojämn QC på sina pressningar, hoppas det blir bättre, vet han håller på med det. Deras CD/SACD-sampler är en riktigt bra platta för att få höra lite av varje från hans inspelningar. Pratade en lång stund med honom i München. Som sagt magiska inspelningar. P-pan 1 Quote
Recommended Posts