Jump to content

Recommended Posts

Posted

En av mina 99 -krköp. Creedence lyssnade jag mycket till på 70-talet när mitt jazzintresse ännu var i sin linda. Här en inspelning från 14 april 1970 i Royal Albert Hall. Musiken väcker minnen och känns igen. Sedan får man en medioker inspelning med på köpet. Men ändå njutbar.

IMG_8116.thumb.jpeg.3bdf935a69cc6cee5e578c76f7d44d04.jpeg

Posted

Kåntry sönday. :irony: En platta som hängt med mig ett tag. Jag backade upp en norsk countrysångerska och fick lyssna in mig på groovet. Banka country är inte så lätt som man tror. Krävs ett speciellt häng.

Pretty Little Adriana… är enligt mig plattans höjdare.
Vince Gill - High Lonesome Sound 

IMG_0359.jpeg

Posted
11 hours ago, P-pan said:

Pineapple Thief

Sicket fint musikrum du fått till, @P-pan. Det är annat än den lilla skrubb du föste in mig i för många år sedan. En blir ”litta” sugen på  att lyssna…

Posted
1 hour ago, Bebop said:

Sicket fint musikrum du fått till, @P-pan. Det är annat än den lilla skrubb du föste in mig i för många år sedan. En blir ”litta” sugen på  att lyssna…

Tack ska du ha.

Jag trivs bra 🙂

Har du vägarna förbi är det bara att du hör av dig 👍

Posted

Jazz-bacillerna består men har övergått till lite modernare slag.

Mathias Landæus, Palle Danielsson och Jon Fält förenades och tillsammans fick de fram albumet Opening :)

20250707_210858.jpg

M.A Recordings, 45 rpm 180 gr 2Lp och mastringen stod Bernie Grundman för.

Inspelad på Sveriges Radio i studio 2, Stockholm April 2009.

Posted

En inte helt okänd tratt-tämjare vid namn Miles Davis får inleda kvällen lyssnings-sejour...

20250708_190818.jpg

Man brukar ju säga... "Hur många pressningar behöver man egentligen" ?

Tror jag har 4-5 olika Kind of Blue.

Just denna 200 grammare låter riktigt bra.

Blir det allt för mycket regn någon dag under semestern kanske jag försöker lyssna fram bästa pressning av de jag har.

Fast å andra sidan, skulle jag byta rör eller kablar måste jag väl göra om'ett... :sherlok:

Låter det konstigt så råder jag er att ta en titt i spegeln för att utröna om ni eventuellt är annorlunda.

Posted

Åkte genom hela Skåne inatt efter en semestertripp på Rugen. På radion spelades "She" med Elvis Costello och jag insåg att det var mycket länge sedan jag lyssnade på honom. Oftare på hans fru. 

Men bättring i afton :smile:

Screenshot_20250708_214439_Roon.jpg

Posted
On 2025-07-07 at 21:19, P-pan said:

Jazz-bacillerna består men har övergått till lite modernare slag.

Mathias Landæus, Palle Danielsson och Jon Fält förenades och tillsammans fick de fram albumet Opening :)

20250707_210858.jpg

M.A Recordings, 45 rpm 180 gr 2Lp och mastringen stod Bernie Grundman för.

Inspelad på Sveriges Radio i studio 2, Stockholm April 2009.

Fantastiskt album o inspelning, har det både på SACD o vinyl. Tyvärr är det på tok för mkt spårljud o crackle and pops på mitt exemplar, så lyssnar alltid på SACDn istället. Var tyvärr så även på den andra vinylen  jag köpte från MA Recordings. Därfick jag o min kompis ett nytt ex, som var bättre. Men tyvärr verkar de ha lite ojämn QC på sina pressningar, hoppas det blir bättre, vet han håller på med det. Deras CD/SACD-sampler är en riktigt bra platta för att få höra lite av varje från hans inspelningar. Pratade en lång stund med honom i München. Som sagt magiska inspelningar.