AlfaGTV Posted Wednesday at 19:26 Share Posted Wednesday at 19:26 3 minutes ago, Richard said: Obegripligt att man tidigare klarat sig utan en sådan här … En Dark Side of The Moon? Ja, det är obegripligt! 😂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Wednesday at 19:27 Share Posted Wednesday at 19:27 2 minutes ago, Richard said: Obegripligt att man tidigare klarat sig utan en sådan här … Jösses, tror jag har minst 3 olika pressningar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted Wednesday at 19:28 Share Posted Wednesday at 19:28 Den är väl ett måste? Har den på alla medier och spelas lite då och då, mänga fina minnen som kommer fram uri mimmet när den spelas /byZan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted Wednesday at 19:28 Share Posted Wednesday at 19:28 3 minutes ago, AlfaGTV said: En Dark Side of The Moon? Ja, det är obegripligt! 😂 3 minutes ago, P-pan said: Jösses, tror jag har minst 3 olika pressningar... Borde varit lite tydligare. Ställningen den står på. Tröghuen!! byZan, new order, P-pan and 1 other 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted Wednesday at 19:30 Share Posted Wednesday at 19:30 1 minute ago, byZan said: Den är väl ett måste? Set var det jag menade, det andra var bara en upplysning /byZan AlfaGTV and Richard 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Wednesday at 19:30 Share Posted Wednesday at 19:30 1 minute ago, Richard said: Tröghuen Vem var trög från början här va new order and Richard 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Wednesday at 19:45 Share Posted Wednesday at 19:45 Nä, lite musik också så att tråden rätar upp sig en aning. Kite Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muffin Posted Wednesday at 19:52 Share Posted Wednesday at 19:52 35 minutes ago, AlfaGTV said: Höll i vinylen igår, men det blev Dropout Boogie istället, med bl.a. skönt inhopp av Billy Gibbons på Good Love (is hard to find)! Här spelas en audiofilrökare idag, nyss hemkommen från Tyskland. Tyvärr lite frasig i ena kanalen på vissa spår, bara där Julia sjunger?! Draw your swords låter fantastiskt, trots att det ligger som innerspår på sid 3! Draw Your Swords hörde jag första gången på Hemmässan 2023 i rummet med Martens tvåvägs stativhögtalare - jag blev nockad. Frågade demonstratören vad tjejen heter som sjunger - han svarade, nej det är en kille som sjunger, Angus Stone - opss P-pan and AlfaGTV 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted Wednesday at 19:53 Share Posted Wednesday at 19:53 Fick ett bra tips från en kandidat: något för @lindome? P-pan and lindome 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted Wednesday at 19:55 Share Posted Wednesday at 19:55 Jane Xerxes Fussell har släppt ny platta i Juli som jag missat! Kanske lite mindre intressant än de två tidigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Wednesday at 20:19 Share Posted Wednesday at 20:19 Lyxpressat... Classic Records 200 gr och allt det där. Inspelningen står ju på egna ben ändå antagligen. Bra låter det... förb...t bra rent ut sagt. byZan and Josaa 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted Wednesday at 20:37 Share Posted Wednesday at 20:37 Det här är lyx! Hur många plattor har du med omslag i läder? Motörhead - No Remorse, samlingsplatta på Bronze/Pro TV fr -84 Inte så billig i detta skick, verkar det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted Thursday at 15:28 Share Posted Thursday at 15:28 20 hours ago, AlfaGTV said: Här spelas en audiofilrökare idag, nyss hemkommen från Tyskland. Ooops den känner jag igen... Jodå den finns även i mina hyllor inköpt 2010. Är det ett audiofil-album? Jag tror inte jag spelat den mer än en gång, max två. Vill minnas att butiken rekommenderade den. Jag gillade väl inte den, tänker jag. Skall prova en gång till. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted Thursday at 18:43 Share Posted Thursday at 18:43 Efter tips från @P-pan. Intressant. 80 tals vibbar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Thursday at 19:37 Share Posted Thursday at 19:37 Ludovico Einaudi Mercan Dede (remix)-Reimagined 1 & 2 Ponderosa Music records/Decca 4568147. Lite österländska toner blandat med Ludovico's pianospel. Klart annorlunda för att komma från mitt skivbibliotek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted Friday at 10:11 Share Posted Friday at 10:11 Fler och fler blir äldre, säger enhällig statistik! Steffo™, LPL and Josaa 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted Friday at 12:05 Share Posted Friday at 12:05 En trumpetare som jag lyssnat på tidigare har släpp ett nytt album. Karl Olandersson. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted Friday at 14:20 Share Posted Friday at 14:20 22 hours ago, Bebop said: Tack för tipset, @AlfaGTV. Den är ju riktigt bra i sin genre. Jag förstår nu också audiofilstämpeln. Jättefin inspelning. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted Friday at 15:11 Share Posted Friday at 15:11 49 minutes ago, Bebop said: Den är ju riktigt bra i sin genre Ja, det håller jag med om. Jag tycker det är riktigt trevlig musik som dessutom hanterats varsamt i studion. Ditt ex är rätt kostsamt, så var rädd om det! byZan and Bebop 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted Friday at 16:16 Share Posted Friday at 16:16 1 hour ago, AlfaGTV said: riktigt trevlig musik Av någon anledning fick jag vibbar till Gillian Welch. Det är inte riktigt samma musik men jag tycker ändå den passar efter syskonen Stone. Det här är lite mer country och "americana". Jag tycker det är bra. Inspelningen är gjord 2003 då den släpptes på CD. Det mastrades om ca 2017, möjligen 2018 då jag köpte albumet. calle_jr, AlfaGTV and conan 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted Friday at 17:41 Share Posted Friday at 17:41 7 hours ago, AlfaGTV said: Fler och fler blir äldre, säger enhällig statistik! Inte så munter men fantastisk! Ny disintegration AlfaGTV and Steffo™ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted Friday at 18:28 Share Posted Friday at 18:28 2 hours ago, Bebop said: Av någon anledning fick jag vibbar till Gillian Welch Det var inte helt intuitivt, men Soul Journey är mycket bra. Jag gillar även hennes samarbeten med David Rawlings. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted Friday at 20:20 Share Posted Friday at 20:20 Härlig platta med avskalade akustiska versioner av mestadels andra artisters låtar. Jag är barnsligt förtjust i Trouble('s what you're in) dock,en av hans signaturmelodier. Grym produktion, och jättefin vinyl! Kanske @Daniel har ngt ex kvar? Isf, "löb og kjöp"! Lasse, figge and Daniel 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted Friday at 22:08 Share Posted Friday at 22:08 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted Friday at 22:13 Share Posted Friday at 22:13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted 23 hours ago Share Posted 23 hours ago 20 hours ago, AlfaGTV said: Härlig platta med avskalade akustiska versioner av mestadels andra artisters låtar. Jag är barnsligt förtjust i Trouble('s what you're in) dock,en av hans signaturmelodier. Grym produktion, och jättefin vinyl! Kanske @Daniel har ngt ex kvar? Isf, "löb og kjöp"! ja, det finns några kvar. 😃 AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted 21 hours ago Share Posted 21 hours ago Jag blir glad av fina produktioner, med musik som jag uppskattar! Det här är ett sånt exempel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plind Posted 21 hours ago Share Posted 21 hours ago Grymt bra <3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted 1 hour ago Share Posted 1 hour ago Det är lite kul med nya prylar typ skivspelare. Jag hittar "nya" skivor varje dag som jag blir lite nyfiken på. Idag denna med Jacob Karlzon som jag inte riktigt föll för när den kom. Jag tror inte jag spelat den mer än en gång. Han har gjort mer spännande musik men det är en behaglig palett med bra mysfaktor han har satt ihop. Dessutom ytterst väl inspelat. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted 1 hour ago Share Posted 1 hour ago 4 minutes ago, Bebop said: nya prylar typ skivspelare. Visst är det? Man upptäcker nya aspekter med bekant musik, och hittar ibland nya favoriter! Du har en rejäl skivsamling som säkerligen är en rejäl skattkista, menar inte monetärt även om det såklart också är en aspekt. Hur gör du med plattor som inte riktigt väcker intresset? Hamnar de på "avbytarbänken" eller skeppas de vidare eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts