Jump to content

Vad lyssnar du på just nu?

vita

Recommended Posts

35 minutes ago, AlfaGTV said:

Höll i vinylen igår, men det blev Dropout Boogie istället, med bl.a. skönt inhopp av Billy Gibbons på Good Love (is hard to find)!

Här spelas en audiofilrökare idag, nyss hemkommen från Tyskland. Tyvärr lite frasig i ena kanalen på vissa spår, bara där Julia sjunger?!

IMG_2205.jpeg

Draw your swords låter fantastiskt, trots att det ligger som innerspår på sid 3!

Draw Your Swords hörde jag första gången på Hemmässan 2023 i rummet med Martens tvåvägs stativhögtalare - jag blev nockad.

Frågade demonstratören vad tjejen heter som sjunger - han svarade, nej det är en kille som sjunger, Angus Stone - opss :) 

20 hours ago, AlfaGTV said:

Här spelas en audiofilrökare idag, nyss hemkommen från Tyskland.

Ooops den känner jag igen...

Jodå den finns även i mina hyllor inköpt 2010. Är det ett audiofil-album? Jag tror inte jag spelat den mer än en gång, max två. Vill minnas att butiken rekommenderade den. Jag gillade väl inte den, tänker jag. Skall prova en gång till.

20241031_162241~2.JPG

1 hour ago, AlfaGTV said:

riktigt trevlig musik

Av någon anledning fick jag vibbar till Gillian Welch. Det är inte riktigt samma musik men jag tycker ändå den passar efter syskonen Stone. Det här är lite mer country och "americana". Jag tycker det är bra. 

Inspelningen är gjord 2003 då den släpptes på CD. Det mastrades om ca 2017, möjligen 2018 då jag köpte albumet.

20241101_171100~2.JPG

20 hours ago, AlfaGTV said:

IMG_1305.jpeg

Härlig platta med avskalade akustiska versioner av mestadels andra artisters låtar.

Jag är barnsligt förtjust i Trouble('s what you're in) dock,en av hans signaturmelodier.

Grym produktion, och jättefin vinyl! Kanske @Daniel har ngt ex kvar? Isf, "löb og kjöp"!

ja, det finns några kvar. 😃

Det är lite kul med nya prylar typ skivspelare. Jag hittar "nya" skivor varje dag som jag blir lite nyfiken på. Idag denna med Jacob Karlzon som jag inte riktigt föll för när den kom. Jag tror inte jag spelat den mer än en gång. Han har gjort mer spännande musik men det är en behaglig palett med bra mysfaktor han har satt ihop. Dessutom ytterst väl inspelat.

20241103_153506~2.JPG

4 minutes ago, Bebop said:

nya prylar typ skivspelare.

Visst är det? Man upptäcker nya aspekter med bekant musik, och hittar ibland nya favoriter! Du har en rejäl skivsamling som säkerligen är en rejäl skattkista, menar inte monetärt även om det såklart också är en aspekt.

Hur gör du med plattor som inte riktigt väcker intresset? Hamnar de på "avbytarbänken" eller skeppas de vidare eller?