Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har precis lyssnat och tittat på Road diary, Springsteens nya dokumentär om senaste turnén som finns tillgänglig på Disney+. Jag vet inte vad han gör men mina känslor kan han nå och trycka på rätt knappar för att aktivera. Fina minnen från konserterna på Ullevi sommaren -23 och Friends -24 samt att ytterligare dimensioner tillkom till historien som Springsteen och bandet ville berätta. 

Posted
32 minutes ago, AlfaGTV said:

Jag hänger på med Sade:

Sade%20-%20Soldier%20Of%20Love.jpeg

Jepp, gissa vad som snurrar här hemma just nu...

20241026_194149.jpg

Har man väl börjat och allt det där... :D

Posted

80-talsrock med Ann och Nancy Wilson. Glam metal står det på wiki. Joho, kanske det. Uppskattar faktiskt vokala insatserna på plattan.

20241026_203552_copy_2576x1932.thumb.jpg.4f23f9a27f19ed730e7e184e31f803ed.jpg

Posted
25 minutes ago, AlfaGTV said:

Billie%20Holiday%20-%20Lady%20In%20Satin.jpeg

Trots en tveksam etikett och avsaknad av provenans låter det här riktigt trevligt!

Jag brukar reagera kraftigt på "utsmyckning" med stråkar, läs Diana Krall/Melody Gardot, men här funkar det även för mig!

Ja hennes unika röst och känsla blir ett fokus som inte går att missa, vad och hur det än spelas runt henne.

Posted

Gammal pianistfavorit i repris. Konstaterar att han har en mycket stor musikproduktion i bagaget. Gillar hans spelstil och ofta goda inspelningar tillsammans med skickliga medmusiker.

RoonShareImage-638656237539880950.png.7d966f9fba2b326581e2ab08dfa68d65.png

Posted

SADE har släppt en ny låt vid 65-års ålder, med balladen ”Young Lion”.

Andres Lokko/SvD: "Efter 14 år - träffar med samma kraft". 

En kärleksförklaring till sin son Izaak som är trans.

Utformad som ursäkt för att hon inte insåg vilken kamp Izaaks identitetssökande var och är.
Fint att höra hennes intagande röst igen och hoppas på fler släpp.

image.png.68674f8c63d9e1d6654275bdc1c91d1f.png

Foto Bertil Ericsson TT

Posted
7 minutes ago, Richard said:

Jonas Kaufmann dök upp i flödet på Youtube efter sänggåendet igår.

Fick bli en lyssning ikväll. Mycket bra!!!

image.png

Håller med.

Posted
46 minutes ago, Richard said:

Jonas Kaufmann dök upp i flödet på Youtube efter sänggåendet igår.

Fick bli en lyssning ikväll. Mycket bra!!!

image.png

Jag har mycket med Kaufmann och han är bra. Ligger lite lägre än de vanliga klassiska tenorerna men en mycket skön klang i rösten.

Leta du vidare lite i hans bibliotek, finns mycket bra där.

Posted

Brus från E4:an genom mitt takfönster... I övrigt lugnt o stillsamt. Inte en kotte som väsnas just nu vilket är skönt... Inget vidare drag i Jönnet nuförtiden... Alltid så lugnt o fridfullt där jag bor... Ibland en hund som skäller... Men det är allt... Inte ens en fest på helgerna... :)

Posted
31 minutes ago, Apexorca said:

Jag har mycket med Kaufmann och han är bra. Ligger lite lägre än de vanliga klassiska tenorerna men en mycket skön klang i rösten.

Leta du vidare lite i hans bibliotek, finns mycket bra där.

Dessvärre finns det inte så mycket i biblioteket men på detta ska det bli ändring. Med start imorgon. :smile:

Posted

Spelar just nu igenom ett antal album med en av mina stora gitarridoler. Han har stor bredd och han kan låta rätt annorlunda från stökigt och bökigt till vackert och innerligt. Han brukar skapa små enkla "trudelutter" som han sedan utvecklar och sätter färg på. På 80-talet var han också en av frontfigurerna av hur man kan använda gitarrsyntarna. Här är ett par album som hållit bra över tid. Fantastisk musik och bra ljud, i min  bok.

Screenshot_20241030-073539_LUMIN~2.jpg   Screenshot_20241030-075202_LUMIN~2.jpg

Här en rätt så representativ video av en av hans Homecoming-trio.

https://youtu.be/CQF9bJE800s?si=5-tuNnQavXLmrYht

Posted

Inte jazz men enligt mig riktigt bra...

Gus Gus - Mobile Home

20241030_121857.jpg

Det är vinylformatet som gäller om nu någon mot förmodan skulle lura sig på avspelningsverktyget som syns på bilden.

Posted
1 hour ago, Muffin said:

Garagebluesiga The Black Keys från Ohio. Skönt gung med trummor, gitarr och sång med endast två bandmedlemmar.

image.thumb.jpeg.447a4da5cf2f764f32b95df21d4ff148.jpeg

Höll i vinylen igår, men det blev Dropout Boogie istället, med bl.a. skönt inhopp av Billy Gibbons på Good Love (is hard to find)!

Här spelas en audiofilrökare idag, nyss hemkommen från Tyskland. Tyvärr lite frasig i ena kanalen på vissa spår, bara där Julia sjunger?!

IMG_2205.jpeg

Draw your swords låter fantastiskt, trots att det ligger som innerspår på sid 3!

Posted
3 minutes ago, P-pan said:

Återutgåva då antar jag ?

Yes, har släppts i omgångar sedan 2010, bl.a. 2014 och denna 2022 (på blå klar vinyl) i "limiterad utgåva".