Shamrock Posted October 26 Posted October 26 I mitt tycke en av de bästa med Mike Stern. Bra början på en lördagskväll ✌🏻😊 Håkan64, P-pan and Richard 3 Quote
Terminator Posted October 26 Posted October 26 Jag har precis lyssnat och tittat på Road diary, Springsteens nya dokumentär om senaste turnén som finns tillgänglig på Disney+. Jag vet inte vad han gör men mina känslor kan han nå och trycka på rätt knappar för att aktivera. Fina minnen från konserterna på Ullevi sommaren -23 och Friends -24 samt att ytterligare dimensioner tillkom till historien som Springsteen och bandet ville berätta. Quote
P-pan Posted October 26 Posted October 26 32 minutes ago, AlfaGTV said: Jag hänger på med Sade: Jepp, gissa vad som snurrar här hemma just nu... Har man väl börjat och allt det där... AlfaGTV 1 Quote
conan Posted October 26 Posted October 26 80-talsrock med Ann och Nancy Wilson. Glam metal står det på wiki. Joho, kanske det. Uppskattar faktiskt vokala insatserna på plattan. Quote
AlfaGTV Posted October 27 Posted October 27 Trots en tveksam etikett och avsaknad av provenans låter det här riktigt trevligt! Jag brukar reagera kraftigt på "utsmyckning" med stråkar, läs Diana Krall/Melody Gardot, men här funkar det även för mig! new order, Richard, YYZ and 3 others 6 Quote
Apexorca Posted October 27 Posted October 27 25 minutes ago, AlfaGTV said: Trots en tveksam etikett och avsaknad av provenans låter det här riktigt trevligt! Jag brukar reagera kraftigt på "utsmyckning" med stråkar, läs Diana Krall/Melody Gardot, men här funkar det även för mig! Ja hennes unika röst och känsla blir ett fokus som inte går att missa, vad och hur det än spelas runt henne. AlfaGTV 1 Quote
calm Posted October 27 Posted October 27 Gammal pianistfavorit i repris. Konstaterar att han har en mycket stor musikproduktion i bagaget. Gillar hans spelstil och ofta goda inspelningar tillsammans med skickliga medmusiker. Quote
Muffin Posted October 27 Posted October 27 SADE har släppt en ny låt vid 65-års ålder, med balladen ”Young Lion”. Andres Lokko/SvD: "Efter 14 år - träffar med samma kraft". En kärleksförklaring till sin son Izaak som är trans. Utformad som ursäkt för att hon inte insåg vilken kamp Izaaks identitetssökande var och är. Fint att höra hennes intagande röst igen och hoppas på fler släpp. Foto Bertil Ericsson TT Richard, P-pan, lindvall and 1 other 3 1 Quote
AlfaGTV Posted October 28 Posted October 28 Underbar medryckande electronica, med lite soul-iga influenser. Uppskattar mer och mer! lindvall 1 Quote
Richard Posted October 28 Posted October 28 Jonas Kaufmann dök upp i flödet på Youtube efter sänggåendet igår. Fick bli en lyssning ikväll. Mycket bra!!! Apexorca and plind 2 Quote
Apexorca Posted October 28 Posted October 28 7 minutes ago, Richard said: Jonas Kaufmann dök upp i flödet på Youtube efter sänggåendet igår. Fick bli en lyssning ikväll. Mycket bra!!! Håller med. Quote
Apexorca Posted October 28 Posted October 28 46 minutes ago, Richard said: Jonas Kaufmann dök upp i flödet på Youtube efter sänggåendet igår. Fick bli en lyssning ikväll. Mycket bra!!! Jag har mycket med Kaufmann och han är bra. Ligger lite lägre än de vanliga klassiska tenorerna men en mycket skön klang i rösten. Leta du vidare lite i hans bibliotek, finns mycket bra där. Richard 1 Quote
Hifi_Perrra Posted October 28 Posted October 28 Brus från E4:an genom mitt takfönster... I övrigt lugnt o stillsamt. Inte en kotte som väsnas just nu vilket är skönt... Inget vidare drag i Jönnet nuförtiden... Alltid så lugnt o fridfullt där jag bor... Ibland en hund som skäller... Men det är allt... Inte ens en fest på helgerna... Quote
Richard Posted October 28 Posted October 28 31 minutes ago, Apexorca said: Jag har mycket med Kaufmann och han är bra. Ligger lite lägre än de vanliga klassiska tenorerna men en mycket skön klang i rösten. Leta du vidare lite i hans bibliotek, finns mycket bra där. Dessvärre finns det inte så mycket i biblioteket men på detta ska det bli ändring. Med start imorgon. Quote
Bebop Posted October 30 Posted October 30 Spelar just nu igenom ett antal album med en av mina stora gitarridoler. Han har stor bredd och han kan låta rätt annorlunda från stökigt och bökigt till vackert och innerligt. Han brukar skapa små enkla "trudelutter" som han sedan utvecklar och sätter färg på. På 80-talet var han också en av frontfigurerna av hur man kan använda gitarrsyntarna. Här är ett par album som hållit bra över tid. Fantastisk musik och bra ljud, i min bok. Här en rätt så representativ video av en av hans Homecoming-trio. https://youtu.be/CQF9bJE800s?si=5-tuNnQavXLmrYht Quote
P-pan Posted October 30 Posted October 30 Inte jazz men enligt mig riktigt bra... Gus Gus - Mobile Home Det är vinylformatet som gäller om nu någon mot förmodan skulle lura sig på avspelningsverktyget som syns på bilden. Quote
Muffin Posted October 30 Posted October 30 Garagebluesiga The Black Keys från Ohio. Skönt gung med trummor, gitarr och sång med endast två bandmedlemmar. AlfaGTV 1 Quote
AlfaGTV Posted October 30 Posted October 30 1 hour ago, Muffin said: Garagebluesiga The Black Keys från Ohio. Skönt gung med trummor, gitarr och sång med endast två bandmedlemmar. Höll i vinylen igår, men det blev Dropout Boogie istället, med bl.a. skönt inhopp av Billy Gibbons på Good Love (is hard to find)! Här spelas en audiofilrökare idag, nyss hemkommen från Tyskland. Tyvärr lite frasig i ena kanalen på vissa spår, bara där Julia sjunger?! Draw your swords låter fantastiskt, trots att det ligger som innerspår på sid 3! Muffin 1 Quote
P-pan Posted October 30 Posted October 30 6 minutes ago, AlfaGTV said: Draw your swords låter fantastiskt, trots att det ligger som innerspår på sid 3! Återutgåva då antar jag ? AlfaGTV 1 Quote
AlfaGTV Posted October 30 Posted October 30 3 minutes ago, P-pan said: Återutgåva då antar jag ? Yes, har släppts i omgångar sedan 2010, bl.a. 2014 och denna 2022 (på blå klar vinyl) i "limiterad utgåva". Quote
Richard Posted October 30 Posted October 30 Obegripligt att man tidigare klarat sig utan en sådan här … byZan and P-pan 1 1 Quote
Recommended Posts