musicus Posted September 28 Share Posted September 28 Jan Bang- Erik Honore m.fl mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plind Posted September 28 Share Posted September 28 Skön musik med superduperljud. Kan varmt rekomendera Reference Recordings inspelningar<3 I Qobuz appen kan man söka på skivbolag. De har både jazz,blues och klassiskt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Monday at 20:12 Share Posted Monday at 20:12 Toto hör inte till min vanliga musikdiet nu för tiden. Men ibland måste man lyssna till gammal musik som går hand i hand med minnenas allé. Och så en sådan där gammal prislapp också som får en att hajja till... lindvall and Terminator 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Monday at 21:06 Share Posted Monday at 21:06 Hade precis börjat avrunda kvällens lyssning med Tanita Tikaram... ... när jag hittade en annan skiva jag fick lyssna till hemma hos @Apexorca för någon vecka sedan... Det är väl bara lira en stund till då. Undrar just om jag törs höja volymen med tanke på klockan (23:00) och sovandes familjemedlemmar Bara lite, lite till... lindome, Richard and AlfaGTV 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted Monday at 22:32 Share Posted Monday at 22:32 2 hours ago, P-pan said: Toto hör inte till min vanliga musikdiet nu för tiden. Men ibland måste man lyssna till gammal musik som går hand i hand med minnenas allé. Och så en sådan där gammal prislapp också som får en att hajja till... Med stor sannolikhet albumet jag lyssnat mest på i mitt liv. När Jeff Porcaro öppnar Rosanna med sitt klassiska intro så stannar tiden på min klocka. Det är magiskt och magnetiskt samtidigt. Sällan, eller aldrig, som jag hört ett par trumpinnar dansa så distinkt och samtidigt utan motstånd på ett trumset. Lasse, AlfaGTV, P-pan and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted Tuesday at 10:30 Share Posted Tuesday at 10:30 13 hours ago, P-pan said: när jag hittade en annan skiva Humm? Det där är The Human League va? 12":a? Specialare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Tuesday at 10:49 Share Posted Tuesday at 10:49 21 minutes ago, AlfaGTV said: Specialare? Rätt, det är Human League men mer av en instrumentalare. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindome Posted Tuesday at 12:27 Share Posted Tuesday at 12:27 Mellan mötena fanns det lite tid till tuben, kollade först lite på David Gilmours konsert i Roma för några dagar sen. Helt OK men man märker att han tacklar av vid 78 års ålder - med all rätt såklart. Ett par knapptryckningar bort ligger upptagningen från Live 8 2005 och här sjunger han som i fornstora dagar. Magiskt bra helt enkelt Tyking, Richard and plind 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted Tuesday at 18:09 Share Posted Tuesday at 18:09 Oj, denna hade jag glömt bort!! Brian Ferry, Dylanesque P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Tuesday at 20:18 Share Posted Tuesday at 20:18 Sarah McLachlan - Fumbling Towards Ecstasy plind and Terminator 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted Wednesday at 09:26 Share Posted Wednesday at 09:26 13 hours ago, P-pan said: Sarah McLachlan - Fumbling Towards Ecstasy Såg henne live i Stockholm för ca 20 år sedan! P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LPL Posted Wednesday at 19:20 Share Posted Wednesday at 19:20 Märker att jag har lyssnat för mycket på elektronisk musik den senaste tiden då det enbart blivit gamla goda rockplattor i veckan😃 Dinosaur Jr. – Green Mind My Bloody Valentine – Isn’t Anything HansW 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted Wednesday at 21:10 Share Posted Wednesday at 21:10 Idag har jag jädrar i mig spelat... ...denna: Om jag lyssnat är oklart! lindvall, Richard and shaft 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted Thursday at 08:34 Share Posted Thursday at 08:34 Med anledning av ett förestående besök i Stockholm av Blicher Hemmer Gadds trio så spelar jag denna platta som naturligtvis är en helt annan sättning än den som kommer att spela på Fasching så kan man ändå ge en eloge åt Steve Gadds spel. Fantastisk klubbkänsla på denna platta och exelent triospel. figge 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted Thursday at 09:25 Share Posted Thursday at 09:25 12 hours ago, AlfaGTV said: Idag har jag jädrar i mig spelat... ...denna: Om jag lyssnat är oklart! Favoritspår? AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfsan Posted Thursday at 17:12 Share Posted Thursday at 17:12 Charlie Watts skrev @calm om i en annan tråd…Här är ett nyutkommet album aug 2024 med Bill Wyman. Han är alltså nu 87 år gammal!! Och ger ut en ny skiva 😲. Undrar om han har hörapparat. Om någon borde väl en f d medlem i Rolling Stones vara hörselskadad. Skivan är enkel och lite mysig… härligt med den tydligt engelska dialekten! Richard, P-pan and Muffin 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Thursday at 17:30 Share Posted Thursday at 17:30 En inte allt för bråkig gitarr i händerna på Mike Golay fungerar utmärkt en kväll som denna. Across The Bridge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Thursday at 17:47 Share Posted Thursday at 17:47 9 hours ago, calm said: ... besök i Stockholm av Blicher Hemmer Gadds trio så spelar jag denna platta... Tack för påminnelsen om vad jag borde spela oftare Riktigt bra pressning det här. calm 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansW Posted Thursday at 18:47 Share Posted Thursday at 18:47 Richard, Terminator, P-pan and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Thursday at 18:50 Share Posted Thursday at 18:50 Eftersom förra vaxet var smält och ristad av Low Swing Records så fick det bli ett till av deras alster. En sparv, en stare och så en... Fink - The Lowswing Sessions HansW, figge and MBP 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted Thursday at 18:51 Share Posted Thursday at 18:51 3 minutes ago, HansW said: Hade varit skoj att vara på Hovet ikväll. HansW and AlfaGTV 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted Thursday at 20:59 Share Posted Thursday at 20:59 Lyssnar till Public Service Broadcastings Listen Party på Bandcamp. Nya plattan låter oerhört lovande, OCH de spelar på Kägelbanan Södra teatern den 17:e november! Nån mer som vill gå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted 20 hours ago Share Posted 20 hours ago Ikväll Lambchop. Denna inte så frekvent spelad som absoluta favoriten Is a woman. ulfsan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted 20 hours ago Share Posted 20 hours ago 7 minutes ago, Richard said: Denna inte så frekvent spelad som absoluta favoriten Is a woman. Hurra!!! Jag trodde jag var ensam om att gilla Is a Woman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted 19 hours ago Share Posted 19 hours ago 3 minutes ago, Bebop said: Hurra!!! Jag trodde jag var ensam om att gilla Is a Woman För helsicke @Bebop, det är en av de bättre plattor jag har!! AlfaGTV and ulfsan 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted 7 hours ago Share Posted 7 hours ago Vi gjorde en lite hösttripp med bil ner till Normandie och stannade några dagar i fantastiska Rouen. Strax intill hotellet dök följande vy upp på väg till en krog. Vi gick in en stund och upptäckte då det vankades konsert om ett par timmar Det blev en fantastisk kväll i en fullsatt kyrka med lika fantastisk akustik. Gabriel Faurés Requiem är en av de vackraste i min värld. Den mest kända satsen som de flesta hört är Pie Jesus som här framfördes av med gossopran. Magiskt! Det spelades även del annan musik av Fauré som jag nu fördjupar mig i ytterligare. Mitt bästa tips på Faurés Requime är detta album som jag haft som frukost idag. Lasse and Muffin 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts