byZan Posted Friday at 18:36 Share Posted Friday at 18:36 Gör en egen lista vetja /byZan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Friday at 19:04 Share Posted Friday at 19:04 26 minutes ago, byZan said: Gör en egen lista vetja /byZan ... min är ju redan klar ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted Friday at 19:19 Share Posted Friday at 19:19 I text ja, men den går väl inte att streama /byZan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Friday at 19:38 Share Posted Friday at 19:38 22 minutes ago, byZan said: I text ja, men den går väl inte att streama /byZan Vem behöver streaming ? ... känns liksom mer äkta om listorna satts ihop när det begav sig Det analoga kom först... calle_jr, YYZ, Ampalang and 5 others 7 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azur Posted Friday at 20:59 Share Posted Friday at 20:59 Ska bli kul att se vilken bandare som får äran att återge låtskatten från förr😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Friday at 21:38 Share Posted Friday at 21:38 Vet faktiskt inte om min gamla... "sprängare" fungerar fortfarande ? Tidsenligt ganska rätt om inte annat Jag har faktiskt en back up också men den får jag nog be att återkomma om. Ivery 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted Friday at 23:43 Share Posted Friday at 23:43 5 hours ago, P-pan said: Åhhh, bra där. Då föreslår jag att du tar med lite: Garry Moore - Over The Hills And Far Away Level 42 - Running In The Family Whitesnake - Here I Go Again Fleetwood Mac - Little Lies Simply Red - IF You Don't Know Me By Now Tears For Fears - Sowing The Seeds Of Love Simple Minds - samliga hits AlannaH Miles - Black Velvet Dire Straits... borde också få plats ? o.s.v.... Kul idé... ... även om mina förslag inte platsar på din personliga lista Du måste va ganska lika gammal som jag é! Själv har jag varit på live-konsert av det tyngre slaget idag, "Klubb Slammer" som det heter här i Falun. Två av banden var verkligen fantastiska och väl över förväntan, och det var Faustus (från Bollnäs) som spelade en proggig tung metal med ett galet skönt gung och riktigt fysisk tyngd! (Tänk Meshuggah!) Riktigt roligt att de båda gitarristerna växlade lead-rollen och trummisen var helt sjukt bra och energisk! Helt ärligt gav jag inte black metal bandet som spelade därefter riktig uppmärksamhet, då vi gick ett kvarter till grannkrogen och surrade med mindre musiknördiga vänner i mellanspelet. Men, vi var tillbaka för Gaupa, och det var faen episkt bra! Det här en vansinnigt cool blandning av Kyuss, Kvartetten som sprängde och Björk! A Band in the Making säger jag bara! P-pan and calle_jr 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted Saturday at 09:13 Share Posted Saturday at 09:13 9 hours ago, AlfaGTV said: vi var tillbaka för Gaupa, och det var faen episkt bra! Deras första album ger vibbar; calm, YYZ, AlfaGTV and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfsan Posted Saturday at 16:02 Share Posted Saturday at 16:02 Diverse skräpiga slagverk och bas, med en massa distortion inlagd… Eller har mina högtalare gått sönder…? calle_jr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted Saturday at 19:33 Share Posted Saturday at 19:33 Zelmani med Soul. Mycket trevlig platta med bitvis långa akustiska gitarrpartier. Ampalang, LasseJ and P-pan 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Saturday at 19:43 Share Posted Saturday at 19:43 8 minutes ago, conan said: ... med bitvis långa akustiska gitarrpartier. Lars Halapi ? conan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Saturday at 20:57 Share Posted Saturday at 20:57 Pampigt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted Sunday at 14:14 Share Posted Sunday at 14:14 Lite mer Zelmani. Nya arrangemang av kända låtar. Ampalang 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Sunday at 21:48 Share Posted Sunday at 21:48 Kvällens sista och avkopplande vinyler... Nu tror jag att jag har samlat kraft nog att ta tag i veckans kommande insats på jobbet. Jag borde åtminstone klara mig fram till morgondagens lunch-musik byZan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted Monday at 08:21 Share Posted Monday at 08:21 Skön musik på måndagsförmiddagen. Okonski ”Magnolia”. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted Monday at 08:41 Share Posted Monday at 08:41 Kom lite annat efter det. JSPHYNX ”Reflex” Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Monday at 11:19 Share Posted Monday at 11:19 13 hours ago, P-pan said: Jag borde åtminstone klara mig fram till morgondagens lunch-musik Det gick bra kan jag meddela. Fyller på med lite Ray Wilson så att jag klarar mig resten av dagen 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted Monday at 18:42 Share Posted Monday at 18:42 Thea Gilmore med Burning Dorothy. Hennes första album från 1998. Hon beskrivs ibland som vår tids Bob Dylan. Underskattad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted Tuesday at 19:12 Share Posted Tuesday at 19:12 Nåt nytt från Qobuz som jag tyckte var intressant!: Lite åt Indie-hållet, men jag tycker mig ändå också lite 90-tals vibbar som typ Pulp, Oasis och liknande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted Tuesday at 19:45 Share Posted Tuesday at 19:45 Roon Radio ledde mig vidare till en annan platta jag är stormförtjust i: Belgarna i Balthazar kanske delar gener med Yves Tumor, men det här är inte alls lika "frätande" utan riktigt svängigt och "groovy", mera åt funkig soul. Kanske nåt för @lindome? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ampalang Posted yesterday at 10:30 Share Posted yesterday at 10:30 John Moreland - LP5 Gött gung figge and P-pan 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted yesterday at 12:03 Share Posted yesterday at 12:03 Daniel Rossen ”You Belong There”. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted 18 hours ago Share Posted 18 hours ago Fyrspel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts