P-pan Posted March 10 Share Posted March 10 Soundrtracks kan som sagt vara storslagna. Varför inte en liten sväng med något från dataspelens värld... Halo - Original Soundtrack AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted March 10 Share Posted March 10 Jag gillar Charlie xcx. Rolig musik. Tyvärr verkar hon vara av den nya, nonchalanta, egofixerade typen. Så låt mig höra hennes musik och inte twitter inlägg…😎👍🏻 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted March 10 Share Posted March 10 Och nu över till något helt annat…. Vilken otrolig pianist! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted March 10 Share Posted March 10 Det var ett tag sedan detta albumet lyssnades på. Jag orkade inte genom hela Yujas album. Trots att hon är makalöst bra musiker. Men vet inte om jag någonsin kommer vara redo för Rachmaninov under en timme. Oavsett…🤕🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 10 Share Posted March 10 6 minutes ago, new order said: Men vet inte om jag någonsin kommer vara redo för Rachmaninov under en timme. Oavsett…🤕🙂 Klart du kommer att klara det. Det enda som krävs är en schysst vinylspelare new order 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted March 10 Share Posted March 10 14 minutes ago, P-pan said: Klart du kommer att klara det. Det enda som krävs är en schysst vinylspelare Nu ifrågasätter jag detta påstående. Starkt.😁😎 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindome Posted March 10 Share Posted March 10 The aura will prevail - George Duke. leverans från Horchhouse i Österrike P-pan and Bebop 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted March 11 Share Posted March 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 11 Share Posted March 11 Fasen vet om inte våren är på g ändå ? Fortsatt lite kallt ute för att den riktiga vårkänsla ska infinna sig så jag gör vad jag kan för att hålla mig varm. Några goda 45-varvare med smak av disco och skvalmusik sitter ganska bra så här på eftermiddagen. Innocence - Natural Thing Paul Hardcastle - 19 Deniece Williams - Let's Hear It For The boy Cretu - Samurai Godley & Creme - A Little Piece of Heaven Rah Band - Clouds Across The Moon Princess - Say I'm Your Number one Asia - Go Daniel and AlfaGTV 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chorus Posted March 11 Share Posted March 11 Lisa Mills- I’m Changing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted March 11 Share Posted March 11 Spelar ju inte så ofta den här men varför inte ikväll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted March 11 Share Posted March 11 Lite navelskådande norskepop: Flunk - History of Everything Ever Kanske lite mer introvert än Chemistry & Math men likväl trevlig! Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 11 Share Posted March 11 Näh, 45-varvarna med 80/90-talshits var inget vidare med tanke på ljudkvalitén 😐 Nils Frahm har lyckats mycket bättre på den punkten när det gäller albumet - All Melody... Ampalang, Josaa, Daniel and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted March 11 Share Posted March 11 46 minutes ago, P-pan said: Näh, 45-varvarna med 80/90-talshits var inget vidare med tanke på ljudkvalitén 😐 Nils Frahm har lyckats mycket bättre på den punkten när det gäller albumet - All Melody... Fantastisk bild!!! Daniel and P-pan 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted March 11 Share Posted March 11 Från 1984 i ny tolkning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted March 11 Share Posted March 11 Tips från frun: (enkelt och vackert) Ivery 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivery Posted March 11 Share Posted March 11 Det ärliga svaret på vad jag lyssnar på just nu är Melodifestivalen (starkaste finalstartfältet på länge?), men jag längtar tillbaka till vinylstunden igår. Innan jag började lyssna på Ghost trodde jag att det var mörkt och lite farligt. Men knappast. Låtarna på lillskivan ovan är namnet (Seven Inches of Satanic Panic) tilltrots mer av spjuveraktig poppig gladrock med småockulta böjelser. Förövrigt känner jag helt igen mig i @Ampalangs beskrivning att det blir ett väldigt hoppande upp och ner när man lyssnar på singlar. P-pan, Daniel and AlfaGTV 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 11 Share Posted March 11 Mellot hade inte chans ikväll... Ivery, AlfaGTV, Daniel and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivery Posted March 11 Share Posted March 11 5 minutes ago, P-pan said: Mellot hade inte chans ikväll... Fel låt vann… kanske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 11 Share Posted March 11 1 minute ago, Ivery said: Fel låt vann… kanske Nä, det har väl aaaaldrig hänt förut ... Ivery 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 11 Share Posted March 11 Börjar nästan se mig slagen med tanke på att kvällens tänkta lyssningslista blev lite för lång. Mellan varven brukar jag ta mig tid att rota igenom kartonger och hyllfack där det står en hel del osorterade album. Bilden här ovan är lite av vad som fick min uppmärksamhet just för kvällen. Men det blir väl till att ta nya tag med lyssnadet under morgondagen om det nu skulle råka bli ett oplanerat besök av John Blund Daniel and Josaa 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 12 Share Posted March 12 Ytterligare ett soundtrack... Filmen kom väl runt 1981 om jag minns rätt och jag tror jag såg den två ggr inom loppet av en vecka. Den måste ha varit riktigt bra får jag anta ? Undra om den skulle hålla idag med tanke på utvecklingen inom filmindustrin och vad som hänt inom ramen för digitala effekter Snake Plissken, filmens huvudkaraktär, var hur som helst en riktig hårding. Daniel, Ivery and Josaa 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 12 Share Posted March 12 Nu är nog det här inte direkt det bästa jazz-albumet jag har men i.o.m att det är en liveupptagning så skapar det åtminstone en riktigt bra atmosfär, så klart. En lite kuriosa detalj är att man skickat med ett öppet brev där man ber folk att betala för sig, köpa albumet, istället för att kopiera till band. Man kan ju undra om de tjänade mer pengar då, 1983 och penningvärdet omräknat, jämfört med idag då det streamas åt både höger och vänster ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 12 Share Posted March 12 Och så blev det plötsligt en Mahler... Tvära kast den här eftermiddagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted March 12 Share Posted March 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted March 12 Share Posted March 12 7 hours ago, P-pan said: Ytterligare ett soundtrack... Filmen kom väl runt 1981 om jag minns rätt och jag tror jag såg den två ggr inom loppet av en vecka. Den måste ha varit riktigt bra får jag anta ? Undra om den skulle hålla idag med tanke på utvecklingen inom filmindustrin och vad som hänt inom ramen för digitala effekter Snake Plissken, filmens huvudkaraktär, var hur som helst en riktig hårding. P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 12 Share Posted March 12 Nu känner jag mig nästan som en riktig influencer. Köpt ny dac ? Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted March 13 Share Posted March 13 14 hours ago, P-pan said: Köpt ny dac ? Ja, jäklar. Kommer vinylen att bli överflödig nu? 😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 13 Share Posted March 13 Den ritualen kommer aldrig att kunna ersättas med något digitalt. Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted March 13 Share Posted March 13 1 hour ago, P-pan said: aldrig 😏 Har du inte lärt dig att aldrig säga aldrig😉 /byZan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts