Ivery Posted February 19 Share Posted February 19 Nirvanas Unplugged in New York låter alldeles förträffligt. Trummorna i början av Lake of Fire ger om inte gåshud så iallafall ett väldigt välbefinnande. Daniel, MBP and Ampalang 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YYZ Posted February 19 Share Posted February 19 Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE P-pan and calle_jr 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindome Posted February 19 Share Posted February 19 Betty Wright bjuder på ”Sista soul ” P-pan, calle_jr and AlfaGTV 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 19 Share Posted February 19 Relaxing med... Snudd på att man kan förnimma röken från en fredspipa på vissa av låtarna. Härligt lugna och fina låtar i det stora hela. @JWE kom med tipset för ett antal år sedan så jag får lov att tacka så mycket 👍 VoicesInMyHead and JWE 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted February 19 Share Posted February 19 Min och Catarinas sång! P-pan, Daniel, Apexorca and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted February 23 Share Posted February 23 Inte vad jag lyssnar på just nu, men kanske Banksy. Jag upptäckte en av mina favoriter The The på hans senaste verk i Leake street tunnel. Säkert målat efteråt, men kul. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted February 23 Share Posted February 23 10" vinyl på tallriken idag! Ni får ursäkta de "digitala" omslagen från Roon. En klassiker med Rickie Lee Jones: Och en framtida (?) klassiker med Örebrobandet Blues Pills: Lite åt stoner/fuzz-hållet, med en galet bra sångerska, Elin! Oj vilken pipa! Lyssna på The River från denna EP för en liten "appetizer". Oh, just det! Båda dessa är nytvättade i Humminguru, var ju tvungen att prova adaptern för 10"-are! calle_jr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansW Posted February 23 Share Posted February 23 On 2023-02-19 at 11:33, Ivery said: Nirvanas Unplugged in New York låter alldeles förträffligt. Trummorna i början av Lake of Fire ger om inte gåshud så iallafall ett väldigt välbefinnande. Deras bästa👍 Josaa and Ivery 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 23 Share Posted February 23 Blues Pills... som sagt, bra drag i låten - Black Smoke - märkte jag Bild från det Panska bildarkivet calle_jr and AlfaGTV 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivery Posted February 23 Share Posted February 23 1 hour ago, HansW said: Deras bästa Nevermind är och kommer nog alltid vara det reflexmässiga standardsvaret. (Håller 1991 väldigt högt som musik-år). Men att de valde att göra något så unikt som att köra covers istället för favoriterna och lämna det avtrycket till eftervärlden är iallafall jag tacksam för. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irrbloss Posted February 24 Share Posted February 24 Vill bara tacka för all ny musik jag har upptäckt tack vare denna tråd. P-pan, calle_jr and AlfaGTV 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azur Posted February 24 Share Posted February 24 I köket medan fredagsmiddagen tillreds får man rocka till det😊 Man kan inte bara lyssna på städad jazz.. conan, calle_jr, P-pan and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted February 24 Share Posted February 24 Basmassage på fredagskvällen. AlfaGTV, JoL and calle_jr 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted February 24 Share Posted February 24 James Blake var inget för mig. Men det är detta. Även nu. Ampalang 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted February 24 Share Posted February 24 Jag inser att tiden flyger förbi ... men har faktiskt missat några album på senare tid med tonårsidolen Howard Jones. Då var jag synthare ... innan jag insåg hårdrockens kvalitéer och för all del jazz, klassiskt och folkmusik. Här är i alla fall HJ med Revolution of the Heart. new order, Josaa and AlfaGTV 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseJ Posted February 24 Share Posted February 24 Riktigt bra musik från Danska Stine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseJ Posted February 24 Share Posted February 24 Meghan Trainor, duktig sångerska och låtskrivare som slog igenom med jättehiten "All About that Bass" släppte nytt album i höstas. Andra singeln "Made You Look" går ofta på radion nu. Doo-wop musik kallar hon de själv.Riktigt skön låt. new order 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted February 25 Share Posted February 25 On 2023-02-19 at 11:33, Ivery said: Nirvanas Unplugged in New York låter alldeles förträffligt. Trummorna i början av Lake of Fire ger om inte gåshud så iallafall ett väldigt välbefinnande. Kikade på "Montage of Heck" igår och den var förvirrad, omskakande och ganska beklämmande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted February 25 Share Posted February 25 Digital idag, med min portabla Roon-rigg (HP Elitebook med 5Tb LaCie)och då får Kalle Kalima chansen att brösta sig i lurarna. Förbannat skön musik, rytmiskt driven jazzifierad americana o country med finsk krydda! byZan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted February 25 Share Posted February 25 Är det någon mer som lyssnar på Air? Detta album har liksom blivit ett goto album när inspirationen trytit. Avslutningsspåret är underbart och en instant classic. Är man en fan av filmen Lost in translation vet man vilken låt det handlar om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted February 25 Share Posted February 25 Roon radio hittade detta album åt mig. Trevligt!👍🏻🙂 P-pan and lindvall 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 25 Share Posted February 25 Ulrich Schnauss kan vara lite svår tycker jag. Lite väl mycket åt chill out / hissmusik för att jag ska gå igång. Enda albumet jag har i fråga är - Far Away Trains Passing By. Jag får väl kanske ge honom en ny chans Ett något säkrare kort, för egen del, har passerat under kvällen... Daniel, YYZ, Irrbloss and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted February 25 Share Posted February 25 Jag lyssnar på Dyce - Stand Alone (Original Reado) samtidigt som jag lyssnar på årets bidrag i Mello av Where Did You Go med Kiana hahaha... Hade den, det måste va samma låt tror jag... Glad Påsk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted February 26 Share Posted February 26 21 hours ago, AlfaGTV said: Digital idag, med min portabla Roon-rigg (HP Elitebook med 5Tb LaCie)och då får Kalle Kalima chansen att brösta sig i lurarna. Förbannat skön musik, rytmiskt driven jazzifierad americana o country med finsk krydda! Skön och lite annorlunda morgonmusik /byZan AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted February 26 Share Posted February 26 Jag veknar lätt för duktiga jazzgitarrister. I helgen har jag spelat igenom en av mina favoriter; Anthony Wilson som är mer känd som en av Diana Kralls och Jacinthas kompmusiker. Hans egna album är helt OK och en del är riktigt bra. Det finns också några bra spår på YouTube, framför allt ett där han spelar Milton Nascimentos finstämda Ponta de Areia med Jim Keltner,tr och Larry Goldings,org. Det här är mästarklass i min bok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted February 26 Share Posted February 26 Los Amaya - Sentimiento Gitano James Yorkston, Nina Persson And The Second Hand Orchestra - The Great White Sea Eagle Rage Against The Machine - S/T Gram Parsons And The Fallen Angels - Live 1973 Motorpsycho - It's A Love Cult Kontra, new order and AlfaGTV 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted February 27 Share Posted February 27 Thomas Bangalter från Daft Punk släpper nytt. Han har onekligen många strängar på sin lyra! Shamrock, Apexorca and Ivery 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irrbloss Posted February 27 Share Posted February 27 King Buffalo - The Burden Of Restlessness, flera plattor från detta band som går varma just nu. 「あのち」- Gezan with Million Wish Collective, släpptes denna månad. Kommer ihåg serien från att ha lyssnat på Flash Gordon som talbok när man var yngre, Queen gjorde musik till en filmatisering. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted February 27 Share Posted February 27 Lite av en gammal jazz-favorit. Kenny Wheeler Quintet - The Widow In The Window. Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted February 27 Share Posted February 27 Nytt inköp från Qobuz: Jag vet inte riktigt vad jag tycker här, det är ju "covers" liksom, men samtidigt spännande. Att Peter Gabriel och Iggy Pop sjunger i sitt allra lägsta register är intressant, mer än bra känner jag just nu. Jag tycker den är väl värd en genomlyssning om man har en streamingtjänst, då materialet håller en såklart, rejält hög nivå. Daniel and Josaa 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts