AlfaGTV Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 1 hour ago, P-pan said: låter lite annorlunda Man blir blind av dåligt hembränt och tydligen hörselskadad av terpentin? Själv har jag fyllt öron/näsa/hals med slipdamm idag efter påbörjad tapetsering! Tittade ned till Lasse då han hade lite tårtbjudning för att fira 30år i samma lokal! Trevligt att se att det var folk som trivdes och tyckte det var roligt med både musik och ljud! Fick även tillfälle att heja på trevliga Stefan från Bertram Cables och fick till och med mig en USB-rackare hem för prov! Så nu har jag förberett klart och kan ta en kall i lugn och ro, och då fick det bli lite Leifur James: P-pan and figge 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 En konstig fortsättning här, då jag trillade dit på ett par plattor med de unika Kaizers Orchestra från grannlandet i väster! Helt unik musik, som en märklig blandning av Bregovich Balkan-marcher, skandinavisk folk rock och så toppar vi med lite nervig punk-attityd a'la Cramps eller så! Prova denna eller trilogin "Violeta, Violeta" om du vill ta en spännande resa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 7 minutes ago, AlfaGTV said: Prova denna eller trilogin "Violeta, Violeta" om du vill ta en spännande resa! Eeeeeh... nope. Inte ens efter en skvätt terpentin får jag ner den däringa Kaizers Orchestra. Här gäller nog mer säkra kort för resten av kvällen... Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 18 minutes ago, P-pan said: Eeeeeh... nope. Äsch då! Nu tycker jag du är lite smalspårig unge man! Men okej, det kanske kräver tillvänjning, rätt situation eller möjligen en skvätt dryckjom... Och, det går INTE att mjukfisa Kaizers Orchestra i samtalsnivå, så skruva för h-vete opp ordentligt! 😁 P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 Christy Moore i högform. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted November 26, 2022 Share Posted November 26, 2022 "Unge man" ... ... tack... Jag avvaktar nog ett tag till. Solen i Texas får fylla tomrummet tillsvidare... AlfaGTV and lindome 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted November 28, 2022 Share Posted November 28, 2022 Måndag... suck. Lika bra att ta sig an monstret så att det snart blir tisdag... A Perfect Circle - Thirteenth Step Mycket Tool-vibbar här AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted November 30, 2022 Share Posted November 30, 2022 On 2022-11-28 at 20:11, P-pan said: Mycket Tool-vibbar här Av förklarliga skäl, såklart! Bra val, du är härmed förlåten för att du inte fixade Kaizers! Här hittade jag nåt för dig @lindome, det svängde duktigt och känns som bra partaaaaymusik! P-pan, Daniel and lindome 1 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindome Posted November 30, 2022 Share Posted November 30, 2022 @AlfaGTV Jag har i princip allt Bootsy har släppt genom åren. P-FUNK is da shit AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted November 30, 2022 Share Posted November 30, 2022 1 hour ago, lindome said: @AlfaGTV Jag har i princip allt Bootsy har släppt genom åren. P-FUNK is da shit Insåg att jag slog in öppna dörrar när jag läste lite biografier om hans historik med Parliament och allt vad det var! Sånt man kan göra med streaming, vet du! Hursom efter ett antal spår med Bootsy Collins så såg jag att han medverkar på denna, och fick genast "cravings" efter en dos Gov't Mule! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azur Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 Fördelen med hemmajobb i dessa förkylningstider😊 lindome and byZan 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 Sophie Zelmani. Det låter bekant. Lite stråkar. Lågmält. Halapi är förstås också med. Plattan kommer säkert snurra många varv .. Azur 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 Jag fastnade i Gov't Mule och Warren Hayes grymma gitarrr och Matt Abt's underbra jobb med stockarna! Korsa det med fantastisk musik så blir det här en härlig blandning för både southern roots rock-entusiasten och Floydianerna: Prova gärna Shine on, you crazy diamond Pt 1-5! mabron 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfsan Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 Har flyttat och behövde testa av anläggningen efter nedpackning, flyttransport och ny inkoppling. Hittade detta album vad gäller test av akustisk bas (dubble bas) - både nyttig och kul för mig! AlfaGTV and Ampalang 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thli72 Posted December 2, 2022 Share Posted December 2, 2022 Kanske inte den musik många här lyssnar på men spår 2 "maroon" på Taylor Swifts senaste skiva har lag "lekt med" rätt mycket. Det ligger nämligen en basslinga som går från 61Hz till 51Hz, 41Hz och sen 31Hz Och jag fascineras lite på hur otroligt OLIKA mina olika system hanterar denna slinga. . I bilens B&O system blir basen väldigt dominerande. . i mina Focal lurar är tonerna rätt snälla.. .mitt kalibrerade biosystem hanterar det mest "rätt" kan jag tycka.. Sällan jag haft så kul att testa och hitta så stora olikheter. . .skulle vara intressant hur dessa toner spelar för er med lite större högtalare. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted December 2, 2022 Share Posted December 2, 2022 kommentarer överflödiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted December 2, 2022 Share Posted December 2, 2022 1 hour ago, new order said: kommentarer överflödiga. Nä, det är de inte alls det. Här har jag och några till försök hålla igång tråden hela veckan och så glider du in, bara lite så där lagom, på en streamad räkmacka en fredagskväll. Vad lyssnade du på under tidigare delen av vecka då... Eller tänker du köra ett "klassiskt fredagsrace"... 🤩 new order 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted December 2, 2022 Share Posted December 2, 2022 50 minutes ago, P-pan said: Nä, det är de inte alls det. Här har jag och några till försök hålla igång tråden hela veckan och så glider du in, bara lite så där lagom, på en streamad räkmacka en fredagskväll. Vad lyssnade du på under tidigare delen av vecka då... Eller tänker du köra ett "klassiskt fredagsrace"... 🤩 😁😁. Har kört en förkortad version av fredagsracet. Det är ju fotbolls vm! Jag blev positivt överraskad av den där versionen av Renegade på Qobuz. På cd och originalet låter albumet verkligen dynamikfattigt och kasst. Har det på vinyl med men har ingen spelare som du vet... Det blev även en lyssning på Phoebe Bridgers grymma album Punisher och lite till på det. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azur Posted December 3, 2022 Share Posted December 3, 2022 Gillar detta skarpt. En favorit som åker fram då och då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted December 3, 2022 Share Posted December 3, 2022 Hittade denna av en slump och Clapton har jag egentligen inte lyssnat så mycket på tidigare. Tror jag tillhör en generation som mest hört hans MTV Unplugged från 90-någonting. Jag tycker det här är jättebra och en alldeles lagom stor sättning. Jag ser framemot att utforska mer av Claptons äldre skivor (och kul att han fortfarande sjunger så bra). För mig hört det till att lyssna på Nisse Landgren när det lackar mot jul och jag håller fortfarande hans vol I högst. Dock tycker jag att alla skivorna har någon eller några bra låtar att njuta av så här i juletider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted December 4, 2022 Share Posted December 4, 2022 Apropå bandcamp så kikade jag in där, och upptäckte att jag inte laddat ned mina senaste köp. För den som gillar ambient electronica, är den här gutten en given rekommendation. Musiken är lika vacker som omslagen och det låter trevligt. Du hittar förmodligen spår av både Yosi Horikawa och Tangerine Dream i det här ljudlandskapet som mera minner om klassiska kompositioner emellanåt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted December 4, 2022 Share Posted December 4, 2022 Mera inköp från bandcamp, våra svenska stoltheter inom progressiv metal som det här släppet går en lite annan väg? Det här är så storslaget, vackert och bra att man blir alldeles knottrig! Släng er i väggen Ghost! P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted December 4, 2022 Share Posted December 4, 2022 1 hour ago, AlfaGTV said: Mera inköp från bandcamp, våra svenska stoltheter inom progressiv metal som det här släppet går en lite annan väg? Det här är så storslaget, vackert och bra att man blir alldeles knottrig! Släng er i väggen Ghost! När det låter bra t o m på min iPhones högtalare så är det mycket lovande, tack för tipset! AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseJ Posted December 8, 2022 Share Posted December 8, 2022 Var länge sedan jag lyssnade på Kari! AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted December 9, 2022 Share Posted December 9, 2022 Rätt skön revisit av denna: Jag tvekade länge och väl innan jag köpte den här EP'n av en man som ställer sig bakom Putin och hans krigsbrott, men bestämde mig till sist att jag inte lägger politiska värderingar i musik, hur naivt det än må låta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted December 9, 2022 Share Posted December 9, 2022 Det här är jag nu. Den typ av musik som jag föredrar. Kategorin ”ambient electronica” låter torrt. Men det är en musikresa i alla möjliga riktningar, Samtidigt! Och inte alls tråkigt och enahanda, snarare tvärtom. Det är svårt att lyssna på traditionell pop när efter detta!🙂 AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted December 9, 2022 Share Posted December 9, 2022 Delivery! Leifur James - A Louder Silence Massive Attack - Blue Lines (Reissue) Moby - Play (Reissue) JWE 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 Röyksopps tredelade återkomst är väldigt bra. Jag ramlade över Profound mysteries 2 och trodde det var bara ett konstigt namn på albumet. Men det visade sig att det är 3 album. Och efter att ha lyssnat på alla tre (jag hoppas att jag inte missat något mer?) Kan jag säga att det håller verkligen högsta Röyksopp klass rakt genom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azur Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 Härligt sväng blandat med soft klassiker plind 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 Jag hinner med del två också, innan fotbollen. Jag gillar gästsångerskorna på dessa album. Astrid S har en fin röst och har gjort en del bra egna album också exempelvis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts