Jump to content

Vad lyssnar du på just nu?


vita

Recommended Posts

Eha7bQ1.png
 

När jag lyssnar på detta så inser jag hur mkt jag sörjer att jag aldrig såg Meat Loaf live. Läste under slutet av hans karriär om en spelning i, om jag inte missminner mig, Linköping där rösten tyvärr inte höll längre. 
 

Jag vet att hans musik är en vattendelare men jag bara älskar det bombastiska och maximala. Tycker att den här upptagningen bjuder på en fin livekänsla som anläggningen kan förmedla på ett bra sätt även om jag inser att jag behöver mer tryck i de lägre frekvenserna. En dag så…

Link to comment
Share on other sites

John Stanford  - Time Scapes

 

John StanfordDSC_6053_11077_003763.JPG

 

Vad filmen handlar om har jag ingen koll på alls men musiken  har sina lätt avkopplande kvalitéer.

Men okej då... det finns ett visst inslag av bra basresuser också vilket antagligen var anledningen till köpet :winking:

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, new order said:

 

Märkligt att jag inte hör mer på Tangerine Dream. Detta är ju faktiskt rätt mycket min typ av musik.

 

Låter bäst på vinyl...

 

20220603_235412.jpg

 

Har några via "digitalt media" också... såklart endast för jämförelsens skull.

Jag är ledig hela helgen så vilken av dagarna kan du svänga förbi ?

Det är ganska många timmars lyssning så du får nog räkna med en tvådagars så att vi åtminstone kommer halvvägs.

🙂

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, new order said:

 

75XMl9I.png
 

Bastestaralbum. Eller Bas-testar-album? Snabbheten i baselement testas. Har hört anläggningar som totalt misslyckats hålla samman musiken på detta spår.

 

Den testade jag i går kväll och inga problem med framförandet, även om det inte är min typ av genrer. 
 

/byZan 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, byZan said:

Den testade jag i går kväll och inga problem med framförandet, även om det inte är min typ av genrer. 
 

/byZan 

Du testade iaf. Hatten av för det. Infected Mushroom är något jag går till för att bli underhållen. En musikalisk Berg och dalbana. Inte för att att förringa deras musik, men förklara tjusningen.:smile:

Link to comment
Share on other sites

Har du aldrig hört dessa elektroniska folkrockare bör du skänka dem lite ör-tid!

aFidFGL.png

Passar mig som hand i handske, sköna melodier, bra ljud, lite progressiva strukturer och lite lagomt navelskådande.

Även Flunk från Norge som jag marknadsfört lite då och då faller under begreppet "folktronica" men de har en tendens att bli lite "same, same" i längden även om jag gillar dem också. 

 

Men Tunng visar på utveckling när man samplar deras diskografi, och jag gillar det skarpt. 

Link to comment
Share on other sites

Man har en massa album i biblioteket som man "ser" men som man lite glömmer bort att spela. Melanie De Biasio's "No Deal" är en sådan för mig, jag tänker alltid att det här är bra grejer när jag väl lyssnar men sen glömmer jag bort henne igen. Häromdagen blev jag påmind från ett annat forum att jag faktiskt inte lyssnat så mycket på hennes senaste skiva "Lilies" från 2017, vilket är skamligt, för det är också väldigt trevligt och nu är det den mest spelade skivan här denna veckan! Perfekt kvällsmusik när det ska vara lite lugnare...

 

image.png.48f2b1ffc7cca429e5b3c2e02d2dd94c.png

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, P-pan said:

 

Vinyl är alltid trevligt... bilder också 😉

 

Håller med, men min läsplatta är helkass på bilder. Eller så är det jag som är helkass på läsplattan. :winktongue:

Link to comment
Share on other sites

Sitter och slölyssnar till Klaus Schultze's Moonlake 

 

20220609_181914.jpg

 

... och tänkte att han kanske släppt något nytt den senaste tiden.

En snabbkoll på nätet och jag snart blir varse att han inte längre finns med oss 😥

Det hade gått mig helt förbi.

Mycket tråkigt nyhet måste jag medge då jag lyssnat ofta till hans musikaliska alster som nu endast kan gå i repris.

Ett sista släpp är dock på gång...

https://www.bengans.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=4154431

 

 

R.I.P

Link to comment
Share on other sites

Ska inte elektronisk musik spelas streamat:winking:

 

Jag tror att jag bara har en cd med honom och det är Drums 'n Balls, lite roligt att lyssna på i några minuter men sedan blir det bara jobbigt för mina öron. Men han har säkert eller iaf eventuellt gjort andra inspelningar som kanske skulle kunna passa mig bättre?

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Detta är vad morgonens musikproducent valde att spela för mig….

 

B3C3F97F-0CA7-4FAA-A23E-4D8315972436.png.19f215bda6d9ec39423f07e2d345646c.png

 

….en artist jag verkligen gillar och vilka musiker, låtskrivare och textförfattare hon fick jobba med. Kanske det t o m var så att de ville att just MZ skulle framföra deras verk? Jag tror mycket på det sista! Hennes tajming och fraseringar ger iaf min själ en boost.

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...