conan Posted May 28, 2022 Share Posted May 28, 2022 John Renbourn med Jacqui McShee. Skulle lätt ha varit Pentangle live, men vi saknar förstås de andra i bandet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted May 31, 2022 Share Posted May 31, 2022 Claudia Brücken och Susanne Freytag från legendariska 80-tals fenomenet Propaganda är tillbaka som xPropaganda tillsammans med sin gamla producent Stephen Lipson från "A Secret Wish" tiden, och det låter inte dumt alls! Den växer lite för varje gång. AlfaGTV and shifts 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted June 1, 2022 Share Posted June 1, 2022 Ampalang 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted June 1, 2022 Share Posted June 1, 2022 Joakim Berg ”Jag fortsätter glömma" mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted June 1, 2022 Share Posted June 1, 2022 Smooth! men inte så spännande mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 När jag lyssnar på detta så inser jag hur mkt jag sörjer att jag aldrig såg Meat Loaf live. Läste under slutet av hans karriär om en spelning i, om jag inte missminner mig, Linköping där rösten tyvärr inte höll längre. Jag vet att hans musik är en vattendelare men jag bara älskar det bombastiska och maximala. Tycker att den här upptagningen bjuder på en fin livekänsla som anläggningen kan förmedla på ett bra sätt även om jag inser att jag behöver mer tryck i de lägre frekvenserna. En dag så… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 John Stanford - Time Scapes Vad filmen handlar om har jag ingen koll på alls men musiken har sina lätt avkopplande kvalitéer. Men okej då... det finns ett visst inslag av bra basresuser också vilket antagligen var anledningen till köpet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted June 3, 2022 Share Posted June 3, 2022 TD i ÖstBerlin 1980. Komponerad under samma period som Tangram kom ut, dvs med trion Franke Froese Schmoelling. P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted June 3, 2022 Share Posted June 3, 2022 Mycket bra album. Det låter förresten jäkla bra hemmavid nu. byZan, AlfaGTV and P-pan 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted June 3, 2022 Share Posted June 3, 2022 Bastestaralbum. Eller Bas-testar-album? Snabbheten i baselement testas. Har hört anläggningar som totalt misslyckats hålla samman musiken på detta spår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted June 3, 2022 Share Posted June 3, 2022 Det var länge sedan jag hörde på detta. Märkligt att jag inte hör mer på Tangerine Dream. Detta är ju faktiskt rätt mycket min typ av musik. conan, Josaa, P-pan and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicus Posted June 3, 2022 Share Posted June 3, 2022 mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted June 3, 2022 Share Posted June 3, 2022 4 hours ago, new order said: Märkligt att jag inte hör mer på Tangerine Dream. Detta är ju faktiskt rätt mycket min typ av musik. Låter bäst på vinyl... Har några via "digitalt media" också... såklart endast för jämförelsens skull. Jag är ledig hela helgen så vilken av dagarna kan du svänga förbi ? Det är ganska många timmars lyssning så du får nog räkna med en tvådagars så att vi åtminstone kommer halvvägs. 🙂 AlfaGTV, conan, new order and 2 others 2 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted June 4, 2022 Share Posted June 4, 2022 11 hours ago, new order said: Bastestaralbum. Eller Bas-testar-album? Snabbheten i baselement testas. Har hört anläggningar som totalt misslyckats hålla samman musiken på detta spår. Den testade jag i går kväll och inga problem med framförandet, även om det inte är min typ av genrer. /byZan new order and AlfaGTV 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted June 4, 2022 Share Posted June 4, 2022 2 hours ago, byZan said: Den testade jag i går kväll och inga problem med framförandet, även om det inte är min typ av genrer. /byZan Du testade iaf. Hatten av för det. Infected Mushroom är något jag går till för att bli underhållen. En musikalisk Berg och dalbana. Inte för att att förringa deras musik, men förklara tjusningen. AlfaGTV, byZan and Ampalang 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted June 4, 2022 Share Posted June 4, 2022 Har du aldrig hört dessa elektroniska folkrockare bör du skänka dem lite ör-tid! Passar mig som hand i handske, sköna melodier, bra ljud, lite progressiva strukturer och lite lagomt navelskådande. Även Flunk från Norge som jag marknadsfört lite då och då faller under begreppet "folktronica" men de har en tendens att bli lite "same, same" i längden även om jag gillar dem också. Men Tunng visar på utveckling när man samplar deras diskografi, och jag gillar det skarpt. Muffin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted June 4, 2022 Share Posted June 4, 2022 Mycket behaglig Milesskiva… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted June 5, 2022 Share Posted June 5, 2022 Skivan till morgonkaffet... byZan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted June 5, 2022 Share Posted June 5, 2022 Man har en massa album i biblioteket som man "ser" men som man lite glömmer bort att spela. Melanie De Biasio's "No Deal" är en sådan för mig, jag tänker alltid att det här är bra grejer när jag väl lyssnar men sen glömmer jag bort henne igen. Häromdagen blev jag påmind från ett annat forum att jag faktiskt inte lyssnat så mycket på hennes senaste skiva "Lilies" från 2017, vilket är skamligt, för det är också väldigt trevligt och nu är det den mest spelade skivan här denna veckan! Perfekt kvällsmusik när det ska vara lite lugnare... AlfaGTV, figge, Ampalang and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted June 5, 2022 Share Posted June 5, 2022 Quantum Key med TD. P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Passerati Posted June 8, 2022 Share Posted June 8, 2022 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted June 8, 2022 Share Posted June 8, 2022 Bo Kaspers Orkester - 23:55 Vinyl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted June 8, 2022 Share Posted June 8, 2022 4 hours ago, Vox said: Vinyl Vinyl är alltid trevligt... bilder också 😉 Thin Lizzy - Fighting (VEL 2005) Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 15 hours ago, P-pan said: Vinyl är alltid trevligt... bilder också 😉 Håller med, men min läsplatta är helkass på bilder. Eller så är det jag som är helkass på läsplattan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 Sitter och slölyssnar till Klaus Schultze's Moonlake ... och tänkte att han kanske släppt något nytt den senaste tiden. En snabbkoll på nätet och jag snart blir varse att han inte längre finns med oss 😥 Det hade gått mig helt förbi. Mycket tråkigt nyhet måste jag medge då jag lyssnat ofta till hans musikaliska alster som nu endast kan gå i repris. Ett sista släpp är dock på gång... https://www.bengans.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=4154431 R.I.P Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 Ska inte elektronisk musik spelas streamat Jag tror att jag bara har en cd med honom och det är Drums 'n’ Balls, lite roligt att lyssna på i några minuter men sedan blir det bara jobbigt för mina öron. Men han har säkert eller iaf eventuellt gjort andra inspelningar som kanske skulle kunna passa mig bättre? /byZan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 Tråkigt med Schultze. Han gjorde en del bra plattor i början av sin karriär, och jobbade med Froese på första TD plattan Electronic Meditation. Kolla in Irrlicht och Timewind. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted June 10, 2022 Share Posted June 10, 2022 Detta är vad morgonens musikproducent valde att spela för mig…. ….en artist jag verkligen gillar och vilka musiker, låtskrivare och textförfattare hon fick jobba med. Kanske det t o m var så att de ville att just MZ skulle framföra deras verk? Jag tror mycket på det sista! Hennes tajming och fraseringar ger iaf min själ en boost. /byZan AlfaGTV, Ampalang, Bebop and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted June 10, 2022 Share Posted June 10, 2022 Klaus Schulze och Timewind P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted June 10, 2022 Share Posted June 10, 2022 Testar något nytt. Eller gammalt för er andra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts