Vox Posted November 16, 2021 Share Posted November 16, 2021 Blood, Sweat & Tears - Child Is Father To The Man Vinyl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted November 16, 2021 Share Posted November 16, 2021 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x2000 Posted November 16, 2021 Share Posted November 16, 2021 On 2021-10-22 at 15:14, torbjorn said: Sthlm Isstadion 1981 Jag var där, magisk kväll. lindvall, torbjorn and AlfaGTV 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted November 16, 2021 Share Posted November 16, 2021 Tycker det här var trevligt! Hanna Enlöf från Good Harvest alltså. Mjuk, välljudande musik som tilltalar! lindvall 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 Lady Blackbird's debut album, riktigt bra detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 text i fel tråd flyttad /byZan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindvall Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 On 2021-11-14 at 09:51, AlfaGTV said: Du kan mycket väl ha rätt Voices. Jag tycker också bättre o bättre om "History of..." för varje gång den åker på. Jag blev dock sugen att höra Chemistry and Math igen så nu snurrar den på Technics: Det där var ett bra album! Tack för tipset! AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindvall Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 Själv har jag lyssnat en del på armenisk disco på senaste... AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 e.s.t. - Live in London Vinyl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 Finns många bra låtar på den här skivan; vemodigt och ganska avskalat men ändå vackert. På köpet känner jag mig lite modern som lyssnar på en förhållandevis ny artist. LasseJ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted November 18, 2021 Share Posted November 18, 2021 Lite finskt på fm. Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted November 18, 2021 Share Posted November 18, 2021 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted November 18, 2021 Share Posted November 18, 2021 Tvära kast idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted November 18, 2021 Share Posted November 18, 2021 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted November 19, 2021 Share Posted November 19, 2021 Nu börjar det nalkas mot jul... (kanske hög tid att börja fundera på eventuella julklappar till sig själv? ). Jag trodde väl kanske aldrig att jag skulle tipsa om julmusik, men... Adolphson & Falk gjorde 1981 en för de flesta troligtvis ganska bekant jullåt. 40 år senare så har de spelat in en ny akustisk version som släpptes idag! Det finns lite intressant historia om det hela att läsa på deras hemsida. https://adolphsonfalk.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted November 19, 2021 Share Posted November 19, 2021 On 2021-11-12 at 19:04, AlfaGTV said: Bjuder på ett tips: Testar ditt tips nu. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted November 19, 2021 Share Posted November 19, 2021 Har nästan hunnit glömma bort denna pärla. Fink var bra @AlfaGTV. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted November 19, 2021 Share Posted November 19, 2021 28 minutes ago, new order said: Har nästan hunnit glömma bort denna pärla. Den snurrar rätt ofta hos mig, en bra platta AlfaGTV and new order 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted November 19, 2021 Share Posted November 19, 2021 Caribou har tillhört min ”lyssnarsfär” de senaste åren. Via Roon har jag fått de spelade automatiskt efter jag lyssnat på band som Boards of Canada. Och intresset har växt. Deras senaste album är bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfsan Posted November 20, 2021 Share Posted November 20, 2021 …..men det var inget nytt….. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindome Posted November 20, 2021 Share Posted November 20, 2021 Bobbie Humphrey - Fancy Dancer på nya 80 års serien från Blue Note! Govinda 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parsifal Posted November 20, 2021 Share Posted November 20, 2021 AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parsifal Posted November 20, 2021 Share Posted November 20, 2021 RIP Hank von Hell! JWE and AlfaGTV 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted November 20, 2021 Share Posted November 20, 2021 Började titta på en intervju med Sting och en av hans medmusikanter (Dominic?) på Rick Beatos informativa Youtubekanal och insåg att jag aldrig lyssnat tillräckligt mycket på denna 70-årige engelsman. Han säger själv att han alltid uppskattat att inte känna sig bunden av att tillhöra en viss genre utan har kunnat fritt flyta mellan olika stilar. Hans största inspirationskälla är JS Bach och han menar på att musik måste överaska för att vara intressant, har han inte hört något intressant eller överraskande efter åtta takter så byter han. new order 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted November 20, 2021 Share Posted November 20, 2021 Det har ju skrivits en del även här om Abbas nya skiva och att den t ex inte fått lyssnarna att börja dansa. Mig får den i första hand att uppskatta den delvis (alla låtar är inte 10/10) fantastiska musiken och, som i ovanstående låt, så griper det tag och jag känner hur ögonen tåras. Banalt? Kanske men samtidigt så är det lite det som musik, till syvende och sist, är till för. Att hela gänget sedan dessutom är 70+ och det med marginal och att ”tjejernas” röster fortfarande låter så bra och att de kan sjunga med sådan inlevelse och fraseringar tycker jag är fantastiskt. Det märks verkligen att de inte ser detta som något de skulle klämma in som en liten sidogrej utan de är 100% seriösa. Underbart. LasseJ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Ett slumpmässigt fynd, det här är trevligt som sjutton, om man gillar musik med trip-hop, dub och electronica. Lite James Blake kanske? figge, jaxho and JWE 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Avishai Cohen Live på Facebook. torbjorn 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted November 23, 2021 Share Posted November 23, 2021 On 2021-11-21 at 19:35, AlfaGTV said: Ett slumpmässigt fynd, det här är trevligt som sjutton, om man gillar musik med trip-hop, dub och electronica. Lite James Blake kanske? Bara så dj..la bra, lyssna. Bäst på länge.⭐️ AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted November 23, 2021 Share Posted November 23, 2021 Dagens upptäckt och det bästa JAG hört på länge. Just Mustard från Irland vars senaste singel "I am you" får mig att känna gamla Cranes vibbar men på ett modernt och fräscht sätt. De har släppt en fullängdare tidigare ("Wednesday") som tyvärr inte verkar finnas på Qobuz så jag får lyssna på den senare, men nya singeln gillar jag väldigt mycket och ser fram emot kommande album. De är förband till Fontaines D.C. på deras europaturné som når Stockholm den 31/3-22, förhoppningsvis kanske man kan våga gå på konsert tills dess. SÅ bra! ps. om ni inte gillar detta så prova att kör låten på repeat 10 gånger vilket jag snart är uppe i... Steffo™ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts