Jump to content

Vad lyssnar du på just nu?


vita

Recommended Posts

0C0fJek.png
1986 var året som mitt Springsteen beroende var som högst. Det kulminerade i konserten på Ullevi samma år, som jag dessutom lyckades få biljetter till och se!

Men det var också året som detta album släpptes. Och ärligt talat så har nog So varit ett album som inspirerade mig att lyssna bredare. Jag blev intresserad av alla slags influenser och medverkande som albumet hade. Världsmusik. Daniel Lanois. Kate Bush. Än idag är det ett album som inspirerar och håller. Herr Gabriel gjorde något magiskt när han tillredde detta.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, P-pan said:

 

Mercy Street... :tongue: :tongue: :tongue:

Jo. Det är också min absoluta favorit!

1 minute ago, Apexorca said:

Detta var det första album jag köpte till min första cd-spelare. En klassiker.

Man kan höra på det idag och upptäcka pärlor. This is the picture med Laurie Anderson exempelvis.

Link to comment
Share on other sites

Mycket trevligt loppisfynd från i somras. Gillar dessa bröder.  Dock tråkigt att läsa att yngre brorsan Igor dog 14:e augusti, det var alltså nästan igor. 

IMG_20210903_205950~2_copy_1024x768.jpg

 

 

Edit: bröder är fel. De var tydligen far och son. Där ser man.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Terminator said:

1w6QWTm.png
Jag vill inte göra ett politiskt inlägg så jag säger inte mer än så här så får var och en göra sin egen tolkning. Musiken är dock superb, helt enkelt världsklass. Elvis står där i rummet och sjunger, sjunger för mig. Mer behövs inte. 

Elvis lever! Fick du hans autograf? :D

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, AlfaGTV said:

Jag har tydligen inte hört den här tidigare?:

bL1GrqY.png

(Jag har spelat den massor med rundor, men det är första gången jag lyssnar till den via nya streamern!

Det här är en ganska grumlig produktion, med rätt hög kompression men idag låter det faen bra!)

Du har ju den på vinyl. Så bara att jämföra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...