Jump to content

Vad lyssnar du på just nu?


vita

Recommended Posts

images.jpeg

Andreas Vollenveider - Caverna Magica LP.

 

 

Tydligen så spelade mina föräldrar denna skivan på BB, under min födsel. Inte konstigt att det sen blev som det blev :)

 

På den tiden fick man stanna en vecka på BB, de har berättat att de under den veckan var ute och åt på resturang någon gång medans sköterskorna på BB passade mig, märkligt och på sitt sätt lyxigt!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, j_bloom said:

images.jpeg

Andreas Vollenveider - Caverna Magica LP.

 

 

Tydligen så spelade mina föräldrar denna skivan på BB, under min födsel. Inte konstigt att det sen blev som det blev :)

 

På den tiden fick man stanna en vecka på BB, de har berättat att de under den veckan var ute och åt på resturang någon gång medans sköterskorna på BB passade mig, märkligt och på sitt sätt lyxigt!

Lyxigt värre, själv upptäckte jag den plattan först häromdagen och den ska dykas djupare ner i.
 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, j_bloom said:

images.jpeg

Andreas Vollenveider - Caverna Magica LP.

 

 

Tydligen så spelade mina föräldrar denna skivan på BB, under min födsel. Inte konstigt att det sen blev som det blev :)

 

På den tiden fick man stanna en vecka på BB, de har berättat att de under den veckan var ute och åt på resturang någon gång medans sköterskorna på BB passade mig, märkligt och på sitt sätt lyxigt!


Mysko harpa som ibland låter som en österländsk citar och ibland som en synth.... - får lyssnas av vidare...🤔

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, calm said:

En höjdarplatta med en av favoritpianisterna  salige John Taylor. 

Tack för tipset. Kollade för säkerhets skull om jag redan hade den... och så var det. Det var nog en platta som jag köpte tillsammans med många andra och då riskerar man att inte lyssna in dem ordentligt. Jag har inga minnen från detta album. Jag är helt enig med dig och inte bara ”How Deep...”.

 

5 stjärnor från mig. :satisfied:

Link to comment
Share on other sites

Lite mer sväng och swung-jazz. Gamla välkända musiker som medverkar.

 

RoonShareImage-637475321196451460.png.7908866573a4247b168bf6a9da28b85a.png

 

Undras när denna är inspelad? Kan knappast vara förra året om man får tro bilderna med en ung Palle Danielsson och Lars Jansson. Har i vart fall missat den tidigare eller också står den och gömmer sig i skivhyllan!? I vart fall lite gladare sväng och riktigt bra inspelad också. "Fjäriln vingad syns på Haga" i skönt groove. Rekommenderas för lyssning!

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, calm said:

Lite mer sväng och swung-jazz. Gamla välkända musiker som medverkar.

 

RoonShareImage-637475321196451460.png.7908866573a4247b168bf6a9da28b85a.png

 

Undras när denna är inspelad? Kan knappast vara förra året om man får tro bilderna med en ung Palle Danielsson och Lars Jansson. Har i vart fall missat den tidigare eller också står den och gömmer sig i skivhyllan!? I vart fall lite gladare sväng och riktigt bra inspelad också. "Fjäriln vingad syns på Haga" i skönt groove. Rekommenderas för lyssning!

 

Calm

När man läser vidare så är plattan ganska ung, inspelad i december 2019 alltså relativt ny. Trumslagaren Ali Djeridis första platta i eget namn.

Tål fler lyssningar och är riktigt bra både vad avser musiken och inspelningen.

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

Filmmusik kan vara stämmningsfullt... åt det ena eller andra hållet... :cold:

 

DraculaDSC_5648_10718_003676.JPG

 

Med hjälp av lite högre volym kan de dynamiska "smällarna" lätt färga om vissa delar av de nedre klädesplaggen.

 

 

Soundtracket till Da Vinci Koden är nog lite "snällare"...

 

DaVinci codeDSC_4285_513_000307.JPG

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...