AlfaGTV 2 225 Posted January 12 Share Posted January 12 Började med Coil, men hoppade sedan till: This Mortal Coil - Blood shifts, LPL, Daniel and 1 other 4 Quote Link to post Share on other sites
figge 805 Posted January 14 Share Posted January 14 Inga Rumpf, blues på engelska av en tyska. Live, lite förstörd av mellansnacket på tyska. Quote Link to post Share on other sites
LasseJ 422 Posted January 14 Share Posted January 14 Nytt från Maria. Som vanligt trevligt. Quote Link to post Share on other sites
new order 416 Posted January 15 Share Posted January 15 Paloma Faith. En ny bekantskap. Bra. Quote Link to post Share on other sites
octavia rs 1 944 Posted January 15 Share Posted January 15 AlfaGTV 1 Quote Link to post Share on other sites
PKS 53 Posted January 16 Share Posted January 16 figge and Daniel 2 Quote Link to post Share on other sites
Apexorca 3 121 Posted Saturday at 13:47 Share Posted Saturday at 13:47 Inte bästa inspelningen med Nina men det är en asbra platta. Hennes sångröst kan göra mycket. minoman and sprudel 2 Quote Link to post Share on other sites
P-pan 1 819 Posted Saturday at 16:09 Share Posted Saturday at 16:09 Plötsligt hittar man soundtracks till gamla filmer man sett... Filmmusik är ju många gånger att likställa med klassisk musik och den här kvalar väl, med god marginal, in som det också kan jag tycka. Storslaget är väl det närmaste sammanfattade uttryck jag kan ge som beskrivning åt just detta album. Komponerat av John Williams vars verk varit föremål för ett 50-tal Oscarsnomineringar genom åren. De gånger han har vunnit priset får jag antaga är något lägre Fortsatt trevlig helg på er... VoicesInMyHead 1 Quote Link to post Share on other sites
lindome 638 Posted Saturday at 16:14 Share Posted Saturday at 16:14 The Isley Brothers 3+3. Tidlös soul med fantastiskt gitarrspel av Ernie Isley Apexorca and ishoot 2 Quote Link to post Share on other sites
LPL 205 Posted Saturday at 19:06 Share Posted Saturday at 19:06 The Desert Sessions - Volumes 9 & 10 För den som inte hört dem tidigare, bra blandning av raka låtar med Joshua Homme, PJ Harvey m.fl. Quote Link to post Share on other sites
new order 416 Posted Saturday at 20:11 Share Posted Saturday at 20:11 Är inte någon fan av deathmetal. Men är Avatar från Göteborrg det? Jag gillar deras mångsidighet. Duktiga musiker allihop. Och jag älskar att få mina fördomar krossade. Ytterligare en genre jag kan höra på. Och svenskt dessutom. Quote Link to post Share on other sites
new order 416 Posted Saturday at 20:49 Share Posted Saturday at 20:49 En till av Avatar. Inte så svårt att ta till sig om man gillar RATM och Rammstein. Vilket jag gör. Kanske lite Marilyn Manson på det. Lite lätt Quote Link to post Share on other sites
octavia rs 1 944 Posted Sunday at 05:39 Share Posted Sunday at 05:39 Quote Link to post Share on other sites
musicus 236 Posted Sunday at 16:29 Share Posted Sunday at 16:29 mvh Bebop 1 Quote Link to post Share on other sites
octavia rs 1 944 Posted Sunday at 18:29 Share Posted Sunday at 18:29 Quote Link to post Share on other sites
musicus 236 Posted Monday at 11:33 Share Posted Monday at 11:33 The September When ”Hugger Mugger” Norsk rockegruppe fra tidligere, de hadde mye bra!.. mvh Quote Link to post Share on other sites
Ampalang 195 Posted Tuesday at 11:36 Share Posted Tuesday at 11:36 Började dagen med 2,5h gitarronani. AlfaGTV 1 Quote Link to post Share on other sites
figge 805 Posted Wednesday at 12:11 Share Posted Wednesday at 12:11 Hittade en ny kvinnlig artist. Torres Quote Link to post Share on other sites
octavia rs 1 944 Posted Wednesday at 20:46 Share Posted Wednesday at 20:46 Quote Link to post Share on other sites
musicus 236 Posted yesterday at 09:23 Share Posted yesterday at 09:23 Promenerar lite langs ”memory lane” i det dåliga vädret, den her skivan, Shamrock-Diaries med Chris Rea har följt en sen 85, då man som 17 årig första res till sjöss gick inn på bar i Antwerpen å ”Josephine” trillade ur jukeboxen, den låten sitter ennu, det gör forövrigt uppehållet i Antwerpen också ... En annan låt från denna skiva har sedan spelat in sig i ens liv, så blir det vel när man börjar räkna dagar å år mvh Ampalang 1 Quote Link to post Share on other sites
calm 2 289 Posted yesterday at 11:06 Share Posted yesterday at 11:06 En gammal bekanting från vår granne i väster. Länge sedan jag lyssnade på henne, men hon är definitivt värd det! Hennes speciella lite"barnsliga" röst smeker medhårs. Bra ljud. Calm Vox and Ampalang 2 Quote Link to post Share on other sites
Apexorca 3 121 Posted 17 hours ago Share Posted 17 hours ago Riktigt skön grupp med speciell blandning av olika genrer. Rock, blues och hiphop-stuk. Skitbra musik som jag inte tröttnar på. De körar riktigt skönt också. Duktiga musiker. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts