Jump to content

Vad lyssnar du på just nu?

Recommended Posts

• Replies 3,3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Åren går, men Uffe kan leverera ännu. Riktigt bra.   Satt på en bänk med Uffe ute i solen på Sophiahemmet. Året var 1972, när vi båda jobbade ihop som vaktmästare. Vi rensade blomsterra

Vilken kväll...    En makalös middag med lammfilé med pancopanerade sötpotatis, vitlöksfräst mangold, hemslungad bea och ett kraftfullt italienskt vin följd av Ottos glass med färska hallon

Brahms violinkonsert om 7 minuter....  

Posted Images

The Spirit of the Beehive - Hypnic Jerks

TheSpiritofBeehive.png.2d203f4fc9a31334513124c56811b702.png

”Zack Schwartz: I wanted it to be shoegaze-y and loud, like My Bloody Valentine. But over the course of touring I was like, “This is too loud. My ears hurt. It just sounds bad.” So I started writing quieter songs.”😃

1 hour ago, ulfsan said:

QFFdZRv.png

På banan igen - riktigt fin skiva med bra ljud.....- väl arrangerat, som gör låtar från "Skisser" (2018) intressantare att lyssna på! Passar bra för oss gamlingar som var med på "den tiden" och nu sitter på undantag och inväntar döden...

Åren går, men Uffe kan leverera ännu. Riktigt bra.

Satt på en bänk med Uffe ute i solen på Sophiahemmet. Året var 1972, när vi båda jobbade ihop som vaktmästare.

Vi rensade blomsterrabatterna och hämtade avlidna på avdelningarna och tog dom till kapellet.

Uffe hade inte slagit igenom. Jag jobbade extra och pluggade annars på KTH strax bredvid. Uffe var ofta rödögd och bakis. Undrade och frågade vad han pysslade med annars? "Jag skriver på en bok och skriver låtar till en skiva". Jahaja, lycka till tänkte jag. Av det blev det "Vargmåne" och samtidsromanen "Jack". I boken fick jag namnet herr Werner. Resten är historia. :openmouth: