Jump to content

Vad lyssnar du på just nu?

Recommended Posts

• Replies 3,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vilken kväll...    En makalös middag med lammfilé med pancopanerade sötpotatis, vitlöksfräst mangold, hemslungad bea och ett kraftfullt italienskt vin följd av Ottos glass med färska hallon

Första lyckade försöket!   I´m a hacker, I´m a hacker!!!!!!!   Calm    

Brahms violinkonsert om 7 minuter....  

Posted Images

43 minutes ago, AlfaGTV said:

Coolt! Har hört lite annat med dessa, men det här ser nytt ut? (Nyare iaf)

Release från 1978, Kat. nmr. SLP 1556. :D

En som säljer ut sin skivsamling i omgångar via skivhandlaren jag brukar gå till, allt är nästan mint. Hittade för någon vecka sen Jennifer Warnes ‎– The Hunter, SLP 3186 för 80 kr!!

På 80-90 talet kom det fram ett helt gäng duktiga sängerinnen i Danmark och den kanske mesta kända är nog Susanne Salomonsson.

En LP som ofta hamnar på svarven hemma hos mig är denna med Anne Dorte Michelsen.

Finns högupplöst på Tidal och oupplöst, höll jag på att skriva:blackeye:, på spottan men det blir en speciell närvarokänsla från vinylen.:1952293183_slightlysmilingface:

Nste+Dans.jpg

Visst minns ni Moa? 17 år ung tog hon juryn och tittarna med storm med en egen låt vid audition för idol. Hon gick så långt som till final där hon till slut kom på 3:e plats. Nu är hon 26 och släppt ett nytt alum med egen musik och hon gör det riktigt bra. Jag gillar det jag hör. Begåvad musiker och låtskrivare.

oF9j3jy.png

Maestro Claudio Abbados symfonibox färdigrippad...

FA292DBC-6E51-4CBE-A781-475A5A7BF3F6.jpeg

41 CD där Abbado dirigerar de mest kända symfonierna av Haydn, Mozart och Bruckner. Dessutom samtliga av Schubert, Mendelssohn, Beethoven och Mahler. Inspelningarna är från 1985 fram t o m 2008 med bl a philharmonikerna från Berlin och Wien, London Symphony Orchestra, Luzern Festial Orchestra...

Ett par symfonier om dagen blir lagom dos. :satisfied:

4629F2B9-DF08-46C9-A9FD-961F11D29F44.png

He has released several solo albums as a singer, songwriter, and multi-instrumentalist and has been the lead singer for King Crimson since 2013. His work has been variously credited to "Jakko", "Jakko Jakszyk", and "Jakko M. Jakszyk".

Before joining King Crimson, he led bands for over thirty years, including 64 Spoons, Dizrhythmia, 21st Century Schizoid Band, Jakszyk Fripp Collins, and Rapid Eye Movement. He was a member of Level 42, the Lodge, and the Tangent and has collaborated with Tom Robinson, Peter Blegvad, Danny Thompson, Gavin Harrison, Warren Harry, Pandit Dinesh, and Dave Stewart. Jakszyk has also worked as a session musician and soundtrack producer.

815aErBDAuL._AC_SL500_.jpg

49 minutes ago, P-pan said:

Hur låter det rent, ljud-kvalité-yt-ljuds-skiv-brus-mässigt ?

Den är fin, verkligen tyst och mastrarna verkar inte ha varit utsatta för några allvarligare "plågsamma ljudförsök"! :) 

Skulle nog tveklöst kunna använda Chet-plattan som demoskiva faktiskt.

Efter Chet och Somethin' Else med Cannonball Adderley blev det lite 12":or!

9CFB8EB9-D52B-4A29-A1ED-4AC7F86CC816.thumb.jpeg.6d430c176fa3321c0ee431f9a3f31cf2.jpeg

03AB61C0-4A08-4399-8E6D-246A0FF4163D.thumb.jpeg.48445814a191c1c67bca8ea4f41ea6b8.jpeg

Dags att motionera svarven i pojkrummet och då föll valet på denna:

Skivbolaget är Heliodor.

Klarinettenkonzerte (Vinyl, LP) album cover

I pojkrummet spelar jag på enkla budgetprylar men jag njuter fullt ut av musiken.

Vinylen snurrar på en Pro-Ject Debut med en Audio Technica AT-95E på tonarmen

RIAA är en Pro-Ject Phono Box

Förstärkare Hegel H90 och

högtalare Guru Junior.